Gecrashed

Leaseauto's afschaffen, met eigen blik wordt voorzichtiger gereden.

Dat is niet correct... het is een feit dat met leaseauto's veel minder ongevallen per gereden km worden veroorzaakt. Daarbij hebben de bestuurders veelal meer rijervaring en verkeersinzicht. Dit is zelfs vorig jaar nog uitvoerig in het nieuws geweest... O-) .

Het grootste gevaar op de weg zijn mijn inziens zijn de jongens/meisjes zonder werkelijke rijervaring (die denken dat ze dat wel hebben) en bejaarden die door hun zeer rustige rijstijl andere bestuurders in gevaar brengen. O-)
 
Klote voor je man! Gelukkig hebben jullie zelf weinig. Nu maar wachten tot de boel gemaakt kan worden...
 
Tsja....weer die kreet hé.....Ik heb je niet gezien......Hoeveel slachtoffers zijn er onder ons motorrijders nu al niet gevallen, waarbij datzelfde excuus gebruikt werd? En wanneer gaat de overheid nou eindelijk eens naar behoren reageren op dit soort kutsmoesjes? NIET GEZIEN????RIJBEWIJS INLEVEREN DAN, WANT DAN ZIJN JE OGEN NIET IN ORDE. Misschien dat die blikkers dan wel eens een keer gaan kijken. Nu komen ze altijd nog altijd gewoon weg met die rotsmoes.

Maar ik wens jou en je vriendin een spoedig herstel toe, en maar hopen dat je fiets er ook weer snel bovenop komt. Sterkte en suc6. ;)

Zo'n domme reactie heb ik al lang niet meer gelezen. Ik snap dat je er net zo hard van baalt als ik, want het is toch weer een motorrijder die van zijn fiets word gereden, maar indirect zeg je eigenlijk dat die auto hem gewoon met opzet van zijn motor reed. Lijkt me een beetje waanzin. Rijbewijs afnemen voor een aanrijding lijkt me ook een beetje ver gaan. Ik neem het echt niet op voor alles wat met meer dan 2 wielen rijd, maar het is gewoon weer een typisch geval van pech hebben dat je echt over het hoofd gezien bent.

Topic-starter veel sterkte met herstel van motor en jezelf en ik hoop dat de zin van je vriendin nu niet over is om nog achterop mee te gaan.
 
Lullig ongeluk wat toch in een klein koekje zit.... koekblikker is iig netjes en heeft fout toe. Succes er mee :) .

Verzekeringswerk lijkt me iig duidelijk.
 
Dat is lullig om zo onderuit gereden te worden. Heeft ooit een artikel in de ProMotor over gestaan over blindheid in het verkeer omdat men simpelweg iets niet verwacht te zien en het daardoor ook niet zien... is een heel technisch verhaal over hoe de hersenen werken :)

Maar goed, jullie zijn onderuitgereden en dat zuigt... gelukkig dat de automobilist zijn fout erkent en nu maar hopen dat alles verder naar tevredenheid wordt afgewikkelt...

Enne, dat de motor min of meer naar de klote is en de pakken en helmen beschadigd zijn is niet zo heel erg (nou ja, beetje wel natuurlijk ;) ), dat is verzekeringswerk, zolang je zelf (en je vriendin) er maar goed vanaf komen, dat is wat telt :)
 
Dat is lullig om zo onderuit gereden te worden. Heeft ooit een artikel in de ProMotor over gestaan over blindheid in het verkeer omdat men simpelweg iets niet verwacht te zien en het daardoor ook niet zien... is een heel technisch verhaal over hoe de hersenen werken :)

Maar goed, jullie zijn onderuitgereden en dat zuigt... gelukkig dat de automobilist zijn fout erkent en nu maar hopen dat alles verder naar tevredenheid wordt afgewikkelt...

Enne, dat de motor min of meer naar de klote is en de pakken en helmen beschadigd zijn is niet zo heel erg (nou ja, beetje wel natuurlijk ;) ), dat is verzekeringswerk, zolang je zelf (en je vriendin) er maar goed vanaf komen, dat is wat telt :)
Dus weer het bekende effect van: met rijlessen nooit geleerd, dat er iets kleiners op de weg kan zitten dan een koekblik. Als iemand met zijn/haar koekblik een kind overhoop rijdt, en vervolgens verklaart dat hij/zij dat kind niet gezien heeft, wordt er meteen geroepen dat de koekblikker aan de hoogste boom opgeknoopt moet worden. Als het over een motorrijder gaat, wordt er geroepen dat hij wel te hard gereden zal hebben, dus dat het zijn eigen schuld is, zonder dat zeverder kennis nemen van de oorzaak of wat dan ook.

In dit geval is de toedracht duidelijk, de automobilist is zo fout als 't maar kan, en er is politie bij geweest. Dus succes met de afwikkeling van de schade, en nu snel allebei(jijzelf en je vriendin)herstellen. En ook succes met het vinden van vervangen vervoer.
 
Tsjonge jonge... Da's balen man!
Zo snel al |( . Maar jij kon er gewoon helemaal niks aan doen.

Veel sterkte!
 
Laatst bewerkt:
Zijn klote dingen om mee te maken, als de pijn blijft moet je toch effe naar een dokter gaan, bij mij was uiteindelijk een bot in mijn elleboog gebroken/gescheurd. Maar door de kneuzing op die plek kon ik het niet bewegen, dus dan denk je het gaat wel over. Die pijn kan nog veel erger worden. Ik had ook mijn vriendin achterop, die kon een paar dagen niet lopen al was ze 'alleen maar gekneusd' zoals de dokter fijn vertelde. Helmen enzo, balen dat ze kapot zijn, maar liever je helm dan je hoofd toch? En je motor kun je ook wel weer laten maken of een nieuwe kopen, ben maar heel blij dat je nog achter je computertje kan zitten en succes met de afhandeling van de schade. en beterschap voor jou en je vriendin
 
Zo'n domme reactie heb ik al lang niet meer gelezen. Ik snap dat je er net zo hard van baalt als ik, want het is toch weer een motorrijder die van zijn fiets word gereden, maar indirect zeg je eigenlijk dat die auto hem gewoon met opzet van zijn motor reed. Lijkt me een beetje waanzin. Rijbewijs afnemen voor een aanrijding lijkt me ook een beetje ver gaan. Ik neem het echt niet op voor alles wat met meer dan 2 wielen rijd, maar het is gewoon weer een typisch geval van pech hebben dat je echt over het hoofd gezien bent.

Topic-starter veel sterkte met herstel van motor en jezelf en ik hoop dat de zin van je vriendin nu niet over is om nog achterop mee te gaan.

Zin is r nog voldoende, ze vindt dat ik goed rijd
 
Ik krijg zo langzamerhand het idee dat rotondes een stuk minder veilig zijn dan de ouderwetse kruisingen.
Op de manier waarop jij nu bent aangereden, werd ik een paar weken geleden net níet aangereden, ik moest rechtdoor en koekblikker kwam vanuit de eerste afslag, ziet mij totaal niet! (het was overdag! en bovendien had ik mijn licht aan) Op de een of andere manier was mijn sixth sense al in werking en hield ik er al rekening mee, dus ik stond net op tijd stil en bleef met moeite overeind. Wat een sukkel was dat.
Sterkte met je lichamelijk en motorherstel, ook voor je vriendin.
Nou als ik kan kiezen tussen met 30 van een rotonde afgereden worden door een blikker die mij niet ziet of met 50 of 80 frontaal een auto in rijden die mij niet gezien had en voor mij langs komt, dan kies ik toch echt wel voor het eerste.

Rotondes zijn echt wel een heel stuk veiliger. If not in aantallen ongevallen, dan zeker wel in de ernst van het letsel.
 
Niet om de koeblikker vrij te pleiten hoor, maar ik rijd ook in een lease-bak voor m'n werk, en zie soms hele auto's niet (laatst bijna een politieauto van de rotonde gereden |( ).
Dit komt omdat de stijl van de voorruit aan de linkerzijde nogal dik/breed is, waardoor een nogal grote blinde hoek wordt ge-creëerd (deze moetten tegenwoordig zo dik zijn door de huidige veiligheids-normen).
Ik moet echt extreem ver naar vooren uit m'n stoel komen en/of naar links met m'n kop tegen het raam gaan om daar goed omheen te kunnen kijken.

Maar het blijft zwaar zuigen natuurlijk als je onderuit gekegeld wordt, veel sterkte met je herstel, en dat je maar een groot geldbedrag terug mag ontvangen voor dit leed.
 
sterkte met de verwondingen van jou en je vriendin. hoop daat het helemaal goedkomt

Ik zie ook wel eens onpluize dingen op rotondes. [me]roflastc vraagt zich af of men de knipperlicht regels wel kent...
[/me]


anyway sterkte toegewenst
 
Leaseauto's afschaffen, met eigen blik wordt voorzichtiger gereden.

Sorry hoor...maar dit vind ik bullshit...

alsof je ff lekker overal schijt aan hebt als je een lease-auto hebt... helaas denken veel medelanders zo over lease-auto rijders... maar als ik even naar mezelf kijk rij ik ermee alsof het mijn eigen auto zou zijn.... (ik zit er zelf ook nog in he...?))

@TS sterkte met het herstel ;)
 
Dit komt omdat de stijl van de voorruit aan de linkerzijde nogal dik/breed is, waardoor een nogal grote blinde hoek wordt ge-creëerd (deze moetten tegenwoordig zo dik zijn door de huidige veiligheids-normen).

Kun je, je voorstellen wat voor een dooie hoek je bij een vrachtauto hebt. Bij een auto kijk je over je buitenspiegel heen. Bij een vrachtauto hangt die gezellig midden in je gezichtsveld. Op een beetje afstand zit daar een hele auto achter verscholen. Dan praten we over een auto en nog niet eens over een motor.
 
Het klopt idd dat de grote/hoge spiegel bij een vrachtwagen ook nog weleens in de weg wil zitten, maar bij mijn auto zit die stijl toch wel een flink eindje dichter bij waar mij hoofd normaalgesproken zit zit, waardoor de zicht-hoek die deze in beslag neemt toch aanzijnlijk is (iig genoeg om een POLITIE-auto compleet niet te zien |( ).

Dit zijn ook van die dingen waar ze m.i. rekening mee zouden moetten houden bij het ontwerp van de blikken (dikke stijl is best, maar dan wel wat verder weg van het hoofd van de bestuurder, om het zicht niet te veel te beperken).

Blijft kut natuurlijk, en is ook niet echt een excuus, maar een mogelijke verklaring voor het relatief hoge aantal ongelukken op rotonde's (op een rotonde heeft verkeer van links voorang, en op een normale kruising van rechts, waar de raamstijl een veel kleinere hoek vult).

Ook vergeten een hoop mensen natuurlijk gewoon op een rotonde naar links te kijken, omdat ze gewend zijn naar rechts te kijken of er iemand aan komt.

en ja dan heb je m inderdaad niet gezien |( .

wederom veel sterkte aan de TS.
 
Ik kan maandag waarschijnlijk pas contact opnemen met de verzekering van de tegenpartij. Ik mag samen met mijn vriendin zondag met de taxi naar huis. De motor wordt naar motoport Rockanje gebracht.

Ik denk dat ik onze pakken en helmen sowieso volledig vergoed krijg.

Ik heb ook de stiekeme hoop nog een lekker bedrag terug te krijgen voor de gpz.
Zal wel total los verklaard worden.
 
Ik kan maandag waarschijnlijk pas contact opnemen met de verzekering van de tegenpartij. Ik mag samen met mijn vriendin zondag met de taxi naar huis. De motor wordt naar motoport Rockanje gebracht.

Ik denk dat ik onze pakken en helmen sowieso volledig vergoed krijg.

Ik heb ook de stiekeme hoop nog een lekker bedrag terug te krijgen voor de gpz.
Zal wel total los verklaard worden.

Hey Tyrant, mooi klote allemaal....ben vorig jaar ook van mijn fiets gereden (EX500) had voor 1700 euri schade. Was allemaal prima geregeld, maar vooral omdat die koeokblikker had toegegeven door rood te zijn gereden. Zowel op het schade formulier als tegen de politie. Heb jij nog schadeformulieren ingevuld? Daarbij kan je aangeven dat iemand een voorangteken genegeerd heeft. als ie dat tekent ben je gedekt!!!! Hopen dat je snel weer kan rijden !!! Zelf groei je wel weer aan elkaar zeg ik zelf altijd, je motor niet |( :+

succes en stekte
 
als ie dat tekent ben je gedekt!!!!

Dat is niet helemaal waar.. schade formulier ondertekenen zegt niet zo heel veel.. staat ook op het formulier zelf.. kunnen ze zo nog weer terug draaien in het kader van.. ik was geschrokken dus wist niet goed wat ik invulde etc. Beter verbaal op laten maken door oom agent, agent zn woord telt wel zwaarder :)
 
Het klopt idd dat de grote/hoge spiegel bij een vrachtwagen ook nog weleens in de weg wil zitten, maar bij mijn auto zit die stijl toch wel een flink eindje dichter bij waar mij hoofd normaalgesproken zit zit, waardoor de zicht-hoek die deze in beslag neemt toch aanzijnlijk is (iig genoeg om een POLITIE-auto compleet niet te zien |( ).

Dit zijn ook van die dingen waar ze m.i. rekening mee zouden moetten houden bij het ontwerp van de blikken (dikke stijl is best, maar dan wel wat verder weg van het hoofd van de bestuurder, om het zicht niet te veel te beperken).

Blijft kut natuurlijk, en is ook niet echt een excuus, maar een mogelijke verklaring voor het relatief hoge aantal ongelukken op rotonde's (op een rotonde heeft verkeer van links voorang, en op een normale kruising van rechts, waar de raamstijl een veel kleinere hoek vult).

Ook vergeten een hoop mensen natuurlijk gewoon op een rotonde naar links te kijken, omdat ze gewend zijn naar rechts te kijken of er iemand aan komt.

en ja dan heb je m inderdaad niet gezien |( .

wederom veel sterkte aan de TS.

Ik vroeg me al af of ik de enige was die er last van had :P Klereding...ik kan soms de bocht niet eens normaal nemen zonder te zien wat er voor me in die bocht zit, dan moet ik met mijn hoofd onderhand tegen de ruit aanzitten om goed te zien B|

edit: toch maar een yoshi/akra/arrow/2brothers eronder nu? ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan