We hebben 2 android tablets, maar op beide toestellen wil Tread niet geïnstalleerd worden. Geen idee waarom maar waarschijnlijk te oud. Maar vanaf m'n telefoon kan het natuurlijk ook. Alleen, werkt dat ook zonder Explore? Volgens mij nl. niet en dat is een wezenlijk verschil met de Garmin Drive app. Tread moet synchroniseren via Explore, anders kun je het bestand alleen delen en daar heeft de XT2 niets aan. En Garmin Explore is wat mij betreft echt een no-go..Android telefoon/tablet. Route klaar in myrouteapp, download gpx. Dan vraagt ie of ik hem direct wil openen in tread, dat wil ik. Verzameling kiezen, en dan staat ie in principe ook op de xt2.
Maar wat ik nu wel zie naar aanleiding van je berichtje is dat er verschil in lengte is (als je track gegevens gaat vergelijken in myrouteapp en tread). Niet veel 197 om 199km. Of de track ook echt anders wil ik nog wel even uitzoeken. Kan ook nog met kaartversies te maken hebben natuurlijk.
Dat probleem heb ik ook. M'n Samsung A5 gaat maar tot Android versie 8 en voor Tread heb je minstens versie 9 nodig.We hebben 2 android tablets, maar op beide toestellen wil Tread niet geïnstalleerd worden. Geen idee waarom maar waarschijnlijk te oud.
De Tread App werkt ook zonder dat je Explore actief gebruikt. Als je een route of track download, kun je die met Tread gewoon openen onder route’s resp. tracks. Dat ze ook automatisch in Explore terecht komen hoeft je niet te belemmeren. Alleen als je een track zichtbaar op de kaart wilt hebben, dan moet je dat helaas wel via Explore doen.We hebben 2 android tablets, maar op beide toestellen wil Tread niet geïnstalleerd worden. Geen idee waarom maar waarschijnlijk te oud. Maar vanaf m'n telefoon kan het natuurlijk ook. Alleen, werkt dat ook zonder Explore? Volgens mij nl. niet en dat is een wezenlijk verschil met de Garmin Drive app. Tread moet synchroniseren via Explore, anders kun je het bestand alleen delen en daar heeft de XT2 niets aan. En Garmin Explore is wat mij betreft echt een no-go..
Dan heb jij een andere ervaring dan ik. Mij is het gelukt enkele routes over te zetten die echt in stand bleven op de XT2. De eerste overgezette routes waren wel een drama, vervolgens heb ik de over te zetten routes opnieuw herberekend op basis van de kaart in het toestel en die via Tread op de XT2 gezet. Deze waren wel gelukt. Door deze omslachtige manier en onzekerheid dat de route goed blijft, maak ik nu wel steeds vaker gebruik van geconverteerde tracks.Het probleem is simpel.
De combinatie Tread en Explore verandert de route tijdens de synchronisatie. Viapunten verdwijnen en de route loopt niet meer helemaal zoals bedoelt. Zie mijn post van gisteren 16:46. En met alleen Tread krijg je geen enkele route naar je Zumo XT2, ook niet als je die in de Tread app maakt.
Zelfs als je een route direct op je Zumo plaatst, intern of op de microSD, wordt de route gewijzigd in een bijzonder traag proces en dat is wat mij betreft een doodzonde van Garmin. Ik heb dan ook een klacht ingediend bij Garmin met voorbeelden en ben benieuwd wat ze er aan gaan doen.
In de tussentijd heb ik Explore de nek omgedraaid d.m.v. het verwijderen van alle userdata op zowel de Zumo XT2 als op m'n smartphone dus ik werk voorlopig weer ouderwets met een kabeltje om gpx bestanden over te brengen. Zo blij dat dit usb-c geworden is.
En ik zeg het nog maar een keer, tracks hebben dit probleem waarschijnlijk niet, maar daar heb ik het nu niet over.
vervolgens heb ik de over te zetten routes opnieuw herberekend op basis van de kaart in het toestel en die via Tread op de XT2 gezet.
Ik heb dit ook elke keer bij het opnieuw opstarten, alle updates zitten er op. Best irritant!Licentieovereenkomst heb ik nooit. Heb je wel goede fix gehad?
De melding is weg. Geen idee waarom maar ik ben weer blijDe melding over de licentiovereenkomst zou niet meer moeten verschijnen als het toestel de locatie bepaald heeft én er een stukje mee gereden is. Het is geen bekende klacht bij de XT2 (behalve bij degenen die er nog niet mee gereden hebben...), maar het is uiteraard niet onmogelijk.
Mocht het toch blijven verschijnen, dan kan een harde reset misschien uitkomst bieden.
....misschien ook wel de camera bediening? Dat werkte ook prima op de 595Komt het TPMS systeem op de XT2? Werkt prettig i.s.m. Zumo 595...
Mijn vraag is dus lukt dat met de XT2 wel? Kan je zien wie je belt?
Kijk daar heb ik wat aan ! TnxJa dat kan. Ik krijg keurig op het display te zien wie er belt. Het is nog subtiel ook zodat je kaart goed in beeld blijft. Tevens kun je via het telefoonboek door je contacten scrollen en iemand bellen.
Ik mis alleen de optie om favoriete contacten te selecteren.
Je dient alleen wel al je devices op een bepaalde manier te pairen via Bluetooth!
Ik heb het zo gedaan:
iPhone naar Zumo XT2
Intercom headset naar Zumo XT2
Je moet de Bluetooth connectie van smartphone naar intercom niet meer gebruiken en wissen van je smartphone. Anders ontstaat er dus een conflict.