garmin GPS

Krantje Lidl vanmiddag met shoppings meegebracht.

Vanaf donderdag 8 april 3004:

Eur 449.-

"Typhoon" Auto-Navigatiesysteem met pocket-PC. 352MB; 96MB intern (64MB SDRAM en 32MB Flash ROM)+256MB compact Flash geheugenkaart.

Intel 400MHz PXA 255 processor. Display 16-bit TFT kleur 240x300 pixels. Windows Mobile 2003. Compact Flash Type II modem. Li-lon accu 1300 mAH. 141 gram. 77x125x13mm. CF-geheugen-kaartslot. Falk Navigator 2004. Spraakgestuurd + route in kaart- of pictogrammenvorm. Software voor Benelux.

Toch al weer wat voordeliger dus; maar ja, alleen maar Benelux vind ik nog wat kaal.
 
Goeie opmerking!!
Over "waterdicht" staat niets in het krantje. Misschien zie ik eerdaags zo'n ding en/of de documentatie van dichtbij maar meestal duren zulke aanbiedingen erg kort.
 
Afgezien van waterdicht (of gebrek aan), is een PDA ook niet echt geschikt om om te gaan met de trillingen die een motor weet te produceren. Als je een PDA nodig hebt, kan het een leuke en betaalbare oplossing zijn. Als je alleen een GPS nodig hebt, is het niet je-dat. Er zitten nl ook nog wel wat rare beperkingen in de software. De prijzen van het kaartmateriaal staan er noot bij, zodat je van tevoren niet direct weet wat je nog extra moet betalen als je heel Europa wilt hebben. TomTom (meest gebruikt denk ik) niet overweg met routes die over de rand van een kaart heen gaan. Je hebt dan dus een probleem als je van NL naar D rijdt.

Nee doe mij dan maar een SPII oid.
GPS_new_003.sized.jpg

En die heb ik dan ook gekocht.
 
waarom ieder jaar een update naar een hogere software versie, is dit echt nodig?
Op de GPS GARMIN sites is daar nergens iets van te vinden?!!
Heb je met 128MB genoeg om door Frankrijk te reizen, kun je met de SPIII,
extra geheugen bijkopen?
Ja. Als je Parijs eruit laat, past de rest van Frankrijk op 128MB. Er is echter ook net een 256MB module aangekondigd, en dan past alles er in.
 
Afgezien van waterdicht (of gebrek aan...........etc.............

Nee doe mij dan maar een SPII oid.
(Afbeelding)
En die heb ik dan ook gekocht.
:^ Er is niks mis met een PDA met Tom Tom in een blik qua waterdichtheid en zo. Het is natuurlijk best leuk om een goeie PDA te hebben die je ook nog eens als navigatiesysteem kan gebruiken in de auto, maar voor het echte navigeren (en waterdichtheid) moet je toch een daarvoor ontworpen systeem hebben wat mij betreft.
BeBu heeft sinds kort ook een SPIII en is raaaaaaazend enthousiast :} :}
Nieuwe vriendin die noooooit kwaad wordt en overal de weg kent en dat fijntjes in zijn helm prevelt. Schijnt trouwens de eerste vrouw te zijn die kan kaartlezen :X :+ :+
 
Ja, ik heb mijn SP III nu alweer anderhalf jaar en ben er nog steeds heel blij mee. Routes uitzetten is een makkie en ook het rijden ermee is super!! Dat van die 256 Mb module vind ik erg interessant. Zeker als je een keer met de motor een wat verdere vakantie wil houden!
Zo te zien komen er steeds meer 'navigerende' motorrijders bij. Misschien een idee om een GPS meeting te houden :? :)

Nog ff een plaatje:
Garmin1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb even Frankrijk geselecteerd. Het past helaas niet op 128 MB. Zie eerder dit topic. (Heb je echt héél Frankrijk op detailniveau nodig? Doorgaande wegen zitten immers altijd in de SP3))
Wel we plannen een reis vanuit België, via Parijs, Toulouse, Carcassonne,
Avignon naar Nice en dan terug via de Route Napoleon.
Ik weet niet hoeveel geheugen dit in beslag neemt,?

Alvast bedankt aan de reply
 
Wel we plannen een reis vanuit België, via Parijs, Toulouse, Carcassonne,
Avignon naar Nice en dan terug via de Route Napoleon.
Ik weet niet hoeveel geheugen dit in beslag neemt,?

Alvast bedankt aan de reply
Ach, als je toch(t) een GPS meeting is/houdt, kunnen we allemaal een stukje van de route in de GPS zetten. Dan hebben we zeker méér dan voldoende geheugenruimte.

Misschien wordt het dan wel een wereldreis(je).
 
Terug
Bovenaan Onderaan