fz1 en fz8 ontmoetingsplek

De mijne is inmiddels ook al een tijdje terug van groot onderhoud. Helaas nog maar een heel kort stukje kunnen rijden. Het ander tandwiel scheelt echt enorm veel. Gister ook een stuurdemper uit China erop gezet, valt niet tegen, ben benieuwd wat de kwaliteit gaat doen op langere termijn. Ik heb nu wel gezien dat met de stalen remleidingen, dat ze tegen het spatbord aanlopen. Daar zal een beugeltje moeten komen, eens kijken of die van mijn R1 daar zo oppast.
20191127_214155.jpg
20191127_214047.jpg
20191127_214207_001.jpg
 
Wat die remleiding betreft, origineel zit daar ook een beugeltje.
Ikzelf heb een stuurdemper van Hyperpro (zat er al op bij aankoop)
Je mist btw een boutje van je batwing vooraan :p
 
Het originele beugeltje zat er eerder wel op. Maar als ik het zo zie kan de stalen leiding die bocht niet maken. Berichtje naar de motorzaak gestuurd. Bij die van mijn r1 loopt de beugel verder weg
Screenshot_20191128-200049.png
Screenshot_20191128-193728.png
 
Wat die remleiding betreft, origineel zit daar ook een beugeltje.
Ikzelf heb een stuurdemper van Hyperpro (zat er al op bij aankoop)
Je mist btw een boutje van je batwing vooraan :p

Die klemmen van de remleiding mis ik ook 🙈

Heb zelf een stuurdemper van Hyperpro, deze is (binnen de garantie van 2 jaar) al lek geweest. Netjes en gratis gerepareerd door Hyperpro 👍
Ben benieuwd hoelang jou China variant meegaat. Zit te twijfelen om er daar ook een te bestellen voor de CBR.
Dempt ie ook echt of is het meer een sierstuk?
 
Bedankt voor de foto. Past zo te zien maar je wilt ze zo vloeiend mogelijk laten lopen. Zodra ik een R1 beugel heb geprobeerd zal ik een foto plaatsen.

Die klemmen van de remleiding mis ik ook 🙈

Heb zelf een stuurdemper van Hyperpro, deze is (binnen de garantie van 2 jaar) al lek geweest. Netjes en gratis gerepareerd door Hyperpro 👍
Ben benieuwd hoelang jou China variant meegaat. Zit te twijfelen om er daar ook een te bestellen voor de CBR.
Dempt ie ook echt of is het meer een sierstuk?
Hij dempt wel echt, meerdere standen instelbaar. Ik heb er nog niet mee gereden maar zoals het er nu naar uitziet, gaat hij gewoon werken. En al is de demper ruk, dan heb ik al voor weinig het montagemateriaal en kan er nog een merk-stuurdemper op. Stuurdempers zijn al niet goedkoop maar wat ze durven te vragen voor de montageset :X. Paar stukjes gefreesd aluminium en paar bouten, meer is het niet.
 
Iemand trouwens tips voor leuke spiegels? Die bar-end spiegels vind ik eigenlijk niets, je ziet te weinig en moet steeds naar beneden kijken. Ik was begonnen de originele terug te plaatsen, maar het glas is niet meer mooi. En ze wegen als lood.
 
Ik heb er als ik mij niet vergis van chaft. Moet straks eens opzoeken welk type.
Je ziet niet veel maar wel iets. Zijn wel superlicht, dat dan weer wel.
 
Iemand trouwens tips voor leuke spiegels? Die bar-end spiegels vind ik eigenlijk niets, je ziet te weinig en moet steeds naar beneden kijken. Ik was begonnen de originele terug te plaatsen, maar het glas is niet meer mooi. En ze wegen als lood.

Ik had er eerst van KOSO opzitten, dingen trilde als een gek en waren eigenlijk ook aan de kleine kant..
Toen voor ik op vakantie ging dacht ik bestel ff een setje goedkope want 3500 km afleggen met te kleine trillende spiegels is niet fijn


Dit setje gekocht en moet eerlijk zeggen, trillen nagenoeg helemaal niet en zien er opzich nog niet heel slecht uit.
Ze blijven er ook lekker op zitten dik tevreden mee :]
 
Ik had er eerst van KOSO opzitten, dingen trilde als een gek en waren eigenlijk ook aan de kleine kant..
Toen voor ik op vakantie ging dacht ik bestel ff een setje goedkope want 3500 km afleggen met te kleine trillende spiegels is niet fijn


Dit setje gekocht en moet eerlijk zeggen, trillen nagenoeg helemaal niet en zien er opzich nog niet heel slecht uit.
Ze blijven er ook lekker op zitten dik tevreden mee :]
Deze had ik volgens mij op mijn KTM 640 zitten. Zijn denk ik dezelfde als die je op de china-sites terugvindt. Alleen op hogere snelheid wilden ze wel eens wat verdraaien.
 
Ik had er eerst van KOSO opzitten, dingen trilde als een gek en waren eigenlijk ook aan de kleine kant..
Toen voor ik op vakantie ging dacht ik bestel ff een setje goedkope want 3500 km afleggen met te kleine trillende spiegels is niet fijn


Dit setje gekocht en moet eerlijk zeggen, trillen nagenoeg helemaal niet en zien er opzich nog niet heel slecht uit.
Ze blijven er ook lekker op zitten dik tevreden mee :]
Aah het zijn die, die heb ik ook. Zijn inderdaad wel goed, mijn ervaring is dat ze wel lichtjes trillen.
 
Iemand trouwens tips voor leuke spiegels? Die bar-end spiegels vind ik eigenlijk niets, je ziet te weinig en moet steeds naar beneden kijken. Ik was begonnen de originele terug te plaatsen, maar het glas is niet meer mooi. En ze wegen als lood.

Heb zelf mt07 spiegels van ali gehaald voor 15€ een setje. Is net ff strakker dan de originele fz8 spiegels en helemaal trillingsvrij en ziet er nog aardig OEM uit. Bij interesse maak ik wel ff fotootje:)
 
Moet het wel wat beter weer zijn! :]
Wel leuk idee om keer toertje te organiseren ergens volgend jaar
Haha ja, absoluut mee eens. Ik denk dat mijn vorige post met "laatste ritje van het jaar" niet eens zo'n gekke gedachte was :P


Toertje inderdaad een leuk idee, ik ben voor. :]
 
Hallo Mede MF'ers,

Ik mag aankomende januari eindelijk de overstap maken naar het A rijbewijs, en kan de huidige gs 500 de verkoop in. Nu ben ik al een tijdje aan het zoeken naar de vervolg motor, en is mijn keuze gevallen op een FZ 8N. Mijn broer heeft een FZ1 N(2006) , en hier al een aantal ritjes op gemaakt. Ik vind de modellen erg gaaf, maar heb voor nu genoeg aan 800cc:). Vandaar de keuze voor een FZ8 N.

Mochten jullie een leuke FZ8 voor de verkoop hebben/ of een kennis hebben die er eentje wil verkopen hou ik me aanbevolen.

Bedankt alvast:)
 
Hallo Mede MF'ers,

Ik mag aankomende januari eindelijk de overstap maken naar het A rijbewijs, en kan de huidige gs 500 de verkoop in. Nu ben ik al een tijdje aan het zoeken naar de vervolg motor, en is mijn keuze gevallen op een FZ 8N. Mijn broer heeft een FZ1 N(2006) , en hier al een aantal ritjes op gemaakt. Ik vind de modellen erg gaaf, maar heb voor nu genoeg aan 800cc:). Vandaar de keuze voor een FZ8 N.

Mochten jullie een leuke FZ8 voor de verkoop hebben/ of een kennis hebben die er eentje wil verkopen hou ik me aanbevolen.

Bedankt alvast:)

Welk budget denk je aan ?
 
Laatst bewerkt:
Welk budget denk je aan ?

Heb gisteren een FZ8N van 2011 met 16.000km op de teller gekocht. Motor gekocht bij een motorzaak in Belgie, en bij aankoop kwam ik erachter dat hij nederlandse papieren heeft nog. Dat was een leuke meevaller, scheelt weer wat invoerkosten etc. :)
Betere foto's heb ik nog niet helaas.

Ben nu rustig aan het zoeken naar een leuk uitlaatje , en kwam ook de tail light van Motodynamic tegen. Deze wil ik ook eentje gaan bestellen, maar ben er nog niet over uit of het een smoked of clear versie gaat worden.
Verder wil ik er nog een setje valdoppen op monteren, welke raden jullie aan?
En denk dat een witte wheelstriping de motor compleet maakt, dus hier ga ik ook nog even voor kijken.
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2019-12-14 at 17.20.59.jpeg
    WhatsApp Image 2019-12-14 at 17.20.59.jpeg
    104,6 KB · Weergaven: 26
Terug
Bovenaan Onderaan