Dan succes met de zoektocht naar een fz8Ik heb er wel op gereden. Nee die is niet nodig voor mijn doel
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dan succes met de zoektocht naar een fz8Ik heb er wel op gereden. Nee die is niet nodig voor mijn doel
Mijn Guzzi blijft nog wel even, ik ben toch gek op oud ijzer. Ben wel om me heen aan het kijken, ik ging er blind vanuit dat ik op termijn weer een nieuwere Guzzi zou kopen als vervanger van de huidige maar de nieuwere bevallen me niet.Yamaha,s waren me in positieve zin bijgebleven.Dan succes met de zoektocht naar een fz8
gister nog een toertochtje gedaan met de FZ1N. Ik haal er 1:15 mee ongeveer, dat is met tandwiel voor -1 tand. Met originele vertanding haalde ik er 1:17 mee dacht ik.
Ik heb deze erop, voor de tomtom heb ik gewoon een kabel getrokken vanaf de accu. Anders moet je hem ergens aftakken? (Wil je in je kabelboom snijden?)Iemand trouwens nog suggesties over de plaatsing van een USB-lader op een FZ1? Ga een gearindicator installeren en dan meteen een USB-lader zodat ik via de telefoon navigatie en voeding heb.
De mijne heb ik op deze manier, toen ik de motor kocht zat ie rechts gemonteerd, maar dichtbij de iphone en heel kort oplaadkabeltje werkt perfect voor mij in ieder gevalIemand trouwens nog suggesties over de plaatsing van een USB-lader op een FZ1? Ga een gearindicator installeren en dan meteen een USB-lader zodat ik via de telefoon navigatie en voeding heb.
Ik heb de flash van Ivan Performance. Ivan's Performance Products , dit is wel een package met powercommander 5, k&n inlegfilter, graves velocity stacks, lars airbox en decat. Ivan heeft bewust voor de additionele powercommander gekozen voor de fijnafstelling om tot een optimale gasreactie te komen. /edit: grappig zie nu dat de powercomander obsolete is, dus niet meer nodig.Dag Allen,
Ik rij een FZ1 uit 2007 en heb 2 jaar geleden de ECU opgestuurd naar Nippon voor een basic ECU flash. Alle fabrieksrestricties zijn eruit gehaald, denk aan de ais (welke ik ook heb afgedopt) fuel cut off, vermogensrestricties uit de versnellingen etc. Benzine/lucht mengsel is ongewijzigd.
Echter rijdt de FZ1 nog niet naar mijn zin. Nu heb ik een hoop gelezen over de Lars Airbox mod, velocity stacks, kat eruit halen en vervolgens op de dyno zetten en benzine mengsel aanpassen dmv powercommander/rapidbike, ecu flash, you name it. Tandje minder voor wil ik sowieso gaan doen trouwens.
Ik hoor goede verhalen en lees dingen als “had ik veel eerder moeten doen” en “totaal andere motor”.
Echter wat ik wil bereiken is een soepel lopende motor, leuk als er wat vermogen bij komt, maar dit is nog niet eens het hoofddoel. De gas reactie blijft ondanks de ecu flash onberekenbaar (zeker in lage toeren rijdt hij niet fijn) en dit wil ik eruit hebben. Mijn vraag is dus, lukt dit middels bovenstaande methodes? Of krijg je de FZ1 gewoonweg niet zo soepel lopend en blijft het een karakterfiets qua gasreactie om maar zo te zeggen.
Ter info, motor heeft 45.000 gelopen en is verder standaard op de Mivv Suono na en de Basic ECU flash.
Alvast dank.
Thx voor je info! Ecu opsturen vond ik inderdaad ook te risicovol dus uiteindelijk daar niet voor gekozen.Ik heb de flash van Ivan Performance. Ivan's Performance Products , dit is wel een package met powercommander 5, k&n inlegfilter, graves velocity stacks, lars airbox en decat. Ivan heeft bewust voor de additionele powercommander gekozen voor de fijnafstelling om tot een optimale gasreactie te komen. /edit: grappig zie nu dat de powercomander obsolete is, dus niet meer nodig.
De motor rijdt net zo smeuig op het gas als een carburateur fiets, aanrader!
ECU opsturen naar de andere kant van de plas vond ik wel wat spannend.
Je kan op FZ1/FZ-10 Mods ook erg veel informatie vinden.
Kan een Druijf racing zoiets niet afstellen?Thx voor je info! Ecu opsturen vond ik inderdaad ook te risicovol dus uiteindelijk daar niet voor gekozen.
Heb nu een custom mapping laten schrijven op de Dyno op een PCIII USB. Naast de winst van 137pk naar 142,73 pk en van 86NM naar 98NM koppel onderschrijf ik volledig je reactie wat betreft de souplesse van het blok met de juist fuel mapping. Op aanraden van de tuner gekozen voor standaard velocity stacks en de cat laten zitten. Maar het resultaat is waanzinnig!
Toevallig heb ik Druijf racing hier destijds over gesproken inderdaad. Wat ik mij kan herinneren maakte Druijf gebruik van andere software om de ECU te flashen dan Nippon waar ik de basis flash heb laten doen. Ze konden dus geen brandstofmengsel aanpassen mits ik hem volledig opnieuw liet flashen met de andere software. (Overigens hoor ik het graag als ik er volledig naast zit, maar dit is wat ik mij herinner)Kan een Druijf racing zoiets niet afstellen?
Heel knap!, wat is er tot nu toe vervangen?Vandaag, op terugweg van 3 daagse trip naar de Vogezen, de 200.000 km afgetikt.
Als ik geen goed gevoel had bij mijn FZ8N had ik deze trip al niet gedaan (1840 km in 3 dagen).
Ik ga ook met gerust hart een week naar Schotland (1e week september samen met mijn dochter op haar Honda Hornet 600).
Alleen de achterschokbreker.Heel knap!, wat is er tot nu toe vervangen?
Mooie fiets, ga je veel plezier van hebben!Goede dag, Tobias hier
Ik heb 2 weken geleden een FZ1 gekocht. Mooie machine. Uit 2012
Nu wil ik eventueel een paar van de wel bekende mods uitvoeren, maar heb een paar vragen
1 Heeft de 2012 ook nog last van de fuel cut ? Ik lees veel dingen over de 2006 en 2007.
2 Is het dan ook zinvol om de ECU te laten flashen bij een 2012 ? En moet dat altijd in combinatie met een PC ?
3 Moet je na een airbox mod altijd een Dyno afstelling doen, of kan dat gelijk mee met een ECU flash ?
Er is al super veel info te vinden maar af en toe lastig zoeken.
Dit is em...
Goede dag, Tobias hier
Ik heb 2 weken geleden een FZ1 gekocht. Mooie machine. Uit 2012
Nu wil ik eventueel een paar van de wel bekende mods uitvoeren, maar heb een paar vragen
1 Heeft de 2012 ook nog last van de fuel cut ? Ik lees veel dingen over de 2006 en 2007.
2 Is het dan ook zinvol om de ECU te laten flashen bij een 2012 ? En moet dat altijd in combinatie met een PC ?
3 Moet je na een airbox mod altijd een Dyno afstelling doen, of kan dat gelijk mee met een ECU flash ?
Er is al super veel info te vinden maar af en toe lastig zoeken.
Dit is em...
Bekijk bijlage 1942494