fz1 en fz8 ontmoetingsplek

Mooie motor man! Heb even zitten genieten van je filmpje. Is dat die nieuwe camera van tomtom? Ziet er gaag uit met die gegevens eronder!

Hoi,

Nee dit is de Garmin Virb XE.

Is inderdaad leuk om te zien wat er gebeurd. Is wel op basis van GPS gegevens, dus snelheden die je op de teller ziet zijn toch iets anders. Hoe dan ook een leuke gadget.

komend weekend zit ik in Frankrijk, maar als ik een keer mee rij met de FZ-ers, dan gaat de Virb ook mee.......

Groetjes, Gijs
 
Hallo Allen,

Ik had de laatste tijd wat problemen qua vermogen met mijn FZ1 2006 gen2.
Afgelopen maandag had ik na start in een keer een geluid wat klonk als schrapende dynamo.
En ja hoor de pernamente magneten van de rotor losgelaten.

Nou heb ik een offerte opgevraagd ;( dure bedoeling alles bij mekaar met nieuwe olie en pakkingen +/- €750,-

Denk laat het jullie ff weten.
full
 
Hallo Allen,

Ik had de laatste tijd wat problemen qua vermogen met mijn FZ1 2006 gen2.
Afgelopen maandag had ik na start in een keer een geluid wat klonk als schrapende dynamo.
En ja hoor de pernamente magneten van de rotor losgelaten.

Nou heb ik een offerte opgevraagd ;( dure bedoeling alles bij mekaar met nieuwe olie en pakkingen +/- €750,-

Denk laat het jullie ff weten.[afbeelding]

Dat is niet fijn.....
 
Hallo Allen,

Ik had de laatste tijd wat problemen qua vermogen met mijn FZ1 2006 gen2.
Afgelopen maandag had ik na start in een keer een geluid wat klonk als schrapende dynamo.
En ja hoor de pernamente magneten van de rotor losgelaten.

Nou heb ik een offerte opgevraagd ;( dure bedoeling alles bij mekaar met nieuwe olie en pakkingen +/- €750,-

Denk laat het jullie ff weten.[afbeelding]

Daar ben je mooi klaar mee -O-
Budgettair kan je dan bijna net zo goed een donor blok zoeken.

Wel vreemd, nog nooit van dit probleem bij een FZ1/R1. Wat was de kilomerstand?
 
Ha allen,

Twee maanden geleden voor 't laatst hier wat gepost. Was op zoek naar een mooie FZ8 ABS.

Ein-de-lijk één gevonden. 16.000 op de teller, tweede (particuliere) eigenaar, staat op gloednieuwe Continental bandjes en voorzien van een lekkere Akrapovic-uitlaat. Prijs was alleszins redelijk voor deze motor met bouwjaar 2013.

Over de gehele uitlaat zit echter wel roestvorming. Hebben jullie tips hoe ik dit veilig kan verwijderen? Verder vind ik de koppeling heel erg snel oppakken. Helemaal inknijpen, klein beetje loslaten en de motor wil ervandoor. Wellicht is dit FZ8-eigen (ben een Honda gewend).

Benieuwd! Foto's volgen later (nu nét effe wat te donker).
 
!!Spoed spoed!!

Heeft iemand nog een buddy seat liggen voor Fz1 s??

Zal mij dol blij mee maken.


Is niet meer nodig !!
 
Laatst bewerkt:
Word lastig... Je kan m evt via photobucket uploaden en die link hier dumpen.

Zit te denken om binnenkort ook mijn fz door hun te laten doen, erger me en beetje aan soms het dode gasrespons. Dat zou weg moeten zijn met die ecu flash toch?
 
Word lastig... Je kan m evt via photobucket uploaden en die link hier dumpen.

Zit te denken om binnenkort ook mijn fz door hun te laten doen, erger me en beetje aan soms het dode gasrespons. Dat zou weg moeten zijn met die ecu flash toch?

Laptop nog niet terug, morgenavond zal ik ff met photobucket aan de gang gaan.

Ja bij mij is het echt heel ver weg. Ben afgelopen weekend 1100 km weesten touren in de eiffel. En eigenlijk geen last meer van gehad. Ook pakt hij veel sneller op als je 120/130 rijdt in hogere versnellingen. Morgenavond heb je de foto's!

Maar na het monteren van de g&g moto2 werd het dode punt af en toe gewoon gevaarlijk. Dan kwam je goed hard de bocht, wil je uit accelereren gebeurde er niks.
 
Laatst bewerkt:
voor is 17 tanden origineel. Je zou voor 16tanden kunnen gaan voor meer wheelies en snellere acceleratie, maar het kost je wel wat topsnelheid en je teller wijkt een stuk meer af. Al kan een speedohealer dit weer oplossen.
 
Een tandje minder op het voortandwiel en dan lukt het beter? Ben er niet zo in thuis namelijk. Wat is origineel en wat zou ik dan moeten hebben?

Ja klopt, en na een flash waar de restrictie van de eerste 3 versnelling wordt gehaald is het nog een stuk makkelijker :P

voor is 17 tanden origineel. Je zou voor 16tanden kunnen gaan voor meer wheelies en snellere acceleratie, maar het kost je wel wat topsnelheid en je teller wijkt een stuk meer af. Al kan een speedohealer dit weer oplossen.

Nee hoor de 6 van de FZ1 is standaard een overdrive. Ik had vorige week met de fz1 nog een record met 255 op de gps (met bagage), de FZ1 maakt dan iets meer dan 12.000rpm.

Ik rijdt 16/47, afwijking is 10%.

Ik ben overigens van mening dat de FZ1 standaard geleverd had moeten worden met een 16t. De motor komt dan zoveel beter tot zijn recht. Voor twee tientjes de best bang for bucks :Y
 
Laatst bewerkt:
Ja klopt, en na een flash waar de restrictie van de eerste 3 versnelling wordt gehaald is het nog een stuk makkelijker :PNee hoor de 6 van de FZ1 is standaard een overdrive. Ik had vorige week met de fz1 nog een record met 255 op de gps (met bagage), de FZ1 maakt dan iets meer dan 12.000rpm.

Ik rijdt 16/47, afwijking is 10%.

Ik ben overigens van mening dat de FZ1 standaard geleverd had moeten worden met een 16t. De motor komt dan zoveel beter tot zijn recht. Voor twee tientjes de best bang for bucks :Y


255 in 5 dan?
Hier kan je uit reken wat hij zou moeten rijden
Gearing Commander ⚙
Vertanding en banden kan je invullen

Laatst ook een weekendje Eifel gehad, volgens TomTom max 169 gereden, ding registreert niet hoger
Weet zeker datbhet meer geweest is
 
Terug
Bovenaan Onderaan