Gereedschap Deel 12 omdat ik het anders mis

Status
Niet open voor verdere reacties.

Brammo

Elektronen verslinder
12 feb 2007
2.602
336
Een topic aangemaakt, omdat de vorige al op slot zit, het beter knip en plakwerk :+

Show hier dus al je nieuwe/oude/verse/vage/gejatte/gevonden/antieke/zelf-bedachte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​


Gereedschap gerelateerde Links:


Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:



images
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Aangezien de bekende festool invalzaag teveel speling op de as heeft en hij al 2 keer een revisie heeft ondergaan, tijd voor een vervanger. Het is een makita geworden en het werken ermee is erg fijn. Wat kleine details maken hem beter dan zijn voorganger.
full
 
zoek maar eens op diep gat stift is van pica kost 3,50. gebruik ze op het werk ook. ideaal


ik ben niet zo te spreken over die pica diepgatstift, als ze werken zijn ze idiaal, maar ik had er een bij toolstation besteld voor veel meer dan die 3,50 euro (ik geloof 7 euro), die al was uitgedroogd bij annkomst dus terug gestuurd en keurig een nieuwe ontvangen.....ook uitgedroogd, zal wel uit dezelfde doos komen of zo. toen maar op gegeven,....dan laat maar.

een poos daarvoor een pica diepgat vulpotlood besteld met bijbehorende navulling (in 3 kleuren),
blijken die navullingen net niet te passen, een fractie te dik, en die navullingen waaren trouwens ook niet goedkoop. overigens ken ik iemand die een jaar eerder ook zo'n potlood had met navulling met exact dezelfde problemen.

ik koop nog 1x zo'n stift ergens in de winkel.......en owee als die ook uitgedroogd is ;)
 
Ik heb in het verleden ook altijd van die Pica stiften gebruikt, altijd naar volle tevredenheid omdat je als je iets aftekent het niet hoeft weg te halen zoals als bij watervast stiften anders het smeltbad met aluminium lassen vervuild wordt. Maar de laatste tijd is het echt bagger met die stiften, snel uitgedroogd.
Als ze nu niets kosten!!!!!!!!! maar voor dat geld mag je toch wel wat verwachten.
Gebruik tegenwoordig gewoon ordinaire blauwe/doorzichtige Big pen, kan je super goed op aluminium mee aftekenen.
 
Bij mij bij een andere zaak besteld(ik noem geen namen.) Ook bijna 7 maanden op moeten wachten :( wel zeer tevreden van de brug nu ze er eindelijk is! Enkel beetje probleem met de self locking wheel clamp. Deze is gemaakt voor hedendaagse motoren met brede voorwielen en ik heb alleen maar oldtimers en crossers met smalle wielen. De rocker clamp for small wheels helpt helaas niet veel.. Dan maar op termijn een klassieke wielklem bijbestellen! De tool trays heb ik ook niet gemonteerd daar deze te breed zijn en de toegang tot de motor te slecht maken.
Reden dat kolomboormachine en freesbank op een pallet staan is omdat de werkplaats paar dagen ervoor ontruimd was voor een feest te geven, beide machines moeten nog opnieuw geplaatst worden!
 
Ik sta op het punt om een degelijke set gereedschap te kopen, nog tips? Te gebruiken voor regulier onderhoud aan mijn twee oude brikken.
Ik heb eerst een grote Mannesmann set overwogen, maar daar zit denk ik veel in wat ik niet ga gebruiken.

Ik denk aan deze 3/8" ratelset van TengTools:

Doppenset 3/8" met steeksleutels 40 delig in koffer -TengTools T3840 - €109.95 -

icm:

Deze 1/4" set voor het kleinere werk

Doppenset 1/4" 13 delig -TengTools M1413N1- €34.95 -

Daarbij: 0 x 75 – 1 x 75 – 2 x 100 kruiskop schroevendraaiers, ook van Tengtools

Een degelijke set inbussleutels en multimeter heb ik al liggen, evenals een lange schroevendraaier en vacuummeters voor de synchronisatie van de carbs.

De momentsleutel moet nog even wachten, maar voor de toekomst: Met een bereik van ongeveer 5 tot 25nm zou ik al een heel eind moeten komen toch?

Nog suggesties?
 
Laatst bewerkt:
Ik sta op het punt om een degelijke set gereedschap te kopen, nog tips? Te gebruiken voor regulier onderhoud aan mijn twee oude brikken.
Ik heb eerst een grote Mannesmann set overwogen, maar daar zit denk ik veel in wat ik niet ga gebruiken.

Ik denk aan deze 3/8" ratelset van TengTools:

Doppenset 3/8" met steeksleutels 40 delig in koffer -TengTools T3840 - €109.95 -

icm:

Deze 1/4" set voor het kleinere werk

Doppenset 1/4" 13 delig -TengTools M1413N1- €34.95 -

Daarbij: 0 x 75 – 1 x 75 – 2 x 100 kruiskop schroevendraaiers, ook van Tengtools

Een degelijke set inbussleutels en multimeter heb ik al liggen, evenals een lange schroevendraaier en vacuummeters voor de synchronisatie van de carbs.

De momentsleutel moet nog even wachten, maar voor de toekomst: Met een bereik van ongeveer 5 tot 25nm zou ik al een heel eind moeten komen toch?

Nog suggesties?

Tengtools sleutels en doppen zijn prima, maar de schroevendraaiers vind ik een beetje zwak. Ze werken wel prettig en passen ook goed, maar de kruiskoppen slijten snel als je wel eens slechte schroeven tegen komt.

Mijn tip: ga voor pb swisstools. En dan niet die ouderwetse harde handgrepen maar de softgrip of hoe die ook maar heten. Kost een paar euro maar is elke cent waard, betere schroevendraaiers ga je niet vinden. Hugo schippers levert beide merken dus dat kan wellicht transport kosten besparen.
 
Tengtools sleutels en doppen zijn prima, maar de schroevendraaiers vind ik een beetje zwak. Ze werken wel prettig en passen ook goed, maar de kruiskoppen slijten snel als je wel eens slechte schroeven tegen komt.

Mijn tip: ga voor pb swisstools. En dan niet die ouderwetse harde handgrepen maar de softgrip of hoe die ook maar heten. Kost een paar euro maar is elke cent waard, betere schroevendraaiers ga je niet vinden. Hugo schippers levert beide merken dus dat kan wellicht transport kosten besparen.
Wat is er mis met die ouderwetse met de harde grip?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan