Gaat Norton failliet?

Mooi hoor,maar voor 44000,- pond koop je ook een Panigale V4 ,en dan heb je toch wat beters voor je centen.
 
Ik denk dat Norton meer in de categorie Passie en Liefde valt dan een directe concurrent te zijn van een vlaggenschip van een groot merk. Een RSV4 koop je ook niet zomaar omdat het benzine verbruik misschien 0.5km beter uitvalt.

Dat gezegd hebbende is het nog steeds heel veel geld, maar die machine is dan ook echt de tits.
 
Ik denk dat Norton meer in de categorie Passie en Liefde valt dan een directe concurrent te zijn van een vlaggenschip van een groot merk. Een RSV4 koop je ook niet zomaar omdat het benzine verbruik misschien 0.5km beter uitvalt.

Dat gezegd hebbende is het nog steeds heel veel geld, maar die machine is dan ook echt de tits.
Ik denk dat je het een beetje moet zien als een spyker, TVR, Gumpert of Wiesmann kopen ipv een Ferrari of Porsche. Dus om de topictitel te beantwoorden; waarschijnlijk :+
 
Tja je weet hoe het met Spyker afliep en nog zoveel van die merkjes die of inmiddels failliet zijn of al
tig keer overgenomen, kortom beste manier om je centen te gebruiken zijn een echt merk kopen.
Al bewonder ik die lieden uit India wel dat ze weer eens een merk proberen te redden,maar zie dit wel weer eindigen in
of met stille trom verdwijnen of iemand anders die weer eens een poging gaat wagen,er is maar 1 merk wat succesvol is gebleken in wederopstanding en dat is Triumph.
 
Laatst bewerkt:
Tja je weet hoe het met Spyker afliep en nog zoveel van die merkjes die of inmiddels failliet zijn of al
tig keer overgenomen, kortom beste manier om je centen te gebruiken zijn een echt merk kopen.
Dat hangt er van af wat je er mee wil gaan doen.
Wil je er veel mee rijden kun je beter een betrouwbaar/groot/echt merk kopen.
Zie je het als een investering/stuk kunst op wielen/iets zeldzaams willen bezitten kan zo'n Norton best interessant zijn.
 
Ik denk dat Norton meer in de categorie Passie en Liefde valt dan een directe concurrent te zijn van een vlaggenschip van een groot merk. Een RSV4 koop je ook niet zomaar omdat het benzine verbruik misschien 0.5km beter uitvalt.

Dat gezegd hebbende is het nog steeds heel veel geld, maar die machine is dan ook echt de tits.
Maar alleen met passie en liefde hou je een merk niet op de been. Porsche is gered door de Cayenne; Lamborghini verkoopt inmiddels ook een SUV :/, en Ferrari is er ook al een aan het ontwikkelen ;(.
 
Ik denk dat je het een beetje moet zien als een spyker, TVR, Gumpert of Wiesmann kopen ipv een Ferrari of Porsche. Dus om de topictitel te beantwoorden; waarschijnlijk :+
Nu noem je een aantal merken (Spyker, TVR, Wiesmann) die inmiddels al ten onder zijn gegaan, of voor de zoveelste keer (tevergeefs) nieuw leven wordt ingeblazen.
 
Nu noem je een aantal merken (Spyker, TVR, Wiesmann) die inmiddels al ten onder zijn gegaan, of voor de zoveelste keer (tevergeefs) nieuw leven wordt ingeblazen.
Dat klopt en da's een bewuste keuze. Porsche (cayenne/touareg) en Lamborghini (gallardo/r8 en murcielago) zijn met name gered door VW. Zonder VW hadden ze nooit het geld gehad voor een suv. Aston martin zit samen met mercedes in het bootje en lotus samen met renault/nissan.

Of je moet ermee akkoord gaan dat je een exclusief niche product blijft, zoals bijvoorbeeld een Donkervoort, of je zoekt een groter broertje waar je technologie mee deelt of die je als prestige project ziet. Ik denk dat ze teveel hooi op de vork nemen en dat ze binnen een paar jaar weer zijn verdwenen. Maar zoals dat met de meeste klassieke engelse merken gaat; een paar jaar later is er vast iemand die het opnieuw probeert!
 
Als het door een chinees bedrijf overgenomen is kan je er op wachten dat er een 400 cc éénpittertje uitkomt met de indrukwekkende naam norton manx.
op zich niks mis mee , de V4 was volgens mij een aprilia kloon , daar heb ik al helemaal weinig mee.
jammer voor het merk ( ik heb ook nog een norton staan)
maar de markt voor kostbare liefhebbersmotoren kan het ook prima zonder dit soort klonen
 
Laatst bewerkt:
Dat klopt en da's een bewuste keuze. Porsche (cayenne/touareg) en Lamborghini (gallardo/r8 en murcielago) zijn met name gered door VW. Zonder VW hadden ze nooit het geld gehad voor een suv. Aston martin zit samen met mercedes in het bootje en lotus samen met renault/nissan.

Of je moet ermee akkoord gaan dat je een exclusief niche product blijft, zoals bijvoorbeeld een Donkervoort, of je zoekt een groter broertje waar je technologie mee deelt of die je als prestige project ziet. Ik denk dat ze teveel hooi op de vork nemen en dat ze binnen een paar jaar weer zijn verdwenen. Maar zoals dat met de meeste klassieke engelse merken gaat; een paar jaar later is er vast iemand die het opnieuw probeert!
Vaak een liefhebber met geld, maar zonder zakelijk inzicht, of een gehaaide zakenman die denkt er nog geld uit te kunnen persen.
 
Juist omdat Honda haar geld verdiende met talloze 125/250-jes uit te tuffen voor de Aziatische landen, had ze geld voor 'frivoliteiten' als de NR750...die anderhalve ton kostte.
Triumph overleefde vooral door modulair te bouwen, en vooral betaalbare gebruiksfietsen te produceren...en doet dat nog.

Mercedes verdient haar geld ook niet met Maybach-verkopen, dat is niche..

Ik zie het (zoveelste..) nieuwe "Norton" haar geld ook niet verdienen met deze nieuwe V4S..
Dus ik hoop dat ze er een 'bread-and-butter' model naast hebben om aan te dikken en te overleven
 
@gixxer-san
Of meneer Garner,dacht dat het makkelijk was ff een bekend motormerk overnemen ,viel achteraf toch tegen,al
waren ze uiterlijk wel mooi maar gewoon niet goed doorontwikkeld,of dat door geldgebrek kwam of gewoon
geen verstand van motor ontwikkelen blijft de vraag,denk niet dat het zo,n grote oplichter was als waarvoor
hij werd uitgemaakt,maar eerder iemand die te snel te veel wou,en te makkelijk dacht.
Wat dat betreft had John Bloor z,n zaakjes vanaf het begin beter voor elkaar.
 
Laatst bewerkt:
Juist omdat Honda haar geld verdiende met talloze 125/250-jes uit te tuffen voor de Aziatische landen, had ze geld voor 'frivoliteiten' als de NR750...die anderhalve ton kostte.
Triumph overleefde vooral door modulair te bouwen, en vooral betaalbare gebruiksfietsen te produceren...en doet dat nog.

Mercedes verdient haar geld ook niet met Maybach-verkopen, dat is niche..

Ik zie het (zoveelste..) nieuwe "Norton" haar geld ook niet verdienen met deze nieuwe V4S..
Dus ik hoop dat ze er een 'bread-and-butter' model naast hebben om aan te dikken en te overleven
Waren wel guldens,dus eigenlijk een koopje nu.
 
Terug
Bovenaan Onderaan