Zou je voor de gein eens een kijkje moeten nemen in Turkije, het schijnt daar een trend te zijn om zo hard en roekeloos mogelijk te rijden met zo min mogelijk kleding aan.. Toch schrikken als je dat ziet..
Ik reed ook in de zomer dagen niet met beschermende kleding.
Mensen veranderen met ervaring en instelling tijdens het rijden.
Ik draag nu zelfs mijn Dainese pak als gewone jas. Ik ben hardstikke
blij met dat ding dat ik er niet meer zonder kan buitens huis.
Ik loop er gewoon mee rond, mij kan het niks schelen wat de andere
mensen er van denken. Veiligheid boven alles
Mijn vriendin vind hem ook gaaf staan...
Skateboard-style....... wel hele fraaie pakken die ik nog nooit eerder gezien heb...
een pak die alleen bestaat uit de beschermstukken, ziet er echt stoer uit!
Skateboard-style....
Zoals hier al vaker vermeld is: het is als beginnend motorrijder goed om eerst je kleding e.d. te kopen, en van het budget wat je overhoudt de motor.
Kleding is te vaak de sluitpost van de begroting, waardoor er niets (naast de verplichte zooi) of weinig voor wordt gekocht.
Zelf reed ik in de zomer meestal met een Giali stretchjeans met kevlar protectie, leek me wat beter, al scheen het bij tests niet veel uit te maken met een normale jeansbroek. Giali pastte me niet meer goed, dus rijd ik momenteel nu meet jeans (jaja, ik geef het toe...).
Ik heb nog een oude leren broek, maar ik ben op zoek naar een goede nieuwe (met kneepads? Lijkt me maf staan op een Pan).
Winterkleding (jas draag ik ook 's zomers) wordt ook geselecteerd naast de bescherming tegen de elementen op bescherming tegen vallen.
Helm, laarzen en handschoenen zijn in orde. Helm van glasfiber, wat niet (?) verouderd i.t.t. polycarbonaat, waar na 2/3 jaar de bescherming afneemt. Ok heb ik heb nog niet laten stuiteren, anders had ik het risico niet genomen en dus een nieuwe gekocht.
Ik geef toe dat ik met mijn spijkerbroek geen toonbeeld ben van veiligheid (maar er wordt aan gewerkt), maar vergeleken met wat ik soms zie rijden (mensen met teenslippers e.d.) valt het nog wel mee.
Vraag me af wat zo'n klomp doet als de motor er op gaat liggen, even je voet reduceren tot satévlees op spies.
Vraag me af wat zo'n klomp doet als de motor er op gaat liggen, even je voet reduceren tot satévlees op spies.
Om die reden zit er geen staal meer in de neus van een legerkistje.
Als er een tank overheen rijdt krijg je je schoenen niet meer uit.
Op 2001-08-15 15:22, schreef BertV:
Vraag me af wat zo'n klomp doet als de motor er op gaat liggen, even je voet reduceren tot satévlees op spies.
Om die reden zit er geen staal meer in de neus van een legerkistje.
Als er een tank overheen rijdt krijg je je schoenen niet meer uit.
Nou, dat schijnt mee te vallen.
Ooit eens gehoord of gelezen dat de arbeidsinspectie eiste dat ook op boerderijen werkschoenen gedragen moest worden en geen klompen.
Toen heeft TNO klompen getest en die kwamen verschrikkelijk goed uit de test.
Alleen omdat niet elke klomp hetzelfde is schijnt het eigenlijk nog steeds niet te mogen.
Nou nou, lekker belangrijk