Geluid controles Ardennen - Malmedy - Stavelot

ik hoor alleen af en toe de F1 in de verte...
bijna geen politie gezien, behalve bij wegafzettingen tbv vd F1..

eergisteren nog gewandeld op RAVeL45 was best rustig...
 
ik hoor alleen af en toe de F1 in de verte...
bijna geen politie gezien, behalve bij wegafzettingen tbv vd F1..

eergisteren nog gewandeld op RAVeL45 was best rustig...
Aha, jij bent met de bus gekomen en ontsnapt? :+

44909DA7-32A8-4371-855B-BBC207BACF29.png
 
Laatst bewerkt:
Wij hebben ze recent mogen tegenkomen, onze politie vrienden in Stavelot. Groep van 6 motards, niemand met een luide uitlaat, echter 2 zonder E-keur (aftermarket) en zij moeten meteen langs de rechtbank, zelfs geen minnelijke schikking meer hier..... :-(
Drink je?
 
Wij hebben ze recent mogen tegenkomen, onze politie vrienden in Stavelot. Groep van 6 motards, niemand met een luide uitlaat, echter 2 zonder E-keur (aftermarket) en zij moeten meteen langs de rechtbank, zelfs geen minnelijke schikking meer hier..... :-(
En de uitslag in de rechtbank?

Erg benieuwd als inwoner in malmedy....
Werd er ook gemeten of alleen gekeken naar e-keur?
 
Moeten nog voorkomen. Uitlaten zijn alleen gecontroleerd op E merk. De 2 die ontbraken hebben de uitlaten moeten opsturen naar het parket. (Politie heeft de uitlaten ter plaatse gemarkeerd).
Nog wel gewoon naar huis mogen rijden dan? En dan daarna opsturen?
 
Nog wel gewoon naar huis mogen rijden dan? En dan daarna opsturen?
Klopt! Politie heeft wel markeringen gezet op de uitlaten en foto's genomen, dus een andere sturen is moeilijker 8-)
Diegene met E keur en zonder DB killers hebben een boete gekregen. Ik dacht 49 euro per uitlaat. Dus als je 2 dempers hebt zonder DB killers is het 49 x 2 :-)
 
Tja, maar toch , dat geluid , het is emotie he.
Volledig eens, ik ben net in januari overgestapt van een Diavel 1260s met full termi, naar een multistrada V4s met akra slip on (doet eigenlijk niets aan geluid, enkel looks, maar heeft wel alle nodige stempeltjes). Ik rij 365 dagen vooral woon werk en ik merk een ZEEEEEER duidelijk verschil in de file, de autos horen me gewoon niet aankomen! En ja ik heb al extra mistlampjes, een fluo hes en een knal gele fluo helm, maar help niets.
Ik begrijp ook dat de mensen (zeker in de buurt van die mooie wegen) op de duur gek worden van die open uitlaten, maar er is volgens mij een verschil tussen lawaai en de huidige normen....
Dr Jekyll and Mr Hyde uitlaat kan voor sommigen soelaas brengen, maar spijtig genoeg niet voor Ducati
 
Gelden deze acties ook voor Golfjes met die pseudo sportuitlaten die uitgehold zijn?
 
Gelden deze acties ook voor Golfjes met die pseudo sportuitlaten die uitgehold zijn?
Ik mag het alleen maar hopen dan 8-)
Natuurlijk is in het weekend bij goed weer, een gemakkelijke cash koe.
Gewoon aan het lokale tankstation wachten met een aantal zwaantjes en je hebt 100 ' en klanten per weekend :-(
 
De uitlaten van met name de duurdere petjesgolfjes zijn vaak instelbaar (“”sport””-stand). Zodra er een uniform z’n hoofd door het raam steekt gaat ‘ie uit. En gaat de knop met verwensingen met enge ziektes over z’n moeder aan.

In Rotterdam wordt er met name bij die voertuigen aardig gehandhaafd. Maar ja, de auto is via een constructie voor zowel de eigenaar als de berijder erg interessant en voorkomt problemen bij bv. inbeslagname.
Wie zelf een auto bij elkaar spaart en koopt en een dikke snerper eronder zet, is uiteraard wel gewoon de löl.
 
Ja wat is het nu :P

Het zou een stuk eerlijker zijn als ze de overlast zouden meten. In plaats van bepalen aan de hand van regels. Doen ze met snelheid ten slotte ook.
 
Ja wat is het nu :P

Het zou een stuk eerlijker zijn als ze de overlast zouden meten. In plaats van bepalen aan de hand van regels. Doen ze met snelheid ten slotte ook.
Ik denk niet dat er uitlaten zijn die wel aan de geluidseisen voldoen maar geen keurmerk hebben. Andersom kan wel.
 
Volledig eens, ik ben net in januari overgestapt van een Diavel 1260s met full termi, naar een multistrada V4s met akra slip on (doet eigenlijk niets aan geluid, enkel looks, maar heeft wel alle nodige stempeltjes). Ik rij 365 dagen vooral woon werk en ik merk een ZEEEEEER duidelijk verschil in de file, de autos horen me gewoon niet aankomen! En ja ik heb al extra mistlampjes, een fluo hes en een knal gele fluo helm, maar help niets.
..
Bijzonder, ik rij al jaren en jaren ook door files helaas.

Ik rij nu elektrisch zonder mistlampen en fluo hes, maar ik merk helemaal GEEN verschil in de file.
Maar hier rijden dan weer minder Belgen misschien dat het daar aan ligt. ;) :+
 
Bijzonder, ik rij al jaren en jaren ook door files helaas.

Ik rij nu elektrisch zonder mistlampen en fluo hes, maar ik merk helemaal GEEN verschil in de file.
Maar hier rijden dan weer minder Belgen misschien dat het daar aan ligt. ;) :+
Ik denk dat het misschien de maken heeft met de breedte van de wegen? Het is vooral de Antwerpse ring waar dit probleem zich voordoet, dewelke ik spijtig genoeg dagelijks 2 maal moet nemen. 3 rijvakken waarvan minstens 2 vol met vrachtwagens en soms het 2de rijvak ook En raar maar waar zij het veelal de Nederlanders waar ik het probleem mee ervaar. Of de UK ers, maar hun stuur staat aan de verkeerde kant :):):P
Maar toegegeven, het zal deels ook wel wat tussen de oren zitten. Ik heb ook even getwijfeld om de full akra op de Multi te zetten, maar uiteindelijk toch maar zo gehouden. We moeten mee evolueren zeg maar O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan