FZR 600 Loopt maar op 2 cilinders

nijtram1

Die hard MF'er
14 jul 2008
471
0
Eind vorige zomer heb ik nieuwe bougies in een fzr 600 uit 1996 gedaan.
Nou ging ik hem net starten en loopt ie nog maar op 2 cilinders.
Daarvoor was er nog niets aan de hand en heb ik hem ook op de testbank gehad. niets te zien. nadat ik de bougies vervangen heb ik hem eigenlijk niet meer gestart tot vandaag en toen kwam ik erachter.

Hoe kan dat?

Ook de olie en filters heb ik vervangen.
 
Laatst bewerkt:
evt je boegiekabels na kijken of je boegiedoppen (zijn maar simpele dingen) maar als ze gescheud zijn (voor al de boegie kabel buiten mantel) geeft ie stoom ergens anders af

voro de rest lijkt het me niet voor te moeten zijn

je kan je bombine ff na kijken mja die moet het volgens mij of wel of niet doen en niet voor de helft (dus maar op 2 cil)
 
als de motor voor de bougiewissel goed liep, is het meest waarschijnlijk dat de bougiekabels verkeerd aangesloten zitten.
1 bobine bedient de cilinders 1 en 4.
en de andere bedient de cilinders 2 en 3.
 
ja maar ik vind het tog raar heb alleen de bougies vervangen en nu dit. hij heeft wel 3 maanden stil gestaan.

bougie kabels na gekeken zitten allemaal goed,.
 
welke bougie vonken nu niet?
de bougies 3 en 4 kan eigenlijk niet.
omdat bougie 3 op dezelfde bobine zit als bougie 2, zou bougie 2 ook niet vonken.
hetzelfde geldt voor bougie 4, deze zit op dezelfde bobine als bougie 1.
dus het lijkt erop dat het verkeerd zit aangesloten en dat er 1 bobine of een pickup spoeltje niet werkt.
 
welke bougie vonken nu niet?
de bougies 3 en 4 kan eigenlijk niet.
omdat bougie 3 op dezelfde bobine zit als bougie 2, zou bougie 2 ook niet vonken.
hetzelfde geldt voor bougie 4, deze zit op dezelfde bobine als bougie 1.
dus het lijkt erop dat het verkeerd zit aangesloten en dat er 1 bobine of een pickup spoeltje niet werkt.


bougie kabel 1 zit op 1e cilinder bougie kabel 2 op 2e....

Dus er is opeens een bobine stuk gegaan?
 
bougie kabel 1 zit op 1e cilinder bougie kabel 2 op 2e....

Dus er is opeens een bobine stuk gegaan?


dat zou kunnen, behalve als jij zegt dat bougie 3 en 4 niet vonken, dan kan dat eigenlijk niet.

als er 1 bobine stuk is (of een signaal spoeltje) vonken of de bougies 1 en 4 niet meer of de bougies 2 en 3.

de combinatie 3 en 4 is alleen mogelijk als je de bougiekabels verkeerd hebt aangesloten.
of als toevallig de kabels of doppen van 3 en 4 allebei tegelijk stuk zijn.

en als je controleert of de kabels goed aangesloten zitten, moet je niet alleen naar de nummers op de kabels kijken.
kijk welke kabel naar welke bobine loopt.
dus cil 1 gaat naar dezelfde bobine als cil 4.
en cil 2 naar dezelfde bobine als cil 3.
dus tank eraf halen om te controleren.
 
Laatst bewerkt:
BougieKAPJES kunnen wel eens, inwendig electrisch kwetsbaar gemaakt door de radio/tv-ontstoringsverplichting, zulke ellende veroorzaken; zelden iets aan te zien of zinvol te meten maar nieuwe kapjes zijn niet erg duur.
 
Iedere FZR600 start kut als hij een tijd stil gestaan heeft.

Haal de bougies eruit, laat de benzine die inmiddels in de verbrandingskamer zit effe een half dagje verdampen, maak de bougies schoon, draai ze erin en starten maar.

En blijf met je poten van het gas af tijdens het starten, een FZR verzuipt nogal snel.
 
alle bougies vonken nu en de bougie kabels zitten goed aangesloten.

bougie 3 en 4 zijn ook niet nat.

Is er iets met de carburateurs?
 
Laatst bewerkt:
Draai bij de desbettreffende carburateur die niet meedoen de schroef ietsjes los van je vlotterbakjes (zet wel een stukje benzine slang eraan en laat dit in een leeg jampotje hangen ) en kijk of er benzine uitloopt .
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan