Garmin GPS-V

klopt, voor metroguide heb je geen codes nodig, maar met cityselect heb je een veel betere navigatie op de weg.....het is maar of je rondjes wil rijden of niet:-)
 
met metreo guide zijn geloo fik geen routes te plannen voor in de gps-v. Geen automatische routeberekening etc....en dat is mede de reden dat ik zo'n geval wil hebben.
 
Waarom zit er in sommige modellen maar 19mb of misschien net iets meer?
Voor die prijs mag je toch wel wat meer verwachten aan geheugen?

Ik zou zo'n ding best willen kopen maar om dan elke keer als je een lang stuk wil rijden die hele meuk inplannen zodat het maar net gaat passen gaat me iets te ver..
 
Laat maar jongens (en dame), ik ben eruit!

De reden waarom er "maar" 19 MB kan ingeladen worden heeft
te maken met de processor-snelheid.
Het duurt nu al zo'n dik half uur om 19MB op te slaan
en meer geheugen zou enkel tot mega-laadtijden leiden.
Ik gebruikte mijn V nu toch al op meerdere motorverloven
en heb eigenlijk nooit problemen gehad. Met de basiskaart tot
daar, plaatselijk (Vogezen, Zwarte Woud, Elzas, Schotland,...)
enkele dagen routes rijden en weer terug met de basiskaart.
HEERLIJK speelgoedje.
Daarbij gebruik ik het ook in de Alpen op de mountainbike en
soms op hike-tochten (schermpje draaien is dan een prachtige optie).
De ontvangst is ook stukken beter dan mijn E-trex Vista, dat zal
waarschijnlijk wel aan de externe antenne liggen.
Waarschijnlijk zal ik de Vista verkopen...

Het is maar wat je verlangt hé.
Als je denkt dat het geheugen voor jouw gebruik te klein is,
dan zijn er toch alternatieven genoeg... en prijzen ook :P 8-)
 
Laatst bewerkt:
Laat maar jongens (en dame), ik ben eruit!

De reden waarom er "maar" 19 MB kan ingeladen worden heeft
te maken met de processor-snelheid.
Het duurt nu al zo'n dik half uur om 19MB op te slaan
en meer geheugen zou enkel tot mega-laadtijden leiden.
Ik gebruikte mijn V nu toch al op meerdere motorverloven
en heb eigenlijk nooit problemen gehad. Met de basiskaart tot
daar, plaatselijk (Vogezen, Zwarte Woud, Elzas, Schotland,...)
enkele dagen routes rijden en weer terug met de basiskaart.
HEERLIJK speelgoedje.
Daarbij gebruik ik het ook in de Alpen op de mountainbike en
soms op hike-tochten (schermpje draaien is dan een prachtige optie).
De ontvangst is ook stukken beter dan mijn E-trex Vista, dat zal
waarschijnlijk wel aan de externe antenne liggen.
Waarschijnlijk zal ik de Vista verkopen...

Het is maar wat je verlangt hé.
Als je denkt dat het geheugen voor jouw gebruik te klein is,
dan zijn er toch alternatieven genoeg... en prijzen ook :P 8-)

Die lange laadtijd komt omdat het over serieele aansluiting moet, dat gaat nou eenmaal niet sneller. (vergelijkbaar met ongeveer 2 x de snelheid van een telefoonmodem).
Apparaten met meer geheugen hebben dan ook USB, dat kan wel veel sneller.

Ik heb trouwens pas een EtrexVista gekocht. 24MB aan kaarten en een lekkere grote tracklog. Een stuk groter iedergeval als de Etrex Euro die ik nou kan verkopen.
Trouwens geen problemen met de ontvangst, als je maar zicht naar boven hebt, dus binnen of onder dichte bomen kan de ontvangst wegvallen.
 
Ga voor van de zomer toch maar routerol kopen voor de vakantie in juli. Afgelopen week huissie gekocht, dus andere prioriteiten om 600 eur aan een gps uit te geven al hoewel ik wel graag zo iets wil hebben.
 
Vraag me af hoe dat rijdt enkel met aanwijzingen op een
scherm en zonder spraak? Of valt dat wel mee??

En hoe werkt dat laden dan als je al bv in Frankrijk zit?
Moet dan de laptop mee?
 
Vraag me af hoe dat rijdt enkel met aanwijzingen op een
scherm en zonder spraak? Of valt dat wel mee??

En hoe werkt dat laden dan als je al bv in Frankrijk zit?
Moet dan de laptop mee?
Op de motor heb ik nooit m'n helmset aangesloten op mijn SP III. Gewoon op het scherm de aanwijzingen in de gaten houden werkt prima!

Als je onderweg (vakantie) ander kaartmateriaal wilt laden, dan zal je de laptop inderdaad mee moeten nemen in geval van de GPS V. Voor de SP III zou je extra geheugen modules kunnen kopen (duur!!)
 
Ik zat inderdaad net te bedenken dat het met zo'n
snoertje naar je helm misschien helemaal niet zo
handig is.

Dus wat het schermkijken betreft moet dat me niet
tegenhouden er eentje aan te schaffen. Alleen dat
laptop verhaal vind ik niet zo interessant. Komt
bij, dat ik nog eens geen laptop heb.... :+
 
Vraag me af hoe dat rijdt enkel met aanwijzingen op een
scherm en zonder spraak? Of valt dat wel mee??

En hoe werkt dat laden dan als je al bv in Frankrijk zit?
Moet dan de laptop mee?

Op je scherm staat hoe ver het nog is naar de volgende actie/afslag. Daar kan je dus een beetje rekening mee houden. Daarnaast krijg je ruim op tijd de melding, op de snelweg zelfs 2 of 3 keer.
 
Vraag me af hoe dat rijdt enkel met aanwijzingen op een
scherm en zonder spraak? Of valt dat wel mee??

Ongeveer zoals wanneer je in de auto zelf op een papierenkaart kijkt, ipv dat je vrouw de kaart in handen heeft en je continu probeert te vertellen waar je naartoe moet.


Je beslist zelf wanneer je aanwijzingen wil hebben, en je hebt niet iedere keer zo'n Helga in je oor blaten die denkt dat ze het beter weet. :+
 
help, ik heb zojuist een streetpilot 3 gekocht gebruikt.
bij de eigenaar werkt de city select goed .
thuis aangekomen sluit ik alles aan en instaleer city select.
ik voer de unlock code in die er bij zit en die ook werkt bij de oude eigenaar.
dan krijg ik de melding dat alle mappen (europa0 zijn geunlocked.
vervolgens kan ik alles doen routes maken routes naar de sp3 sturen etc.
ik sla dan de mapppen die ik nodig heb op op de memory stck van 128 mb.
ca 120 mb kopieer ik dan naar de stick.
sofar sogood.
als alles gekopieerd is en met suc6 is afgerond stop ik de memory stick in de sp3 en krijg dan de melding ...kaart is geblokkeerd...
wat betekend dit nou weer...
terug naar de oude eigenaar bij hem alles exact gelijk gedaan en dan werkt het wel..

hoe kan dit of wat moet ik doen.
groetjes Eddy
 
Terug
Bovenaan Onderaan