fz1 en fz8 ontmoetingsplek

Wat was voor jullie de reden of hoe is het gekomen , dat je voor de fz1 / fz8 hebt gekozen ... :]

Jaren Honda CBR gereden . Jong gezin . Motor verkocht . Motorvirus bleef aanwezig. Gekeken naar een stoere motor en een rechtere zit.
Kawa Z1000 of Honda CB1000 of Fz1 .
Gekozen voor de Fz1N omdat ik er in Belgie 1 vond die me wat betreft prijs en opties aanstond . Invoer traject vond ik ook leuk om een x te doorlopen .
Mooie motor . Veel vermogen ( niet dat ik dat benut, maar wel leuk ).
 
  • Leuk
Waarderingen: V-09
vind het gewoon niet mooi staan.
ook de keuze van een andere uitlaat is moeilijk , vind het geluid van een akrapovic wel goed ( mooi donker geluid ) , maar vind de lengte van de demper te lang.
als alternatief heb ik mivv , leovince en g&g uitgekozen , iemand hier daar ervaring mee ?
 
vind het gewoon niet mooi staan.
ook de keuze van een andere uitlaat is moeilijk , vind het geluid van een akrapovic wel goed ( mooi donker geluid ) , maar vind de lengte van de demper te lang.
als alternatief heb ik mivv , leovince en g&g uitgekozen , iemand hier daar ervaring mee ?
Ik heb een Leovince Lv one evo carbon (what's in a name he :p )
En die heeft op lage toeren wel een lekker donker geluid, hoge toeren jankt ie lekker door.
Als je een andere demper neemt raadt ik je wel aan op je Sai af te doppen. Je word gek van het geplof bij gas lossen. :p
 
Goedemiddag Allen,

Hierbij een foto van mijn FZ8. Ik heb de volgende aanpassingen gedaan:
- Baracuda led knipperlichten
- Baracuda korte kentekenplaat houder
- Luxe kentekenplaat
- Smoked led achterlicht
- Akrapovic slip on laten monteren bij Pajic

Ik heb meteen een vraagje, past de zwarte voorvork van de FZ1 ook op de FZ8?

20180902_202435.jpg
 
Ik heb een Leovince Lv one evo carbon (what's in a name he :p )
En die heeft op lage toeren wel een lekker donker geluid, hoge toeren jankt ie lekker door.
Als je een andere demper neemt raadt ik je wel aan op je Sai af te doppen. Je word gek van het geplof bij gas lossen. :p

Sai afdoppen , graag wat meer info hierover
 
Goedemiddag Allen,

Hierbij een foto van mijn FZ8. Ik heb de volgende aanpassingen gedaan:
- Baracuda led knipperlichten
- Baracuda korte kentekenplaat houder
- Luxe kentekenplaat
- Smoked led achterlicht
- Akrapovic slip on laten monteren bij Pajic

Ik heb meteen een vraagje, past de zwarte voorvork van de FZ1 ook op de FZ8?

Bekijk bijlage 1351056
Deze uitlaat is mooi , moet denk ik ook maar even bij pajic langs.
 
Sai afdoppen , graag wat meer info hierover
Bij Yamaha heet dit anders (dit is een triumph term) maar kon er niet meteen opkomen. Dit is eigenlijk lucht die in je uitlaat komt om de uitlaatgassen beter te verbranden. Met standaarddemper hoor je een bescheiden roffer, met een aftermarket open demper knalt en ploft het constant.
Geloof dat als je het in tikt in google je wel een how to vind.
 
vind het gewoon niet mooi staan.
ook de keuze van een andere uitlaat is moeilijk , vind het geluid van een akrapovic wel goed ( mooi donker geluid ) , maar vind de lengte van de demper te lang.
als alternatief heb ik mivv , leovince en g&g uitgekozen , iemand hier daar ervaring mee ?

Ook al voor sc project gekeken? Klinkt ook goed en is niet aan de grootte kant.
En die knallen uit de uitlaat vind ik wel wat hebben *O*
 
Ik heb een Leovince Lv one evo carbon (what's in a name he :p )
En die heeft op lage toeren wel een lekker donker geluid, hoge toeren jankt ie lekker door.
Als je een andere demper neemt raadt ik je wel aan op je Sai af te doppen. Je word gek van het geplof bij gas lossen. :p


Mivv GP. Mooie uitlaat, leuke prijs. In het begin zonder DB killer gereden. Mooi geluid, wel wat luidruchtig. Na verloop van tijd klonk hij voor mijn gevoel steeds harder. DB killer er in gedaan. Minder herrie, maar het geluid werd er ook minder mooi van... Al met al leuke uitlaat voor de +/-225 euro die ik destijds heb betaald voor de zwarte versie.
 
Bij Yamaha heet dit anders (dit is een triumph term) maar kon er niet meteen opkomen. Dit is eigenlijk lucht die in je uitlaat komt om de uitlaatgassen beter te verbranden. Met standaarddemper hoor je een bescheiden roffer, met een aftermarket open demper knalt en ploft het constant.
Geloof dat als je het in tikt in google je wel een how to vind.

Pair?
 
Mivv GP. Mooie uitlaat, leuke prijs. In het begin zonder DB killer gereden. Mooi geluid, wel wat luidruchtig. Na verloop van tijd klonk hij voor mijn gevoel steeds harder. DB killer er in gedaan. Minder herrie, maar het geluid werd er ook minder mooi van... Al met al leuke uitlaat voor de +/-225 euro die ik destijds heb betaald voor de zwarte versie.
Die was ook wel netjes maar ben uiteindelijk toch voor de Leo gegaan.
Sorry?
 
Ben bezig met de velgen van de fz1. Ik vond ze te geel en wil echt goud. Dit gaat hem worden. Ik zal een foto van voor en na plaatsen als ze klaar zijn. ✌🏼
 

Bijlagen

  • BE72A165-894B-4EF2-BAD0-ACC87BF2F278.jpeg
    BE72A165-894B-4EF2-BAD0-ACC87BF2F278.jpeg
    755,2 KB · Weergaven: 12
heeft iemand een versnellingsindicator gemonteerd?
zo ja?
1) ervaring met montage? is het simpel of kans op verzieken kabelboom aanwezig?
2) werk de indicator direct? ik zie nl. YouTube filmpjes dat er enige vertraging opzit?
 
heeft iemand een versnellingsindicator gemonteerd?
zo ja?
1) ervaring met montage? is het simpel of kans op verzieken kabelboom aanwezig?
2) werk de indicator direct? ik zie nl. YouTube filmpjes dat er enige vertraging opzit?

Ik heb er 1 van gipro. Weet niet precies meer, maar de montage was goed te doen.
Hij heeft soms wel iets vertraging . Echter is dit ( vind ik ) te verwaarlozen. Zal eens kijken of ik er toen nog wat over gepost heb.
 
Terug
Bovenaan Onderaan