Gekochte Tracer 900 blijkt schadeverleden te hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben nu op zoek naar een nieuwe motor, en kwam deze advertentie tegen.

Yamaha MT 10
Toen ik de verkopende partij bekeek, bleek dat Jager motoren te zijn.
Deed gelijk een belletje rinkelen omdat @Willem hier zijn ervaring over deelde.
Jager is al wel vaker in negatieve zin voorbij gekomen!
Ik ben nog nooit bij Jager geweest. Toch weet ik al van eerdere meldingen op MF dat Jager NIET een vertrouwd adres is.
Dat is dan niet het verhaal van 1 MF-er, maar ervaringen van meerderen die ontevreden waren.
Na al het voorgaande in dit topic is wel duidelijk dat er meerdere motoradresjes zijn in de ZW-hoek van het Westland die je het beste maar kan vermijden.
(wel sorry voor de mss WEL betrouwbare handelaren/ dealers in die regio)
 
Blijkbaar zijn er slechte VIN checkers.. Maar dat neemt niet weg dat het dus verstandig is om even de emotie opzij te zetten en wat speurwerk te doen bij een aanstaande aankoop.
 
Laatst bewerkt:
Gwiedert, ga je na deze ontnuchterende ervaring, nu nog eens kijken bij zo'n grappenmaker of ga je nu naar een merk erkende dealer?
 
Ik geef elke grappenmaker een kans als alle gegevens lijken te kloppen en ik nergens negatieve ervaringen kan vinden. Een kans... ;)

Er zijn dus (veel?) van die sjacheraars blijkbaar, maar ik kom af en toe wel eens bij motorzaken hier in de buurt en om eerlijk te zijn kan ik me niet voorstellen dat deze ook deze handelswijze er op na houden. Toegegeven, de meeste zijn ook officiele dealers dus misschien dat dat een extra drempel op werpt, maar dan nog. Die zaken zijn écht niet zo succesvol als ze rotmotoren verkopen plus hier in de buurt (Midden-IJssel/Oost-Veluwe/Achterhoek) heb je snel een reputatie te pakken. Toegegeven: qua prijs zijn ze een stuk minder aantrekkelijk dan een HP, Jager, Van Vliet of particulieren. Maar blijkbaar is dat dan ook wel nodig...

Het kán dus wel!
 
Dat die auto total loss is wil niet zeggen dat deze daardoor niet meer op de weg kan komen.

Wellicht is de auto weer opgeknapt en bij de RDW opnieuw gekeurd.
Als dat het geval is zou de auto weer in orde moeten zijn als ik me niet vergis komt er dan op het kenteken “1” bij te staan.

Dat is ook precies wat ik zei, hij is weer klaargemaakt en gekeurd bij het RDW.

Hij is dus technisch weer 'goed'

Er komt geen 1tje op de kentekenplaat, dat is alleen bij vermissing van de platen.

Dus de koper weet hoogstwaarschijnlijk niet dat hij een ex schadebak koopt, die behoorlijk in elkaar heeft gezeten (B stijl krom)

Wat mij betreft mag het wettelijk verplicht worden dat de verkoper een meldingsplicht heeft naar de koper als een auto/motor total loss is geweest.
 
@*lcephase* Natuurlijk zijn er een heleboel goeie zaken,ik heb wel een een ktm gekocht bij Motorplaza in Groningen en ik kan niet anders zeggen dan hele goeie ervaring mijn zoon rijdt er nu nog op
Ik vind dat er hier ook vaak heel minachtend over import wordt gedaan,terwijl dat ook heel goed kan zijn
Maar het is bij allebei zo, je moet goed opletten,
Ik heb een import motor van een particulier met alle papieren er bij en alle facturen wat er aan de motor is gedaan.
Nadat ik de motor had gekocht meteen naar een KTM dealer gereden en die vond het een prachtmotor en vond dat ik een goeie deal had gemaakt
Maar ik heb er voor dat ik deze heb gekocht ook meerdere gezien in nederland en duitsland,en wat mij dan opviel dat de kwaliteit in duitsland veel beter was
Maar ik ben wel kieskeurig,mijn zoon is meegegaan om de motor op te halen in windeck duitsland en ik zei tegen hem misschien rijden we voor niks ,want als het niet is wat ik verwacht maken we rechtsomkeerd
Toen was alles mooier dan verwacht en was de deal gauw gemaakt,tot op heden nog nietS mee gehad,inmiddels een dikke 3k mee gereden
 
Bovenstaande vin decoder werkt niet nauwkeurig genoeg. Yamaha heeft hun eigen vin decoder.

Bij sommige online vin decoders klopt er niks van.
Ja, dan kom je wel op deze uit:

1595579051161.png
 
Dezelfde hebben we gisteren gebruikt en daardoor kwamen we erachter dat de motor 6 jaar ouder was.
 
Bovenstaande vin decoder werkt niet nauwkeurig genoeg. Yamaha heeft hun eigen vin decoder.

Kun je ook gelijk zien of de kleur klopt.:Y

Bij sommige online vin decoders klopt er niks van.
Top, die sla ik op!
Wist niet van het bestaan van deze af
:t
 
@*timo84* Dat lijkt mij duidelijk een crossmotor heeft ook geen kenteken,en wat heeft het voor zin op een crossmotor
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan