Garmin zumo

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik ben ook in notter geweest waypoint , dat hebben ze me gezegt.

wil nu zeker weten dat het kan nu kopen in dec registreren en dan de nieuwste kaarten downloaden met de mutaties van Almelo

Zekerheden heb je niet B|
(zo werd begin 2007 gezegd dat de update naar 2008 niet meer gratis zou zijn, en raad is wat ik gratis thuis heb liggen :+ )

volgend jaar lopen er weer andere wegveranderingen achter .... kan je dus nooit een gps kopen.

Maar blijkbaar ken je dus de nieuwe weg al bij almelo, waarom moet je deze dan in je gps hebben staan ?

[me="Ted"]vindt dat een gps handig is, maar met een beetje verstand en desnoods wat verkeersborden kom je ook wel uit dit soort veranderingen .....[/me]
 
Laatst bewerkt:
Zekerheden heb je niet B|
(zo werd begin 2007 gezegd dat de update naar 2008 niet meer gratis zou zijn, en raad is wat ik gratis thuis heb liggen :+ )

volgend jaar lopen er weer andere wegveranderingen achter .... kan je dus nooit een gps kopen.

Maar blijkbaar ken je dus de nieuwe weg al bij almelo, waarom moet je deze dan in je gps hebben staan ?

[me="Ted"]vindt dat een gps handig is, maar met een beetje verstand en desnoods wat verkeersborden kom je ook wel uit dit soort veranderingen .....[/me]

ik weet de weg wel , maar er zitten nu behoorlijk fouten in tijd en afstand berekeningen als je ergens gewoon heen moet ,,

als er ergens een nieuwe woonwijk of straat bij komt en je komt daar niet maakt het niet uit ,, net als een rotonde die er ineens is ,, maar als je op een hele andere manier de stad in of uit moet ,, word het anders

heb m'n schoonvader die al 40 jaar in almelo woont uit moeten leggen wanneer wel en beter niet over de witte brug kan of toch maar via de verlenge a/n35 kan gaan......
 
Het is inderdaad een crime dat Almelo er niet opstaat met de veranderingen aan de weg maar daarom mag je hem van mij wel aanschaffen hoor
altijd handig om de weg te vinden daar waar het nodig is maar zelfs op andere plekken van het land zijn de nieuwe wegen er niet bij opgezet
Info bij Waypoint Notter gehad en echt niet eerder dan 2009 werd er weer aan gewerkt heeft men mij gezegt.
Of het moet toch nog anders worden
Moet wel zeggen de service is er wel goed en de info ook vaak
 
weet iemand een oplossing voor het volgende fenomeen ?:
  • ik gooi mn MP3's van mn SD-kaart (= oude mp3's)
  • ik zet ANDERE MP3's op de SD-kaart(=nieuwe mp3's)
  • de zumo speelt zowel de oude als de nieuwe mp3's :?

Maar als ik mn SD-kaart bekijk in windows, dan ziet hij enkel de nieuwe mp3's

rara, wie heeft een oplossing?
 
weet iemand een oplossing voor het volgende fenomeen ?:
  • ik gooi mn MP3's van mn SD-kaart (= oude mp3's)
  • ik zet ANDERE MP3's op de SD-kaart(=nieuwe mp3's)
  • de zumo speelt zowel de oude als de nieuwe mp3's :?

Maar als ik mn SD-kaart bekijk in windows, dan ziet hij enkel de nieuwe mp3's

rara, wie heeft een oplossing?
geen mp3's op de zumo zelf staan, dus in eigen geheugen van zumo ?
 
geen mp3's op de zumo zelf staan, dus in eigen geheugen van zumo ?

Nope, als ik de SD-kaart uit de zumo haal, dan staan er in het MP3-speel-gedeelte van de zumo GEEN afspeelbare nummers.

Ik ga hem nu idd ff formateren, maar dat zou uiteraard niet nodig moeten zijn ?

opgelost met formatteren B|
 
Laatst bewerkt:
Ook ik heb van de week de nieuwe kaarten voor 2008 binnengekregen.

Nu heb ik model zumo 500 dus alleen de benelux er standaard opstaan. Ik had er nog geen extra kaarten opgezet omdat ik toen nog een SD kaartje had. Die heb ik nu dus wel en die zit er ook in.

Gister heb ik de nieuwe kaarten van 2008 geleden en heb frankrijk, duitsland en nog wat erop gezet. Maar tot mijn verbazing heeft ie die niet standaard op de SD kaart gezet. Op zich logisch maar hoe krijg ik ze daarop voordat de zumo straks al vol zit?
 
Ook ik heb van de week de nieuwe kaarten voor 2008 binnengekregen.

Nu heb ik model zumo 500 dus alleen de benelux er standaard opstaan. Ik had er nog geen extra kaarten opgezet omdat ik toen nog een SD kaartje had. Die heb ik nu dus wel en die zit er ook in.

Gister heb ik de nieuwe kaarten van 2008 geleden en heb frankrijk, duitsland en nog wat erop gezet. Maar tot mijn verbazing heeft ie die niet standaard op de SD kaart gezet. Op zich logisch maar hoe krijg ik ze daarop voordat de zumo straks al vol zit?


Als je mapinstall start vanaf de computer kan je de locatie voor installatie kiezen.
Als je de eerste keer vanaf de setup kaarten installeerd zet hij ze standaard in t geheugen van de zumo.


Ik heb de kaarten uit de zumo verwijderd (ook benelux)
en dan gewoon via mapinstall alles op de sd kaart gezet (met een 2gb kaartje heb je ruim genoeg)

miss wel best eerst toch de kaarten die je verwijderd backuppen op de pc, je weet nooit dat er iets mis gaat
 
Zekerheden heb je niet B|
(zo werd begin 2007 gezegd dat de update naar 2008 niet meer gratis zou zijn, en raad is wat ik gratis thuis heb liggen :+ )

volgend jaar lopen er weer andere wegveranderingen achter .... kan je dus nooit een gps kopen.

Maar blijkbaar ken je dus de nieuwe weg al bij almelo, waarom moet je deze dan in je gps hebben staan ?

[me="Ted"]vindt dat een gps handig is, maar met een beetje verstand en desnoods wat verkeersborden kom je ook wel uit dit soort veranderingen .....[/me]

Hoe heb je dat gedaan Ted? Bij mij geeft ie aan dat er geen gratis updates zijn (mei 2007 aangeschaft)
 
Hoe heb je dat gedaan Ted? Bij mij geeft ie aan dat er geen gratis updates zijn (mei 2007 aangeschaft)
ik heb mijn "voorjaar-2007 " zumo pas geregistreerd bij garmin.com op 14 januari 2008, omdat ik dat wel moest om een bug te melden. Hoefde toen nog geen aankoopdatum op te geven.
Even later die maand begreep ik dat ik dan toch een gratis update kon krijgen (ook al werd er op gps-forum begin 2007 gemeld dat de updates vanaf 2008 niet meer gratis waren ...)

Probeer echter het maximale eruit te halen, wantr bij cn nt V9 mag je nog een tweede unlock aanvragen, wil deze eerst gebruiken voor andere nog te kopen gps (garmin edge 705) , voordat ik de zumo update naar cn2008 O-)
 
Laatst bewerkt:
zo net eindelijk de boel defintief gemonteerd:


P3090171.jpg

P3090172.jpg

P3090173.jpg

P3090177.jpg
 
Ik wil deze week ff een Zumo bestellen.

Iemand een goeie tip? (Nette prijs)
 
583,-

http://www.navitrack.nl/?page=merken&action=navigatie&id=166&doelgroep=1

Standaard pakket bestaat uit:

Zumo 550 met Europa voorgeprogrammeerd
12 volt laadsnoer voor aansteker
12 volt laadsnoer voor vaste montage
220 volt lader
USB Datakabel
Vooruitsteun met zuignap
Dashboardschijf
Montagesteunen voor motor
Draagtas
Software City Navigator V-9
NL Handleiding

Beetje apart dat gps.nl hem of met autokit of met motorkit aanbied :?
 
Laatst bewerkt:
ik had hem van centralpoint.nl, €600. goede winkel waar ik al ervaring mee had.

navi.nl heeft hem voor € 575,--. Ik heb geen ervaring met ze. Aangezien ik nog wel eens problemen lees over Zumo's die de geest geven, heb ik besloten om hem bij Waypoint (www.gps.nl) in Notter te kopen, zodat mocht het mij overkomen, ik naar hen kan. Daar heb ik die extra centen dan wel voor over.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan