Garmin Zumo XT

Af gelopen tijd heel wat gestoeid met BC en routes gemaakt tracks om gezet in XT naar route enz, tot nu toe werkt het beste om zoals eerder wordt aan gegeven om een track om te zetten naar een route in XT.

Had ook een route compleet gemaakt in BC met zachte via punten en toen naar XT gezet als je deze route dan gaat rijden geeft hij de via punten aan geen straatnamen en aantal meters naar de volgende afslag, ik zal vast iets zijn vergeten toe te voegen in route van BC.

Dus vandaag een route gereden dmv track omzetten in XT route verliep prima o ja thema op Oostenrijk gezet dit geeft betere weergave van de wegen, niet geprobeerd onder het rijden maar volgens mij geeft weergave op s’nachts ook wel een contrast volle beeld.
De Bluetooth verbindingen vindt ik een stuk beter dan bij TomTom en ook meerdere dingen in en uit te schakelen en volumes te regelen.
Al met al was ik eerst wat teleurgesteld in de XT, maar na wat uurtje stoeien en dingen uit te proberen gaat het goed komen tussen ons de mogelijkheden die de XT meer biedt zijn echt wel veel en om daar de juiste weg voor je zelf in te vinden dat kost gewoon tijd.

Ook past hij mooi bij de TFT (Foto wat digitaal ingezoomd)

22E1A317-A42A-45F6-AE21-F751C7FD1398.jpeg
 
Gister en vandaag nog weer op pad geweest met XT het gaat goed komen tussen ons alleen met wegwerkzaamheden klopt er vaak niets van net als met file informatie.
 
Toch maar vragen... ik ben aan het zoeken maar kom er niet goed uit.
Is de Garmin XT te koppelen met de Wunderlinq?
Ik lees her en der de koppeling met tablet en telefoon, maar niet specifiek de XT.
Zo nee, dan zou deze (Wunderlinq) denk ik wel gekoppeld kunnen worden met de Carpe Iter? Is die aanname juist?
 
Nee. De Wunderlinq is een vervanging voor de BMW Navigator zodat je deze samen met je smartphone/tablet kunt gebruiken voor navigatie en weergave van extra informatie. Op de smartphone/tablet installeer je daarvoor een bijpassende app. Dat laatste kan niet met de zumo XT, er valt dus niets te koppelen...
De Carpe Iter is toch gewoon een Android tablet? Dat moet dus wel lukken.
 
Ik zou nog even van dat ding wegblijven. Zeker voor die prijs. Nog veel te veel issues.

Ik heb afgelopen weekend een prima werkend exemplaar in de praktijk meegemaakt.
Maar goed... ik ben alleen aan het kijken wat interessant is.
Had de 595 en heb nu de NAV V (omdat de NAV VI te vaak in de "het werkt niet" verhalen naar voren komt.
En het Wonderwiel van de GS in combinatie met de NAV gebruik ik ontzettend vaak.
 
Ik heb het kunststof deel van de originele nav V / nav VI mount verwijderd en daar de bracket van de Zumo XT op een teqmount geïnstalleerd. Teqmount is het deel dat om het buisje klemt. Met de afsluitbaar deel is een mooie vervanger voor de originele mount. De teqmount kost 20 euro bij Waypoint. Dat is een groot prijsverschil met de Wunderlinq. Voor complete aansluiting nog een originele accessoire stecker van BMW nodig en die kost 17 euro. Waypoint levert een pakket met de Zumo XT, de afsluitbare bracket en de onroute motorkaart.
IMG_20210826_191240.jpg


IMG_20210724_172638.jpg
 
Net eigenaar geworden van de Garmin Zumo Xt en ben me nu aan het verdiepen in Garmin Explore, online kaartmateriaal, maar het lijkt er op dat dit niet meer online is of ik zoek verkeerd. Wie kan mij helpen ?
 
De brede consensus is dat Explore geen nuttige aanvulling is voor de zumo XT, ik zou er dus niet teveel energie in steken.
Zorg trouwens ook dat de Drive app GEEN koppeling met Explore maakt, anders kun je tracks niet aan- of uitzetten. Heb je die koppeling al wel gemaakt, verwijder dan de Drive app van je telefoon en installeer hem opnieuw.
 
Garmin Explore™ Als je deze link ziet dan ga ik er van uit dat je op online kaarten, zoals bij TomTom, routes kan maken en vinden en dat je die kan delen. Zeker makkelijk omdat de XT via Wifi verbinding kan maken.
 
De brede consensus is dat Explore geen nuttige aanvulling is voor de zumo XT, ik zou er dus niet teveel energie in steken.
Zorg trouwens ook dat de Drive app GEEN koppeling met Explore maakt, anders kun je tracks niet aan- of uitzetten. Heb je die koppeling al wel gemaakt, verwijder dan de Drive app van je telefoon en installeer hem opnieuw.
Helemaal waar maar zoals wel vaker ben ik wat eigenwijs. Ik vind Explore erg handig om POIs vanuit MRA op de XT te krijgen met de juiste icoontjes.

Om tracks aan en uit te kunnen zetten heb ik in Explore een collection aangemaakt met de naam OnScreen en heb ik op de XT aangegeven dat ik die collectie altijd op het scherm wil hebben. Ik kan dan heel simpel tracks aan die collectie toevoegen en ze weer verwijderen. Bijvangst: ik hoef me niet meer scheel te zoeken welke track ik blijf zien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan