Gefrunnik aan mijn driewielding deel 2

Go Ralfie!

  • ja

    Stemmen: 7 25,9%
  • nee

    Stemmen: 0 0,0%
  • hou toch op man

    Stemmen: 1 3,7%
  • way to go!

    Stemmen: 1 3,7%
  • wat is dat voor een lelijk ding?

    Stemmen: 4 14,8%
  • wil ik ook!

    Stemmen: 2 7,4%
  • kap nah!

    Stemmen: 1 3,7%
  • Prktpetsk!!

    Stemmen: 11 40,7%

  • Totaal aantal stemmers
    27
Gieren? je hebt hoeplijk toch wel C3-lagers erin gezet?

Heb die bak zo gekocht, lagers zouden allemaal vervangen zijn maar daar begin ik nu toch ook over te twijfelen.

Heb ik komende winter ook weer wat te doen 8-)
 
En zo blijven we lekker bezig he,

Mijn Frankensteiner BMW-Ural geval begint ook (te) langzaam zijn voltooiing te naderen. Zodra hij rijdt gaat hij in de verkoop, om ruimte te maken voor het volgende knutselproject. :Y
 
gieren komt door de rechte vertanding.
C3 is de speling die een lager heeft, ik vind C3 best nog ruim, als je de olie er uitwast rammelt het.
Inderdaad! C3 lagers worden toegepast wanneer assen niet helemaal netjes in lijn lopen, die ruime speling is dan om dat een beetje op te vangen. Ik weet niet of dat bij een Dneprbak nodig is...... met die rechte vertanding is de bak inderdaad niet bepaald stil.
 
gieren komt door de rechte vertanding.
C3 is de speling die een lager heeft, ik vind C3 best nog ruim, als je de olie er uitwast rammelt het.

Ja maar dit is ander gegier, zouden best eens lagers kunnen zijn. Maar hij rijdt er nog prima mee, als ie ontploft ligt er nog een andere bak klaar 8-).

Vanmiddag nieuwe accu gescoord, straks misschien even testdraaien.
 
Ja maar dit is ander gegier, zouden best eens lagers kunnen zijn. Maar hij rijdt er nog prima mee, als ie ontploft ligt er nog een andere bak klaar 8-).
Mijn spannetje had een gierende 6e versnelling, tot ik er een ander blokje in heb gehangen. :Y

Maar die versnelling had ik toch al niet meer nodig. :P
 
Inderdaad! C3 lagers worden toegepast wanneer assen niet helemaal netjes in lijn lopen, die ruime speling is dan om dat een beetje op te vangen. Ik weet niet of dat bij een Dneprbak nodig is...... met die rechte vertanding is de bak inderdaad niet bepaald stil.

krukas lagertjes van een tweetakt zijn ook C3, dan kan het krukasje lekker doorbuigen :Y

ik zou me om die dnepr bak niet al te druk maken.
als je ineens een scherpe piep er in hebt net als zijspanrob weet je dat je platte/gebroken kogels hebt en ben je nog op tijd om bakken te vervangen.
 
Mijn spannetje had een gierende 6e versnelling, tot ik er een ander blokje in heb gehangen. :Y

Maar die versnelling had ik toch al niet meer nodig. :P

Blok uitwisselen zal bij mij niet veel helpen aangezien die bak er los achter hangt :P.

Maak me ook niet al te druk over het gegier, als ie vastklapt merk ik het ook wel.
 
Ondertussen trouwens nog altijd geen proefrit gemaakt dus misschien wordt het wel gewoon de tweewielige kutjapanner voor mij dit weekend _O-
 
ik probeer het op BMW te projecteren.
daar zit geen vierkant gat voor de drukstift, dat kan ik niet plaatsen.

Vierkante gat is dus om de drukplaat in te kunnen drukken bedacht ik me. Drukstift is ter plaatse vierkant geslepen, dus vierkante maat is kleiner dan de diameter van de drukstift zelf. Vierkantje past in vierkante gat in de drukplaat en daarmee douw je die dus aan. Is bij BMW toch handiger met die bolle kant aan de drukstift en hol punt in de drukplaat...Ook al bij monteren, het is altijd een heel geklier om die vierkante as precies in dat vierkante gat te krijgen, zeker met die russische precisiefabricage 8-)
 
Als er in een versn. bak C3 lagers nodig zijn, is het een dnepr-bak :+
dat zou inmiddles toch wel duidelijk moeten zijn..
Het materiaal is wisselnd van samenstelling, ook van uitzettingscoeffiedinges. Dit moet ook worden opgevangen.
Toevallig staat hierover een stukje in de laatste russian twin
 
Als er in een versn. bak C3 lagers nodig zijn, is het een dnepr-bak :+
dat zou inmiddles toch wel duidelijk moeten zijn..
Het materiaal is wisselnd van samenstelling, ook van uitzettingscoeffiedinges. Dit moet ook worden opgevangen.
Toevallig staat hierover een stukje in de laatste russian twin

Gewoon goed uitshimmen, maar niet te strak. En niet zeuren als ie een keer uit de versnelling schiet 8-).
 
Wegwezen opoe!

Paar weken geleden nog even geprobeerd een rondje te rijden, accu was dood (inmiddels weer geladen) en blijkbaar krimpen stokoude benzineslangen bij lage temperaturen minder hard dan de plestik verbindingsstukkies, de benzine zeek over straat :-P.

Inmiddels al nieuwe slang gekocht maar nog niet gemonteerd, ergens rond april nog eens een poging wagen :P.
 
Nou, het is zover hoor. Met pijn in mijn hart (toch wel) bied ik de witte dame hierbij te koop aan. Wat er allemaal aan gedaan is heb je in deze twee topics wel kunnen lezen :P.

DIng is nu technisch OK, maar optisch kan er wel een verfrollertje overheen. Na de koprol schade aan onderzijde bak en spatbord op bak. Koplamporen vervang ik nog.

Er zit ook een handvol reservedelen bij, waaronder een versnellingsbak, cardan, zweefzadel en nog een handvol los spul.

Vraagprijs 2000 euro. Lijkt veel voor een Rus maar voor een zijklepper valt het wel weer mee. Serieuze biedingen worden in overweging genomen, rechtstreekse beledigingen worden gedelete. 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan