fz1 en fz8 ontmoetingsplek

Zie net ...dat er weer een topic over de FZ1 is...heb hem toch alweer 5jaar en nog steeds tevreden :Y
wel een powercomander op gezet, loopt als een zonnetje, nooit wat mee gehad behalve een accu en remschijven
nu is het wachten op het nieuwe type...met het R1 blok van 2015 :}
full
 
Ha ha welkom munkey ;) ik zit hier nog steeds :P blijft een mooie fiets, kan er gelukkig nog veel van genieten door achter jou aan te toeren :]
 
Zie net ...dat er weer een topic over de FZ1 is...heb hem toch alweer 5jaar en nog steeds tevreden :Y
wel een powercomander op gezet, loopt als een zonnetje, nooit wat mee gehad behalve een accu en remschijven
nu is het wachten op het nieuwe type...met het R1 blok van 2015 :} [afbeelding]

Ja daar wacht ik ook al een poosje op..maar ik ben bang dat die voorlopig niet komt... Yamaha heeft zich echt gericht op de 3-cilinders.. MT-09 ..wat is btw echt een foeilelijk ding vind! Voorlopig ben ik ook nog heel tevreden met mijn fz8 :Y ..blijf lekker doorgaan met uitbouwen *D
 
vol verwachting mocht ik vandaag naar onze paarse vrienden

lekker wakker worden,
5 graden en wind en regen op het slaapkamer raam

heeeeeerlijk

dus vraag me niet om het resultaat
zeer behouden gereden met een streetbox met oude shock, achter op terug
full


balans is beter, en minder stoten op dwarsregel en brug voegovergangen

de rest volgt
 
p.s.

voor weinig nog een 16500 km gebruikte fz1 shockbreker in de zeer lage aanbieding

volgens paarse vriend Paul is dit een goede vervangen voor de standaard fz8 fietspomp
 
Nou ben benieuwd! Zijn ze lang bezig geweest? Ik heb nog een 16t voortandwiel over die 5000km oud is.
Gister even mijn kettingset vervangen. Rijd weer heerlijk zo verse set :]

WP_20150403_002.jpg
 
Laatst bewerkt:
Lang bezig, nee,
Minder als 1,5 uur


Tussen 4 en 5 nog ff een rondje gedaan.

Ik meen dat de 06 fz1 een 120 veer achter had
Bij de update in 07, is er een 100 veer achter geplaatst
De progressieve Paarse vriend is van 93 tot 135 ( kan er iets na zitten, heb veel gevraagd)
Die 135 gaat hij niet halen, zoveel slag zit er niet in

Bij rustig rijden behoudt je het 07> comfort
Maar bij stevig gebruik wordt hij snel hard.
Daarbij is de demping beter

Voor ook progressief , c waarde niet besproken
Tevens sae 10 olie er in, yamaha standaard olie is sae 7,5
Ook hier een goede upgrade
Versie olie is goed merkbaar, minder stoterig

Resulteert in meer rust,
Ook op de mega glooiingen in het zuid Hollandse polder landschap/asfalt zakt hij niet ver door

Stabieler in bochten, voor viel hij de bocht in, nu niet meer

Goed, zodra de temperaturen omhoog gaan kan ik wat meer pushen.
Ben benieuwd


Tot nu toe geen euro spijt
 
Laatst bewerkt:
ff wat kiekjes van een smerige brommert
[afbeelding]

[afbeelding]


poetsen volgt ook nog B|


Nice :Y ben erg benieuwd als je straks wat beter kan 'testen' ...ik heb de Öhlins schokbreker ook nog op de planning staan dit seizoen ! Merk nu al met die andere veren en olie in de voorvork een heel verschil, hij is veel sterker en soepeler..geen gestuiter meer ..op normale wegen voel je niks meer.. heerlijk soepel! :]
 
Laatst bewerkt:
Nice :Y ben erg benieuwd als je straks wat beter kan 'testen' ...ik heb de Öhlins schokbreker ook nog op de planning staan dit seizoen ! Merk nu al met die andere veren en olie in de voorvork een heel verschil, hij is veel sterker en soepeler..geen gestuiter meer ..op normale wegen voel je niks meer.. heerlijk soepel! :]
Gisteren kleine 100 km weggezet.
Ik vind het niet een totaal andere fiets.

Het progressieve is goed merkbaar.
Op het circuit zou ik dit niet willen.
Het is wennen.
Bij hard remmen of bij flinke verzakkingen spreekt het anders aan dan je van nature verwacht.
Hij wordt hard, ik kan me in denken voor sommige te hard, waardoor de veerweg anders wordt gebruikt.


Grootste voordeel,
Rust in lange bochten met glooiend wegdek.
Rust bij diep de bocht in remmen en hard er uit.
Ik verwacht dat het grondspeling probleem ook minder zal zijn.

Nog steeds geen spijt
 
Laatst bewerkt:
Nice :Y ben erg benieuwd als je straks wat beter kan 'testen' ...ik heb de Öhlins schokbreker ook nog op de planning staan dit seizoen ! Merk nu al met die andere veren en olie in de voorvork een heel verschil, hij is veel sterker en soepeler..geen gestuiter meer ..op normale wegen voel je niks meer.. heerlijk soepel! :]


Volgens onze paarse vrienden zijn tov fz1 en fz 6 bij de mt serie en de fz8 meer op vering bespaard. Wat volgens hem te goed merkbaar is.


Fz8 heeft een lage c waarde. Demping karakter is mijn niet bekend

Bij de fz1 is de achterkant beweeglijk
Voor was opzich goed genoeg.
Wat heb je nu voor, zwaarder veren ( hogere c) van ohlins?


Ik heb nooit op een 8 gereden.
Maar ik kan me indenken dat je nu een stabieler voorkant heb, waardoor de onrust van achter meer zal opvallen.Maar ik zou juist eerst achter aangepakt hebben.

Goed zo als je weet heb ik nog een shock liggen met een standaard 100 veer.
Waarmee je de 8 goed kan opwaarderen.
 
Laatst bewerkt:
Hey FZ rijders

Ik ben vandaag wezen rijden op een FZ1 en ik was meteen om!
Wat een heerlijke fiets! hier kan ik wel even een paar kilometertjes mee vooruit :D

Dus zaterdag haal ik deze op. :D


Is er iemand geïnteresseerd in de onderkuip/ motorspoiler/ bugspoiler?
Ik denk dat ik die er afhaal.
 
Laatst bewerkt:
@Brian , ik heb nu zwaardere veren inderdaad van Öhlins , op lichaamsgewixht .. gewoon liniair.. hier door is hij over het gehele bereik veel stugger en sterker geworden... En in combinatie met andere (öhlins) voorvorkolie ook heerlijk soepel.. merk echt heel veel verschil en ben er ook heel blij mee, hij lijkt beter en stabieler te sturen :Y als er dan straks ook nog een andere schokdemper op komt word het helemaal feest gok ik :] dan is hij helemaal af! *D
 
Laatst bewerkt:
@Sollx
Gefeliciteerd met je aanschaf en je keuze qua kleur had niet beter gekund O-)
Veel veilige kilometers en je heb in ieder geval lekker weer in het vooruitzicht :]
 
@Sollx
Gefeliciteerd met je aanschaf en je keuze qua kleur had niet beter gekund O-)
Veel veilige kilometers en je heb in ieder geval lekker weer in het vooruitzicht :]

Dankje :D

In net zwart zijn ze het mooiste!
Mijn zwart is toch een tikkie anders dan jouw zwart.
De mijne is matt zwart, met het donkerblauwe frame.
Niet een originele kleurstelling maar wel erg vet.
 
Wordt er nog gereden






P.s.
Wat een vreemde kerel in motoplus _O-
 
Laatst bewerkt:
Ja erg stil inderdaad... Zonde ..

Ik zit alweer bijna op 1000 km dit jaar :Y gaat lekker ;)

MFMM. Wanneer is dat??
 
Terug
Bovenaan Onderaan