OnsFrenske
MF'er
- 15 mrt 2019
- 43
- 19
Dan heb ik een probleem. Hij maakt stationair al 80 decibel....Stationair is een verkeerde vertaling van het Engelse woord stationary. Stilstaand.
Je start je motor terwijl hij op de standaard staat en geeft gas tot 6000 rpm. Dat moet minder dan 85 dB(A) zijn.
Wel gemeten volgens de officiële afstand, hoek, etc? Zijn vrij precieze richtlijnen voor.
En check even op ovi.rdw.nl of daar ook deze waardes staan.
Nee, die hadden ze niet. 85 dB statisch is wel behoorlijk stil.Dan heb ik gelijk nog een vraag. Onder mijn motor zit geen katalysator, zat dit er nooit op bij zo een oude motor of heeft iemand die er ooit afgehaald?
Hij komt origineel uit Japan en is nooit in de EU verkocht. Hadden ze toen in japan ook al katalysatoren onder hun motoren?
Dan moet ik toch maar eens de originele demper zien te vinden... je zou zeggen dat zo een inline 4 meer herrie mag maken.Nee, die hadden ze niet. 85 dB statisch is wel behoorlijk stil.
Als de dempers afneembaar is, kan je ook een goedgekeurde van een ander merk monteren.Dan moet ik toch maar eens de originele demper zien te vinden... je zou zeggen dat zo een inline 4 meer herrie mag maken.
Als de dempers afneembaar is, kan je ook een goedgekeurde van een ander merk monteren.
Ik hoef hem niet te laten keuren gelukkig. Alleen hij staat op het kenteken op 45KW en ik heb een A2 rijbewijs, hij is wel begrenst op 35KW en ik heb daar ook een uitdraai van. Ik wil dat hij niet zo veel herrie maakt zodat ze me minder snel gaan controleren en dan denken verrek die motor is niet officieel terug gezet op kenteken.85 dB(A) is erg stil. Als jouw motor 91 dB(A) maakt, dan maakt hij 4 keer zoveel herrie, maar nog steeds minder dan een open pijp.
Ik zou me niet blind staren op het getal, maar een inschatting maken of het asociaal luid is, of nog best acceptabel.
Tenzij je hem moet laten keuren.
Klopt helemaal, alleen de pakkans is heel klein en ik ken meerdere mensen die het zelfde hadden als ik en met een uitdraai bij de hand en foto's van de bregenzing kom je er vrijwel altijd vanaf met een waarschuwing. Daarnaast kun je beter die boete 2x kreeg krijgen dan 1x je motor laten keuren...Helpt je niks. Rdw registratie is leidend. Je mag er dus niet op rijden.
Terug keuren via de officiële weg is lastig en duur.
Staan hier op mf al meerdere topics over.
Daarnaast kun je beter die boete 2x kreeg krijgen dan 1x je motor laten keuren...
Je kunt gewoon je motor laten verzekeren op een vermogens uitdraai bij combimotors.Totdat je onderdeel bent van een ongeluk met letsel. Dan kom je thuis van de koude kermis...
Je kunt hem er niet afhalen. Naja kan wel alleen dan haal je hem tot bijna de voorbocht er van af. (Waar de 4 bochten 1 word)
Ik vind alleen online een uitlaat zonder keurmerk.
Je kunt gewoon je motor laten verzekeren op een vermogens uitdraai bij combimotors.
Ja dat maakt die verzekeringsmaatschappij ook niks uit.
Er staat alleen in hun voorwaarden dat er alleen bestuurders met een voor het verzekerde motorvoertuig geldig rijbewijs op mogen rijden en dat heb jij niet.
Oftewel jij rijdt onverzekerd rond en zonder rijbewijs. Als je dit moedwillig doet en dat doe je dan is het ook nog eens een misdrijf.
Succes er mee.
Ik denk dat je het niet helemaal snapt. Er zijn verzekeringen die gewoon een uitdraai accepteren. Maar voor mijn eigen rust zou ik het dan ook liever op kenteken hebben voor oom agent.
Hoi allemaal,
Vraagje... op een website heb ik dit gevonden over mijn motor. Bekijk bijlage 1513848
Nu begrijp ik wat ze bedoelen met geluidsniveau stationair, alleen wat bedoelen ze met geluidsniveau toerental? Welk toerental en hoezo 6.000 dB(A)?
Wilde graag weten hoeveel geluid mijn motor mag maken aangezien we hem opgeknapt hebben maar geen origineel uitlaat systeem meer hebben voor de motor. We hebben geen zin in gezeur met ome agent.
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Groetjes,
Frans