Gebruik me achterem eigenlijk altijd bij keren op de weg. Keren is wel een stuk moeilijker met supersport. Stuur zit meteen tegen de aanslag en je zit een beetje te ver voorover gebogen.
Verder is de achterem wel gemakkelijk bij langzame krappe bochten. Zelfde verhaal als met keren. Kun je met trekkende motor blijven rijden.
Ook bij hard remmen pak ik voorzichtig de achterrem erbij. De remweg zal er niet echt veel korter door worden, maar de motor voelt iets stabieler aan.
Bij een echte noodstop (gelukkig nog niet vaak hoeven doen) laat ik de achterrem wel voor wat het is. Concentreer ik me liever op de voorrem.
Edit: Sannta bij een chopper is er met de achterrem een grotere remvertraging te halen als met een supersport. Komt door de gewichtsverdeling.
Verder is de achterem wel gemakkelijk bij langzame krappe bochten. Zelfde verhaal als met keren. Kun je met trekkende motor blijven rijden.
Ook bij hard remmen pak ik voorzichtig de achterrem erbij. De remweg zal er niet echt veel korter door worden, maar de motor voelt iets stabieler aan.
Bij een echte noodstop (gelukkig nog niet vaak hoeven doen) laat ik de achterrem wel voor wat het is. Concentreer ik me liever op de voorrem.
Edit: Sannta bij een chopper is er met de achterrem een grotere remvertraging te halen als met een supersport. Komt door de gewichtsverdeling.
Laatst bewerkt: