Garmin GPS-V

skippy

MF'er
28 feb 2003
209
0
Doetinchem
Hoi,

Ik heb eens rond zitten neuzen naar een GPS voor op de motor die ik eventueel ook elkders kan gebruiken. Dus een handheld-geval dat ook op de motor te gebruiken is. Met kleuren scherm etc werd een beetje erg duur vandaag dat ik ui ben gekomen op de GPS-V. Helaas kun je bij deze geen losse-geheugen kaartjes er in pluggen maar zit er 19Mb geheugen in om naast de basis kaart van Europa detail informatie van bepaalde gebieden in op te slaan.
In Juli ga ik een dag of 4 naar de eiffel. Mijn vraag is kun je dan van redelijk wat omgeving informatie opslaan??? vanuit een vaste plek zullen we ongeveer uitstapjes maken van zo'n 250km per dag.
Zijn er mensen die ervaring met deze GPS hebben. Is jammer dat hij niet uitbreidbaar is maar normala rijd je toch ook wel stukken om provinciale wegen etc en die zitten er van heel eruopa dan al in. Dus alleen van stukjes waar je detail nodig hebt zou je dan de detail erin kunnen laden??

alvast bedankt.
 
wacht ik zal even kijken hoeveel je in die 19mb kan zetten.

volgens mij kun je dit er allemaal inladen.

edit: link removed
 
Laatst bewerkt:
Heb jij toevallig dan zo'n GPS-V??
Nou bijvoorbeeld eens een stuk van de achterhoek (gebied doetinchem, vorden, winterswijk, dieren, doesburg)
O ja waar ik ook wel benieuwd mee ben ik waar ik die dingen in de buurt kan kopen (du sin de buurt van Doetinchem)
 
Ik heb zelf eind vorig jaar een lang weekend (4 dagen) in de Eifel doorgebracht met toen nog de GPS-V, en ik kon toen alle detail kaarten laden voor de heen/terugreis, plus de omgeving voor 2 zeer mooie ritten van ca 350km. Ben vanaf huis (omg. Rotjeknor) naar Minden gereden (aan te raden; hotel voor €15/nacht + ontbijd) en van daaruit 2 dagen getoerd. Kon uiteindelijk het hele Eifel gebied van af Monschau tot ongeveer iets voorbij de zuidelijke grens van Luxemburg laden. Een flink gebied waar het prachtig rijden is. Gewoon een beetje passen en meten met de software.
 
Heb jij toevallig dan zo'n GPS-V??
Nou bijvoorbeeld eens een stuk van de achterhoek (gebied doetinchem, vorden, winterswijk, dieren, doesburg)
O ja waar ik ook wel benieuwd mee ben ik waar ik die dingen in de buurt kan kopen (du sin de buurt van Doetinchem)
Notter is vlakbij. Zie http://www.gps-garmin.nl. Heb je gelijk de beste winkel op het gebied van GPS en motor. Het gebied wat je kan laden is best wel groot hoor, maar het hangt ook af van de regio. Zo kan je ongeveer 1/3 van NL laden, maar ook ongeveer de helft van Oostenrijk. In jou regio zal je meer kunnen laden, dan ik in de randstad.
 
Ow, tip: als je niet in grote steden moet zijn, vermijd dan dat je het kaartmateriaal waar die stad in valt moet laden, scheelt een heleboel ruimte. In het voorbeeld wat je hierboven kunt zien, zijn Keulen, Koblenz en Bonn geladen, en zonder die steden kan er veeeel meer in.
 
ojee, je kunt half nederland er in detail inzetten. nederland is ongeveer 32mb.

hier zie je de achterhoek.

in notter (niet zo ver van doetinchem) zit de GPS-Garmin shop. goeie gasten die er veel van weten.
 
Laatst bewerkt:
Ziet erg goed uit allemaal, kun je meer laden dan gedacht. Dacht dat je alleen een bepaald vierkant gebied kon laden maar dus verschillende blokken, klinkt er goed!!! Zeker als zo half oostenrijk er in kan. En inderdaad de grote steden hoeven er van mij niet compleet in. In oostnederland zal er dan inderdaad meer in kunnen.
Leuk apparaat, wil hem wellicht ook gebruiken in de auto en met skaten. Kun je hem bij Nottor ook proberen? dus dat je eens kan zien hoeveel detail de basis kaart heeft?
Ik neem aan dat die 19MB zonder de basis kaart is? dus dat deze helemaal vrij is???
Maar hoe zijn de ervaringen van de mensen hiermee? Beveel je hem aan om te kopen of juist niet????

Is trouwens ook een combinatie van Duisland/Nederland mogelijk?
Heb gelezen dat je dan wel een deulxe versie moet hebben omdat standaard duitsland gelocked is???
 
Laatst bewerkt:
Ziet erg goed uit allemaal, kun je meer laden dan gedacht. Dacht dat je alleen een bepaald vierkant gebied kon laden maar dus verschillende blokken, klinkt er goed!!! Zeker als zo half oostenrijk er in kan. En inderdaad de grote steden hoeven er van mij niet compleet in. In oostnederland zal er dan inderdaad meer in kunnen.
Leuk apparaat, wil hem wellicht ook gebruiken in de auto en met skaten. Kun je hem bij Nottor ook proberen? dus dat je eens kan zien hoeveel detail de basis kaart heeft?
Ik neem aan dat die 19MB zonder de basis kaart is? dus dat deze helemaal vrij is???
Maar hoe zijn de ervaringen van de mensen hiermee? Beveel je hem aan om te kopen of juist niet????
Je kan zelf de gebiedjes selecteren die je wilt laden, en ja, die 19mb is puur voor de kaarten die kan laden. De basiskaart zit hard-coded in het apparaat. Ik vind het een ideaal apparaat. Heb inmiddels toch een SP3 gekocht vanwege het geheugen; ik rij nl nogal veel door Europa op vakantie en wil geen laptop meenemen om routes en kaarten te laden, en aangezien ik nooit 2 dagen op dezelfde plek zit zou dat wel moeten.
Maar afgezien van het geheugen vind ik de V beter dan de SP3. Scherm is beter afleesbaar, handzaam formaat dat je zo in je binnenzak meeneemt. Gewoon een fijn apparaat. Als jij op vakantie meestal vanuit een vast punt werkt om daar vanuit de omgeving te verkennen, dan denk ik dat de V je prima gaat bevallen.
 
ojee, je kunt half nederland er in detail inzetten. nederland is ongeveer 32mb.

hier zie je de achterhoek.

(Afbeelding)

in notter (niet zo ver van doetinchem) zit de GPS-Garmin shop. goeie gasten die er veel van weten.
Ik ben ook op zoek naar een goede GPS.
Wat ik zie op jouw plaatje is een heleboel info over de plaatsen. Maar hoe gedetailleerd is ie nou echt? Staan alle kleine weggetjes er nou ook op als je het gebied in jouw voorbeeld gebruikt?
 
Ik ben ook op zoek naar een goede GPS.
Wat ik zie op jouw plaatje is een heleboel info over de plaatsen. Maar hoe gedetailleerd is ie nou echt? Staan alle kleine weggetjes er nou ook op als je het gebied in jouw voorbeeld gebruikt?
Detail is op huisnummer niveau. Oftewel elk zandpad wat voor weg moet doorgaan staat er zo'n beetje op als je inzoomt.
 
Kan je niet beter een gpsmap60c ipv een GPS V kopen( http://www.garmin.com/products/gpsmap60c/ )
Of zie ik iets over het hoofd?
Ja: deze worden namelijk zonder kaarten geleverd. Met kaarten (CitySelect zoals bij de GPS-V) wordt ie ineens bijna 2x zo duur als de GPS-V, wat deze ineens weer erg interessant maakt.
Wel is het zo dat de 60 dezelfde functionaliteit heeft, een kleurenscherm heeft, en 56MB geheugen. Alleen moet je dan nog wel de kaarten en een unlock code hebben.
 
Vergeet niet dat de routes en waypoints die je erin zet ook geheugen in beslag nemen, dus je kan niet 19MB aan kaarten erin zetten. Verder heeft de nieuwe versie van Mapsource (versie 6)aanmerkelijk meer geheugen nodig voor kaarten dan versie 5.
 
Ja: deze worden namelijk zonder kaarten geleverd. Met kaarten (CitySelect zoals bij de GPS-V) wordt ie ineens bijna 2x zo duur als de GPS-V, wat deze ineens weer erg interessant maakt.
Wel is het zo dat de 60 dezelfde functionaliteit heeft, een kleurenscherm heeft, en 56MB geheugen. Alleen moet je dan nog wel de kaarten en een unlock code hebben.

Wat houdt deze unlock code in??? De prijs van het toestel is inderdaad haast net zo duur als die GPS-V met software. Die software moet toch ergens vandaan te halen zijn??? :9 , ik zelf ben wel beetje ahndig met dat soort dingen :o
 
Vergeet niet dat de routes en waypoints die je erin zet ook geheugen in beslag nemen, dus je kan niet 19MB aan kaarten erin zetten. Verder heeft de nieuwe versie van Mapsource (versie 6)aanmerkelijk meer geheugen nodig voor kaarten dan versie 5.

Een route kan toch nooit veel geheugen in beslagnemen? dit zijn slecht coordinaten volgens mij. Hoeveel zal het dan schelen met die nieuwe versie??
Die 60C ziet er wel heftig uit maar vertik het om 275 euro neer te leggen voor software.
 
Een route kan toch nooit veel geheugen in beslagnemen? dit zijn slecht coordinaten volgens mij. Hoeveel zal het dan schelen met die nieuwe versie??
Die 60C ziet er wel heftig uit maar vertik het om 275 euro neer te leggen voor software.

De route neemt niet heel veel geheugen in beslag, maar die 18,9 MB die ik boven zie staan gaat denk ik niet lukken.
De gehele benelux in versie 5 was geloof ik ca 85MB en is nu in versie 6 ca 105MB (zo uit mijn hoofd)
 
Gaat wel lukken. Je krijgt er precies 19MB aan kaarten in gepropt. De routes en waypoints worden apart opgeslagen. Niet helemaal, maar het totale geheugen is bij mijn weten 24MB oid, waarvan 19 beschikbaar voor kaarten.

Het kaartmateriaal valt wel te ritselen zo links en rechts, maar de unlockcode is eigenlijk waar je voor betaald. Als je die weet te kraken, dan zou je de eerste zijn.
 
Het kaartmateriaal valt wel te ritselen zo links en rechts, maar de unlockcode is eigenlijk waar je voor betaald. Als je die weet te kraken, dan zou je de eerste zijn.

Moet die unlockcode in het apparaat worden gezet of is die puur voor de software op de PC? Dus is die unlockcode aan een code in het apparaat gekoppeld???
 
Moet die unlockcode in het apparaat worden gezet of is die puur voor de software op de PC? Dus is die unlockcode aan een code in het apparaat gekoppeld???
De unlock code is een combinatie van software en hardware. De code is dus gekoppeld aan jouw GPS V. Je unlockt de software en dan kan je kaart materiaal uploaden naar je GPS V. Ik heb het eens geprobeerd met de SP III van een vriend. Mijn kaartmateriaal wilde gewoon niet werken op zijn apparaat!
Heel slim gedaan van Garmin en helaas tot nu toe nog waterdicht gebleken ook.
 
Moet die unlockcode in het apparaat worden gezet of is die puur voor de software op de PC? Dus is die unlockcode aan een code in het apparaat gekoppeld???
De unlock code is getrouwd aan het serienummer van je apparaat, en die staat uiteraard weer hardcoded in dat apparaat. Zonder de correcte code accepteert de GPS de kaarten niet.
 
Met die unlock code was i khelaas net achtergekomen ook. Wel begrijpelijk.
Vond trouwens nog wel een belangrijk verschil tussen de GPS-V en de 60C. Die laatste kan het beeld niet van gekanteld worden, is dus alleen verticaal te gebruiken, en dat is wel erg lastig op de motor, dan is namelijk horizontaal stukkie mooier.
Denk dat het wel de GPS-V zal gaan worden, enige jammere vind ik het beperkte geheugen maar zou net moeten kunnen schat ik.
Zou het nog schelen de prijs hiervan in duitsland?
Ga op koninginnedag waarschijnlijk naar louis al voor paar zadeltassen, scheelt ook gauw een jas vergleken met in nederland
 
Ik heb zojuist van unlock codes weten te bemachtigen, ik weet niet of dit zogenaamde "algemene" zijn maar een klein vermoeden heb ik wel. Blijft tuurlijk altijd risico dan. Maar kaarten etc zijn wel makkelijk op het WWW te verkrijgen om even mee te spelen zodat ik kan kijken of dat ik alles voor een korte vakantie in een gps-v zou kunnen krijgen. Daar zijn die unlock codes dus al leuk voor om te kijken of je toekomstige GPS aankan wat je wil.
 
ik heb een unlockcode bemachtigd via relatie in US, voor 70 euro heb ik cityselect v6 aan het werk! (zij maken een unlockcode voor jouw specifieke unit)
 
Met die unlock code was i khelaas net achtergekomen ook. Wel begrijpelijk.

Heb pas ergens gelezen dat unlock-codes alleen nodig zijn voor cityselect, en niet voor metroguide...

Vond trouwens nog wel een belangrijk verschil tussen de GPS-V en de 60C. Die laatste kan het beeld niet van gekanteld worden, is dus alleen verticaal te gebruiken, en dat is wel erg lastig op de motor, dan is namelijk horizontaal stukkie mooier.

Verticaal lijkt mij toch beter, je wilt toch zien waar je naartoe gaat, en niet wat er links of recht is. Een zijstraat zie je veel eerder aankomen als je verticaal beeld hebt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan