Frame van guzzi afgebroken door zijspan

Buitenlandtoeslag? Op Markplaats vraagt hij 650. Op zich geen rare prijs, als je ze zo moet laten maken ben je een stuk meer kwijt. Maar je hebt gelijk, als je het boeltje ook nog pas moet maken gaat de lol er gauw af. Zitten de voorremschijven erbij? Ik zie ze niet in de advertentie.
 
Hoi.

Ik vind het knap aan de prijs.
Of heb ik mijne te goedkoop weggedaan?

Als er nu ook al spaakwielen inzitten, is omspaken naar 15" een optie.

Groeten, Paul.
 
Ik heb over de ezs bak van deze man contact gehad via mail

Leek me schappelijke kerel

Gewoon vragen of schijven er bij zitten

Evt bod doen wat het jou waard is
 
Hoi.

Ik vind het knap aan de prijs.
Of heb ik mijne te goedkoop weggedaan?

Als er nu ook al spaakwielen inzitten, is omspaken naar 15" een optie.

Groeten, Paul.
Het probleem is dat je tegenwoordig geen 15" velgen meer vindt , bij haan Wheels stellen ze 16" × 3,5 voor op zich zou dit mischien wel praktischer zijn wat betreft de remmen ,ik zit met 300mm schijven vooraan maar dan heb je weer problemen met het vinden van banden die passen .
Het enige wat je dan vindt zijn thuiskomertjes en of je dat echt mag vertouwen is de vraag
Grtz Fox
 
Ik heb dat eens bekeken op jou site wat betreft die smart adapters maar dat kan ik mijn linkse remschijf langs voor niet meer plaatsen en voor het achterwiel snap ik het totaal niet meer. heeft iemand hier uitleg of plaatjes van ?
Grtz Fox
 
Screenshot_20200412-174154_Samsung Internet.jpg
 
Het probleem is dat je tegenwoordig geen 15" velgen meer vindt , bij haan Wheels stellen ze 16" × 3,5 voor op zich zou dit mischien wel praktischer zijn wat betreft de remmen ,ik zit met 300mm schijven vooraan maar dan heb je weer problemen met het vinden van banden die passen .
Het enige wat je dan vindt zijn thuiskomertjes en of je dat echt mag vertouwen is de vraag
Grtz Fox

In dat geval geldt: beter te duur dan niet te koop...

Blijven spaakwielen in een Guzzi zijspan wel heel trouwens? Of zijn dit speciale zijspan spaken?

Enige tijd geleden toen ik begon met zijspanrijden vlogen binnen notime de spaken van mijn GL1000 achterwiel me om de oren...
 
Het probleem is dat je tegenwoordig geen 15" velgen meer vindt , bij haan Wheels stellen ze 16" × 3,5 voor op zich zou dit mischien wel praktischer zijn wat betreft de remmen ,ik zit met 300mm schijven vooraan maar dan heb je weer problemen met het vinden van banden die passen .
Het enige wat je dan vindt zijn thuiskomertjes en of je dat echt mag vertouwen is de vraag
Grtz Fox

Toen ik mijn zijspan kocht zat er voor een thuiskomertje op, en daar heb ik in al mijn onervarenheid nooit last van gehad. Als je het wil proberen heb ik nog een ongebruikte 125/70R15 voor je.

1k0.jpg

1k0.jpg

1k0.jpg


Laat 't maar weten als je interesse hebt, dan haal ik 'm eerst van de velg af voor 't opsturen.
 
Ik heb nu een tijdje gereden sinds ik hem heb uitgelijnd( 3,5 cm toespoor en veel vlucht) .
Eerst indruk was super ,maar hoe maar hoe langer ik ermee reed hoe meer Ik ervan overtuigd was dat rijden met veel vlucht absoluut niet leuk rijden is .
Dat is gewoon niet te doen in bochten naar rechts dus vandaag de boel recht gezet ,0 vlucht en een stukje gaan rijden . Wauw wat een verschil in de rechtse bochten :] .
Dan een recht stuk baan opgezocht en klem op de gas , hij rijd nog steeds bij 100 rechtuit :?
Hoe kan dat ?
Grtz Fox
 
Allen bedankt voor de foto's en uitleg dat jullie geplaatst hebben voor mij op Leo zijn topic ivm remschijven en klauwen
Moesten jullie er nog hebben mogen jullie ze gerust hier plaatsen zodat ik niet blijf Leo zijn topic vervuilen met mijn vragen (sorry Leo)
Hoe ik het ga aanpakken bij mij weet ik nog niet.
Het liefst had ik er zelf gebouwd maar ik ben niet zelf in bezit van draaibank en freesmachiene, en vind het wat ambetant om steeds naar mijn vriend te lopen die het zelf altijd heel druk heeft om zijn machienes te gebruiken .
Dan heb ik nog optie 2 : in Engeland kan je bij hagon ook velgen kopen en zij hebben nog 15" spaakvelgen
En er is nog een optie 3 Triking / Moto Guzzi rear wheel conversion
Zij maken 15" achterwielen voor guzzi en zou ik eventueel kunnen combineren met een 16 " guzzi voorwiel zoals Leo van plan is te doen

Verder moet ik er nog bij vertellen dat ik een eeuwige twijfelaar ben en dat ik er nog totaal niet uit ben voor welke optie ik zal gaan

Grtz Fox
 
De topicvervuiling vind ik niet zo'n probleem hoor, maar ik stel het wel op prijs dat je het aanstipt. :t

Voor wat betreft dat Triking wiel, zo te zien is dat gebaseerd op een ouder type gietwiel waarbij de remschijf met 6 bouten vast zit, zoals bij het achterwiel wat ik gebouwd heb. Je eigen schijf gaat daar niet op passen en een aantal posts terug schreef je dat je wilde dat het 1op 1 zou passen in jouw motor. Als je dit wiel wil gebruiken zal je toch één en ander aan moeten passen. Overigens wel een nette prijs.
Heb je de afstand van je voorschijven al gemeten? Als die breder is dan de 120mm. die ik bij het 16" wiel heb gemeten zou je met een paar simpele spacers je eigen schijven kunnen monteren en dan denk ik niet dat je problemen gaat krijgen met je remklauwen. Passen ze ook gewoon op je eigen vork.
 
Ik zou er zelf aan beginnen. Met een slijptol en een las apparaat kom je al een heel eind. Het is in principe een afgezaagd Guzzi wiel met een velg eromheen gebout. Een Smart wiel leeg slijpen en daar lippen op lassen is goed te doen. Ik vraag me alleen af of de spaken bij de bouten zijn gevuld en hoe.
 
De topicvervuiling vind ik niet zo'n probleem hoor, maar ik stel het wel op prijs dat je het aanstipt. :t

Voor wat betreft dat Triking wiel, zo te zien is dat gebaseerd op een ouder type gietwiel waarbij de remschijf met 6 bouten vast zit, zoals bij het achterwiel wat ik gebouwd heb. Je eigen schijf gaat daar niet op passen en een aantal posts terug schreef je dat je wilde dat het 1op 1 zou passen in jouw motor. Als je dit wiel wil gebruiken zal je toch één en ander aan moeten passen. Overigens wel een nette prijs.
Heb je de afstand van je voorschijven al gemeten? Als die breder is dan de 120mm. die ik bij het 16" wiel heb gemeten zou je met een paar simpele spacers je eigen schijven kunnen monteren en dan denk ik niet dat je problemen gaat krijgen met je remklauwen. Passen ze ook gewoon op je eigen vork.
Ik heb 130 mm dus dat moet lukken met een paar spacers betreft dat triking wiel heb je 2 prijzen 325 pond is met inruil van je oude wiel en zonder inruilwiel is het 425 pond dus denk ik dat ik gewoon mijn eigen wiel kan opsturen en laten ombouwen
Grtz Fox
 
Ik zou er zelf aan beginnen. Met een slijptol en een las apparaat kom je al een heel eind. Het is in principe een afgezaagd Guzzi wiel met een velg eromheen gebout. Een Smart wiel leeg slijpen en daar lippen op lassen is goed te doen. Ik vraag me alleen af of de spaken bij de bouten zijn gevuld en hoe.
Dat wordt dan optie 4 :) :?
 
Nee, de site is uit de lucht gehaald, te weinig verkeer. Gelukkig had ik de inhoud nog, voor het geval ik opnieuw wil beginnen.
achterwiel.jpg

Een van de grote nadelen van een zijspan is dat de motor achterbanden erg hard slijten.
Op mijn Triumph had ik door middel van een adapter plaat een velg van een 2CV gemonteerd.
Het grote verschil van een triumph met een Guzzi is dat een Triumph kettingaandrijving heeft.
Een Triump heeft ook een achternaaf uit twee delen waar je vrij eenvoudig een adapterplaat tussen kan zetten.
Mijn Guzzi stond op 18 inch gietwielen.
Als je dan het achterwiel vervangt door een 15 inch exemplaar heb je ook gelijk een omtrekverkleining van zo'n 10%, dat is extra trekkracht die met een zijspan niet vervelend is.
Een guzzi heeft net zo'n rubber transmissie demper als een kettingfiets met van die rubber taartpuntjes.

rubbertje.jpg

De wielen van een SP zijn gietwielen dus heb ik eerst de spaken van het achterwiel eraf gezaagd daarna de naaf zo schoon mogelijk geslepen.
Daarna zo dicht heb ik hem zo dicht mogelijk achter de transmissiedemper doorgezaagd.
Guzzi heeft een stalen bus als hart van het wiel en als lagerhuis die heb ik niet doorgezaagd zodat ik een spil had om alles op te schuiven.
De kraag om de remschijf op te monteren heb ik van de spil afgeperst en de transmissie demper met spil en remschijfkraag vlak af laten draaien.
Tussen de transmissiedemper en de remschijfkraag heb ik een schijf aluminium van 12.5 MM dik geplaatst met een gat precies passend onm het stalen lagerhuis en een buitendiameter ter grootte van de binnenkant van de velg en alles weer gemonteerd.
Van een 2CV wiel heb ik het hele hart uitgeslepen alleen een flens aan de binnenzijde van de velg van zo'n 25 MM laten staan die ik om de ongeveer 10 CM heb ingeslepen (even uitmeten om netjes te verdelen)
De aldus verkregen lippen gewoon vlak en haaks geslagen zodat ze in een vlak liggen.
Dan kun je vervolgens de velg met vier m6'jes per lip aan de aluminium schijf monteren.

achterwiel.jpg

Dit heb ik gedaan met het wiel in de motor, als je twee 6MM gaatjes in de plaat boort en hier m4 boutjes inzet kan je met de hoogte spelen tot je geen hoogtespeling meer hebt.
Dan boor je de andere 6MM gaten, boutjes erin en heb je een rond wiel!

achterrem.jpg

Je kan natuurlijk ook een stalen plaat nemen, dan heb je aan 8MM genoeg.
Ik ben ook al eens iemand tegengekomen die een stalen plaat in een velg gelast had.
Die meneer had problemen dat zijn velg scheurde bij de lassen, da's niet leuk bij een tubeless band.
Daarom heb ik dus voor de flexibele oplossing met de boutjes gekozen.

achterrem.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan