Gereedschap Deel 12 omdat ik het anders mis

Status
Niet open voor verdere reacties.

Brammo

Elektronen verslinder
12 feb 2007
2.602
336
Een topic aangemaakt, omdat de vorige al op slot zit, het beter knip en plakwerk :+

Show hier dus al je nieuwe/oude/verse/vage/gejatte/gevonden/antieke/zelf-bedachte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​


Gereedschap gerelateerde Links:


Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:



images
 
Laatst bewerkt:
Ik wou vandaag het water uit de ketel aftappen, maar en kwam een hele smak aan olie mee.. conclusie: mijn compressortje (1987) heeft zijn beste tijd gehad :(

Nu dus opzoek naar een nieuwe, en jullie mogen me helpen :P
Ik heb twee verschillende modellen op het oog waar ik niet goed uit kan kiezen.

Wat ga ik met de compressor doen:

1) Slagmoer sleutel gebruik
2) Klein beetje spuitwerk (een kapje hier en een tankje daar, niks groots)
3) Schuren

Mijn Schuurmachine gebruikt het meeste lucht, 200 Liter/min (7CFM).
Mijn lakspuit (LVLP) zit op 150 Liter/min.

De 2 compressor's die ik voor een vriendenprijs kan krijgen hebben de volgende spec's:

#1: mooi klein ding op wielen
3 PK
vul capaciteit: 250 Liter/min
tank: 40 Liter


#2: groot log beest
2,5PK
vul capaciteit: 210 Liter/min
tank: 100 Liter


Welke zouden jullie nemen, en waarom?
Alvast bedankt *O*
 
Laatst bewerkt:
Als je hem kwijt kan, de grootste, 100 liter ketel heeft veel meer reserve als 40. Aan de andere kant, die kleinere met 40 liter tank is ook ruimschoots voldoende om je klusjes te doen en heeft een hogere pomp capaciteit en zwaardere motor, dat heeft ook z'n nut. En met 250 liter hou je de schuurmachine bij, terwijl dit met 210 krap is.
 
Vandaag vanuit mn luie bank weer wat centen gespendeerd;

300mm digitale schuifmaat..
Opzich goedkoop ding, ben benieuwd of het wat is...
73238.jpg


BGS compressor remontluchter..
Mijn Mytivac doet het nog wel maar vertoond slijtage. Deze maar eens proberen..
8066a.jpg


En als laatste Ebay meuck;
23%2F23003147%2F23003147-3-150520151705.jpg



:W
 
Ik wou vandaag het water uit de ketel aftappen, maar en kwam een hele smak aan olie mee.. conclusie: mijn compressortje (1987) heeft zijn beste tijd gehad :(

Nu dus opzoek naar een nieuwe, en jullie mogen me helpen :P
Ik heb twee verschillende modellen op het oog waar ik niet goed uit kan kiezen.

Wat ga ik met de compressor doen:

1) Slagmoer sleutel gebruik
2) Klein beetje spuitwerk (een kapje hier en een tankje daar, niks groots)
3) Schuren

Mijn Schuurmachine gebruikt het meeste lucht, 200 Liter/min (7CFM).
Mijn lakspuit (LVLP) zit op 150 Liter/min.

De 2 compressor's die ik voor een vriendenprijs kan krijgen hebben de volgende spec's:

#1: mooi klein ding op wielen
3 PK
vul capaciteit: 250 Liter/min
tank: 40 Liter


#2: groot log beest
2,5PK
vul capaciteit: 210 Liter/min
tank: 100 Liter


Welke zouden jullie nemen, en waarom?
Alvast bedankt *O*
100 liter tank.
Die compenseert al het verschil in netto opbrengst.
 
Ik wou vandaag het water uit de ketel aftappen, maar en kwam een hele smak aan olie mee.. conclusie: mijn compressortje (1987) heeft zijn beste tijd gehad :(

Nu dus opzoek naar een nieuwe, en jullie mogen me helpen :P
Ik heb twee verschillende modellen op het oog waar ik niet goed uit kan kiezen.

Wat ga ik met de compressor doen:

1) Slagmoer sleutel gebruik
2) Klein beetje spuitwerk (een kapje hier en een tankje daar, niks groots)
3) Schuren

Mijn Schuurmachine gebruikt het meeste lucht, 200 Liter/min (7CFM).
Mijn lakspuit (LVLP) zit op 150 Liter/min.

De 2 compressor's die ik voor een vriendenprijs kan krijgen hebben de volgende spec's:

#1: mooi klein ding op wielen
3 PK
vul capaciteit: 250 Liter/min
tank: 40 Liter


#2: groot log beest
2,5PK
vul capaciteit: 210 Liter/min
tank: 100 Liter


Welke zouden jullie nemen, en waarom?
Alvast bedankt *O*

Tja spelen zoveel factoren een rol imho...
geluidsproductie
direct of pulley aandrijving
merk( dus bestelbaarheid onderdelen)
kun je hem kwijt
geforceerde koeling ( kan hij ergens tussen onder achter geplaatst worden)
enz enz

die tankinhoud zou ik me niet druk over maken, een (lpg) tank is voor oud ijzer prijs te koop, die kun je wel ergens in serie zetten
 
N.a.v. van jullie adviezen heb ik er een gekocht. Ik heb in de overweging meegenomen dat ik er in de toekomst, wellicht, wel een keer iets mee wil gaan stralen. Volgens een ander forum zou dat met deze moeten kunnen, vooral als ik er, net als K@W@ aanraadt, een grotere tank bij hang.

Spec's:


50 Liter Compressor
Mobiel (op wielen)
390 l/min 10 bar
2.2kW 3 PK (2 cilinder)
Manometer
10 bar
 
Laatst bewerkt:
Schuifmaat gaat retour :(
Hij was niet duur; 36 euro, maar had wel iets meer verwacht. Dit is echt troep.
Schuift stroef, speling op de bek, punten ongelijk geslepen en je ziet dat het een pisbakijzer ding is.

Dus :W
 
Laatst bewerkt:
N.a.v. van jullie adviezen heb ik er een gekocht. Ik heb in de overweging meegenomen dat ik er in de toekomst, wellicht, wel een keer iets mee wil gaan stralen. Volgens een ander forum zou dat met deze moeten kunnen, vooral als ik er, net als K@W@ aanraadt, een grotere tank bij hang.

Spec's:


50 Liter Compressor
Mobiel (op wielen)
390 l/min 10 bar
2.2kW 3 PK (2 cilinder)
Manometer
10 bar
dat is beter als wat je eerst voorstelde. probleem is dat bij luchtgereedschap altijd verbruik in l/minuut wordt aangegeven bij iets van 7 bar (lijkt lekker weinig).
maar bij compressoren wordt vaak de aanzuig zonder tegendruk weergegeven (lijkt lekker veel) maar dat moet je op zijn minst delen door de druk die je gaat gebruiken. en dan ook nog een beetje meerekenen voor de compressie verliezen.
nog even een extra buffertank rechtstreeks aan de compressortank knopen en je bent redelijk klaar. als je gaat spuiten instaleer dan wel een goed oliefilter in de uitgaande luchtaansluiting en gebruik dan een slang die je alleen voor spuiten gebruikt want olienevel en spuitwerk gaan geen goed resultaat geven. en elke olie gesmeerde compressor blaast een heel klein beetje olie mee met de perslucht.
 
Oooh moest ik hier iets van leren..?
Dus een webshop is een soort cursus.

Ah; nou; in de voorwaarden van de cursus stond dat retourneren kosteloos ging en de levering aan huis was ook gratis. Dus op dat punt kost het me niets. Iets wat ik bij de cursus geleerd geb dus dat scheelt weer eh?

Doorgaans koop ik fatsoenlijk spul; die mitutoyo heb ik gezien maar die was niet 300mm. Dus waar heb jij die gevonden voor iets meer dan 3 tientjes..?
 
Laatst bewerkt:
maar bij compressoren wordt vaak de aanzuig zonder tegendruk weergegeven (lijkt lekker veel) maar dat moet je op zijn minst delen door de druk die je gaat gebruiken. en dan ook nog een beetje meerekenen voor de compressie verliezen.

Is de enige goede manier om de capaciteit aan te geven. Zo weet je ook gelijk hoeveel lucht je minimaal de compressorruimte in moet laten stromen. (En dan verdubbelen voor de koeling😜)
 
Weet iemand toevallig wat dit is :? Kwam ergens uit een doos van m'n vader...

full


in de gaten zit schroefdraad, lijkt fijne, en is door de vijzeltjes uit en in elkaar te klemmen.
Weet trouwens niet eens of het wel gereedschap is trouwens :$ Die ouwe had wel meer van dit soort ''tooltjes'' waar ik nut pas na uitleg van snapte.

Groet Rucarodi...
 
Weet iemand toevallig wat dit is :? Kwam ergens uit een doos van m'n vader...

[afbeelding]

in de gaten zit schroefdraad, lijkt fijne, en is door de vijzeltjes uit en in elkaar te klemmen.
Weet trouwens niet eens of het wel gereedschap is trouwens :$ Die ouwe had wel meer van dit soort ''tooltjes'' waar ik nut pas na uitleg van snapte.

Groet Rucarodi...

Penisdiametermeter.
 
Weet iemand toevallig wat dit is :? Kwam ergens uit een doos van m'n vader...

[afbeelding]

in de gaten zit schroefdraad, lijkt fijne, en is door de vijzeltjes uit en in elkaar te klemmen.
Weet trouwens niet eens of het wel gereedschap is trouwens :$ Die ouwe had wel meer van dit soort ''tooltjes'' waar ik nut pas na uitleg van snapte.

Groet Rucarodi...


Kijk U eens meneer, dit is een komplete set;

full
 
Laatst bewerkt:
Aha, kijk eens aan, er hoort nog meer bij, ik heb alleen dat ding in het midden er bij, leek mij iets op een kettingponsachtig iets te lijken.... wat doet 't setje of wat kan ik ermee?

Groet Rucarodi...

met dat ding kun je metalen leidingen vastklemmen, en die kun je dan met het missende deel van een kraagje voorzien, zodat je de leiding met een moer aan een andere leiding of koppeling kunt schroeven
Flair leiding heet het officieel..
Je hebt ook nog een andere mogelijkheid, dan zit er niet zo'n taps indraaiding bij maar een soort stempel, en kun je de leiding dubbel felsen, is steviger en wordt dan gebruikt voor b.v. stalen remleidingen ( kan meer druk aan)

 
Laatst bewerkt:
Of als je een auto hebt met stalen remleidingen die roestig zijn. APK puntje.

In plaatst van duur origineel koop je dan een rolletje koper remleiding, koppelingen en zo'n setje en je kunt gaan knutselen. :)

db
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan