Garmin zumo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is toch gewoon een RAM-mount die erbij zit? dus waarom zou dat niet deugen...

en voorts zitten alle kabeltjes er allemaal standaard bij, alleen die bluetooth headset zit er helaas niet bij :N :N

M. :W

Nou een aantal winkeliers ,, hebben hele verhalen dat het mee geleverde beugel niet deugt en de kabels daar hebben ze ook van alles wat...

En zelf denk ik als een speciale motor kit koop dan zou die bluetooth er juist bij moeten zitten .......

heb ook wat revieuws gelezen en die mopperen soms ook op de beugels.....
 
wat ik me afvraag...

je hebt de benelux en europa versie

en ik ben eerder geneigd de benelux versie te kope omdat die gewoon goedkoper is, maar wat nou als ik toch een ritje wil doen in duitsland... kan ik dan een kaart van internet "lenen :9 " en alsnog een soort europa versie hebbe??



Edit: ik heb de specs nog es gelezen.. enige verschil is dat je met de EU versie er iets voor de auto bij krijgt geleverd en dat niet heel europa al voorgeinstalleerd is maar je heb apart wel een dvd met de hele kaart van europa..

of lees ik t nou alweer verkeerd :X

denk dat je het goed leest, zo heb ik het toch ook begrepen...scheelt toch weer wat pleuro's...tenzij je van plan bent hem ook in de wagen te gebruiken natuurlijk, dan is het misschien wel nog te overwegen om de full versie te halen

wacht zelf vol spanning op de eerste uitgebreide testverslagen.

M. :W
 
Nou een aantal winkeliers ,, hebben hele verhalen dat het mee geleverde beugel niet deugt en de kabels daar hebben ze ook van alles wat...

En zelf denk ik als een speciale motor kit koop dan zou die bluetooth er juist bij moeten zitten .......

heb ook wat revieuws gelezen en die mopperen soms ook op de beugels.....
Heb je het nu over de Zumo? Die is toch nog helemaal niet in de winkels? En een RAM mount die niet goed is lijkt me sterk, wel strakke actie van Garmin dat ze gewoon (beter) 3-rd party stuff erbij leveren.
 
hmzz..
voorgeprogrammeerde Beneluxkaart
DVD MapSource® City Navigator Europe

dus de kaarten krijg je er al bij, maar die moet je er dan zelf opzette ofzo? of is dat niet de mapsource stuff??

ik ken wel iemand die een garmin heeft en het werkt als volgt.

Die mapsource software is een proggie van waaruit je kaartdelen op je gps kunt overzetten via je kabeltje. Dus als je bv de kust van Frankrijk wil afrijden, dan kies je alleen de kaartdelen die langs de kust lopen, uploaden op gps en rijden maar! Vermoedelijk zal je gewoon niet heel europa in één keer op de zumo 500 krijgen zoals bij de 550 want er zal wel minder geheugen inzitten, maar zeg nou zelf, wie rijdt er in één trok heel europa rond... meestal weet ik op voorhand wel in welk land ik ga rijden :) kaarten van dat land erop en weg!

hopelijk is het hiermee wat duidelijker!

M. :W
 
Heb je het nu over de Zumo? Die is toch nog helemaal niet in de winkels? En een RAM mount die niet goed is lijkt me sterk, wel strakke actie van Garmin dat ze gewoon (beter) 3-rd party stuff erbij leveren.

Van de zumo is er nog geen test ,,, van de ander garmin wel ....
 
Volgens mij zit er een SD kaartslot op de Zumo. SD kaart kopen, Europa op die kaart laden en rijden maar.....

Overigens, als de RAM mount goed is, hoef je alleen nog maar de SD kaart en een Bluetooth headset te kopen. Zit je niet ver van de prijs voor een complete TTR af......

Valt me op dat Waypoint er trouwens nog niets over zegt op hun website?
 
Laatst bewerkt:
1 van de belangrijkste dingen mist de 500, dat is de speaker voor in de auto, dit is ook 1 van de allergrootste nadelen van de TTR.

Vrijwel iedereen heeft ook een auto, ik dus ook. Ik ga echt geen 2 dure navigatie sets kopen, 1 voor de auto en 1 nog voor de motor.
De 550 is tevens geschikt voor gebruik in de auto de 500 niet, die mist daarvoor de juiste accesoires.

De vershillen zijn dus:
- auto gebruik
- kaart materiaal

Een test is er niet maar het resultaat is bijna wel te raden, de ZUMO is namelijk afgeleid van de 2610/2720, deze producten voldoen uitstekend voor op de motor en zijn al vollop getest, ik verwacht dat de ZUMO minstens het zelfde zal presteren.
 
1 van de belangrijkste dingen mist de 500, dat is de speaker voor in de auto, dit is ook 1 van de allergrootste nadelen van de TTR.

Vrijwel iedereen heeft ook een auto, ik dus ook. Ik ga echt geen 2 dure navigatie sets kopen, 1 voor de auto en 1 nog voor de motor.
De 550 is tevens geschikt voor gebruik in de auto de 500 niet, die mist daarvoor de juiste accesoires.

De vershillen zijn dus:
- auto gebruik
- kaart materiaal

Een test is er niet maar het resultaat is bijna wel te raden, de ZUMO is namelijk afgeleid van de 2610/2720, deze producten voldoen uitstekend voor op de motor en zijn al vollop getest, ik verwacht dat de ZUMO minstens het zelfde zal presteren.


het kaartmateriaal is in c hetzelfde he...alleen staat op de 550 heel europa er al op en krijg je de europa dvd erbij, op de 500 staat benelux erop en krijg je de europa dvd erbij :)
 
ik ben laatst ff naar de dixons geweest (ook garmin dealer) en vroeg dus zo'n mannetje wanner de zumo nou zou komen, maar hij komt er dus voorlopig nog niet, kan nog zeker 1-2 maanden duren voor hij uitkomt -O-
 
ik ben laatst ff naar de dixons geweest (ook garmin dealer) en vroeg dus zo'n mannetje wanner de zumo nou zou komen, maar hij komt er dus voorlopig nog niet, kan nog zeker 1-2 maanden duren voor hij uitkomt -O-

hier op de belgische sites staat hij overal verwacht voor oktober...wannéér in oktober is dan weer een andere vraag...hoe sneller die eerste hands-on review er is hoe beter :)


M. :W
 
Dat zijn erg nette prijzen, die goed corresponderen met de USA adviesprijzen. Voorheen was het altijd US prijs + 20-30% die de invoerder in z'n zak stak. Netjes dus. Blijft wel een duur apparaat, maar die Tomtom is geen kneup wert, dus ge moet wa.
Weer heerlijk genuanceerd. Wat dacht je van de Nl overheid? Wel eens van invoerrechten en BTW gehoord. De invoerrechten zijn plm 30 % en de BTW is plm 20 %. In de US is er alleen de VAT en die is 5-6% Het verdwijnt dus niet in de zakken van de importeur maar van de Nederlandse overheid. Maar goed het is internet en we kunnen fijn wat roepen hier.
 
Vandaag heeft mijn leverancier de importeur gebeld over de levertijd.
Sailtron (de importeur) verwacht de eerste eind oktober begin november pas uit te leveren. Er was nu al een redelijk backorder lijst!
 
denk dat het wel even gaat duren dat de prijzen zakken
zeker als de vraag groot is en het aanbod gering
 
ik ben laatst ff naar de dixons geweest (ook garmin dealer) en vroeg dus zo'n mannetje wanner de zumo nou zou komen, maar hij komt er dus voorlopig nog niet, kan nog zeker 1-2 maanden duren voor hij uitkomt -O-
Hey Silver, ga je ook aan de navigatie??? *O* :X

Die Zumo is zeker een leuk alternatief voor de Garmin Quest, zeker als de prijs in de loop der tijd nog wat gaat zakken richting de prijzen van de TomTom Rider :Y
 
De prijzen zijn wat gezakt

http://www.gpsshop.nl/product/29893/garmin-zumo-550-eu.html € 849,-

http://www.gpsshop.nl/product/29893/garmin-zumo-550-eu.html?osadcampaign=kelkoo € 849,-


scheeld alweer € 100, . maar word wel beter ,, zeker als het weer omslaat en alle outdoor artikelen wat moeilijk lopen en bepaalde zaken toch omzet willen hallen of dat er een nieuw model bij komt ....

Vind het nu nog wat duur ,, wil er minsten € 250 vanaf , dat ik dan nog een tijd moet wachten vind ik niet erg ....



 
Laatst bewerkt:
De prijzen zijn wat gezakt

http://www.gpsshop.nl/product/29893/garmin-zumo-550-eu.html € 849,-

http://www.gpsshop.nl/product/29893/garmin-zumo-550-eu.html?osadcampaign=kelkoo € 849,-


scheeld alweer € 100, . maar word wel beter ,, zeker als het weer omslaat en alle outdoor artikelen wat moeilijk lopen en bepaalde zaken toch omzet willen hallen of dat er een nieuw model bij komt ....

Vind het nu nog wat duur ,, wil er minsten € 250 vanaf , dat ik dan nog een tijd moet wachten vind ik niet erg ....
Kun je lang wachten, is al vrij goedkoop vergeleken met concurrentie (nouja eigen andere modellen die nu op de motor worden gebruikt: 376/476/2820 etc, om de rider nu tegenover de zumo te zetten is een beetje oneerlijk)
 
Kun je lang wachten, is al vrij goedkoop vergeleken met concurrentie (nouja eigen andere modellen die nu op de motor worden gebruikt: 376/476/2820 etc, om de rider nu tegenover de zumo te zetten is een beetje oneerlijk)


ach ,, dikke kans als er nieuwe modellen komen zumo 600 of zo , de oudere opgeruimd moeten worden......
Zo heb ik al vaak laptop's , GSM's computer onderdelen, motor kleding voor 40 % erfa gekocht onder de gangbare internet prijs ...
Als je maar geduld heb en weet waar ...

De rider is inderdaad niet te vergelijken geen haar op mijn hoofd die erover denk om die te kopen nu ik het nodige gelezen heb
 
hmmz kan optitune hem al leveren??

gpsshop kon mij niet vertelle wanneer ze binnen zouden komen, het enige wat ze kunnen zeggen is dat ie VOOR 2007 komt.

dus okt, nov of zelfs dec. -O-
 
ben er vandaag geweest en heb een reservering voor de zumo

komt waarschijnlijk begin november binnen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan