Geen vonk na opknappen Suzuki RF 900

80 ci

MF'er
5 jun 2007
66
9
Leerdam
Na de motor van mijn broer gekregen te hebben ben ik aan de slag gegaan om hem te verbouwen.
Kuip er af en de originele teller set met lampjes ed weer gebruikt (de steun hier voor iets verbouwd.
Alle stekkers weer gebruikt en aangesloten, tank en achterstuk gespoten en alles weer opgebouwd.
Maar hij wil niet starten, geen eene klap.....
Tank er af gehaald, benzine kraan werkt (starte ook niet met start hulp), bougie er uit gedraaid, en geen vonk.
Er staat wel stroom op beide bobines, dus ik vermoed de cdi......
Kan iemand mij daar mee helpen hoe ik deze kan door meten?
Of......kan het ergens een beveiliging zijn die niet mee werkt?
 
Kill-switch? Jiffy-switch? Clutch-switch?

Ik zou beginnen met en WPHB + schema. En vooral even goed nadenken of je toch niet ergens iets hebt verbouwd of weggelaten wat je toch nodig hebt.
 
dan heb je toch echt iets verkeerd aangesloten, vergeten aan te sluiten, teveel weggelaten

schiet me net te binnen
staat'ie in vrij?
verder wat Woutert zegt
 
dan heb je toch echt iets verkeerd aangesloten, vergeten aan te sluiten, teveel weggelaten

schiet me net te binnen
staat'ie in vrij?
verder wat Woutert zegt
Hij staat in zijn vrij, heb geen stekkers over, is redelijk idiot proof, vorm bij vorm enzo.
En het enige wat weg gelaten is, is de kuip.
Staat ook stroom op de cdi, dus.....
 
1578054966693.png


klopt dit nog een beetje?
 
special uniek limited edition modell :+

Al gok ik dat het om een gpz900r gaat... :?

Maar het kan ook om een Werkplaats handboek Suzuki RF 900 R PDF gaan...
Heb ik ook.....maar daar staat dit probleem niet in.
Het is simpelweg gewoon de stekkers weer in elkaar steken.....wat wel is dat hij lang buiten gestaan heeft bij mijn broer en hij niet heel goed liep.....
Kan zijn dat idd bv de zijstandaardschakelaar niet goed zijn werk doet, hoewel die wel netjes in en uit schakelt.....dodemans knop werkt ook, doe je die "uit" dan draait de startmotor ook niet meer, koppeling schakelaar werkt ook, je kunt nl niet starten zonder de koppeling in te knijpen.
 
Pick-up van je ontsteking eens doormeten? en je spoel?

Als je stelling klopt dat alles wat stroom hoort te krijgen ook stroom krijgt, dan is er geen signaal wellicht.

Of is je accu ondertussen slecht geworden? (Hoeveel spanning meet je op de accu tijdens het starten?)
 
Pick-up van je ontsteking eens doormeten? en je spoel?

Als je stelling klopt dat alles wat stroom hoort te krijgen ook stroom krijgt, dan is er geen signaal wellicht.

Of is je accu ondertussen slecht geworden? (Hoeveel spanning meet je op de accu tijdens het starten?)
Pick up doormeten......hoe?
Ik ben niet zo thuis in deze electronica, ik weet hoe het werkt bij een shovel uit '77, behoorlijk straight forward.....geen beveiligingen oid.....
Heb een goeie multimeter.....kan vanalles meten.....en als iemand mij verteld hoe en wat, komt dat zeker goed.
 
Pick up doormeten......hoe?
Ik ben niet zo thuis in deze electronica, ik weet hoe het werkt bij een shovel uit '77, behoorlijk straight forward.....geen beveiligingen oid.....
Heb een goeie multimeter.....kan vanalles meten.....en als iemand mij verteld hoe en wat, komt dat zeker goed.
Je hebt een topic gestart voor een WPHB toch? Werkplaats handboek Suzuki RF 900 R PDF
Daar zou het in moeten staan, vaak gewoon weerstand meten. En check dan gelijk de stekkerverbindingen op corrosie.

Edit: 7-23 in je handboek.
 
Na de motor van mijn broer gekregen te hebben ben ik aan de slag gegaan om hem te verbouwen.
Kuip er af en de originele teller set met lampjes ed weer gebruikt (de steun hier voor iets verbouwd.
Alle stekkers weer gebruikt en aangesloten, tank en achterstuk gespoten en alles weer opgebouwd.
Maar hij wil niet starten, geen eene klap.....
Tank er af gehaald, benzine kraan werkt (starte ook niet met start hulp), bougie er uit gedraaid, en geen vonk.
Er staat wel stroom op beide bobines, dus ik vermoed de cdi......
Kan iemand mij daar mee helpen hoe ik deze kan door meten?
Of......kan het ergens een beveiliging zijn die niet mee werkt?
En je bougies dan?
 
Alles nog eens na gelopen, alles schoon gemaakt en wd40 gebruikt.
Bougie er uit, in de dop en op massa leggen.....geen vonk....bij 2 en 3 ook niet....
Damn....
Maar bougie er uit en voorzichtig schroevendraaier er in en vlak boven massa gehouden......en ja hoor....vonk!
Blijkt dus dat de bougies slecht zijn, hij liep al heel slecht toen ik.m ging halen en dacht.....zal wel van het lange buiten staan zijn......nieuwe bougies er in en dan maar weer s kijken.
 
Bougies niet goed hè? Gôh, wie denkt daar nou aan. 🥳

Hebben die doppe ook nog een bepaalde weerstand en klopt die nog?
Is de massa van de bobines nog schoon?
kun je de gegevens van de bobines nog achterhalen en dan doormeten?
 
Alles nog eens na gelopen, alles schoon gemaakt en wd40 gebruikt.
Bougie er uit, in de dop en op massa leggen.....geen vonk....bij 2 en 3 ook niet....
Damn....
Maar bougie er uit en voorzichtig schroevendraaier er in en vlak boven massa gehouden......en ja hoor....vonk!
Blijkt dus dat de bougies slecht zijn, hij liep al heel slecht toen ik.m ging halen en dacht.....zal wel van het lange buiten staan zijn......nieuwe bougies er in en dan maar weer s kijken.
En?
 
Terug
Bovenaan Onderaan