Gereedschap Deel 12 omdat ik het anders mis

Status
Niet open voor verdere reacties.

Brammo

Elektronen verslinder
12 feb 2007
2.602
336
Een topic aangemaakt, omdat de vorige al op slot zit, het beter knip en plakwerk :+

Show hier dus al je nieuwe/oude/verse/vage/gejatte/gevonden/antieke/zelf-bedachte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​


Gereedschap gerelateerde Links:


Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:



images
 
Laatst bewerkt:
Wij wilden op het bedrijf graag 2x onderstaande koffer hebben..maar ja onze huisleverancier van MF staat niet in SAP, dus krijgt hij vandaag of morgen de bestelling binnen via een omweg, en we betalen gewoon 30% meer...lang leven sap
Greenline gereedschapskoffer 159 delig
Zelfs in SAP kun je onze huisleverancier invoeren hoor. De grote horde is de boekhouders er van overtuigen dat ze dat moeten doen... |(
 
Zelfs in SAP kun je onze huisleverancier invoeren hoor. De grote horde is de boekhouders er van overtuigen dat ze dat moeten doen... |(

Bij ons gaat dat niet zomaar...
Eerst aanvraag naar de US, dan naar IBM
Dan naar somewhere in india
dan weer naar de US
Aangeven dat je het nergens anders kunt kopen
Dan weer naar IBM, die gaan kijken of er een concurrentie bod gedaan moet worden..
Dan komt hij als vendor in de lijst
dan moet er een offerte uitgebracht worden
dan moet er een PO aangemaakt worden
die moet goedgekeurd worden door acountency
dan wordt de PO bevestigd
dan mag er besteld worden....
En dan moeten we binnen een jaar nog wat bestellen, anders verdwijnt hij weer net zo hard in SAP als hij er ingekomen is...
en dan moet ik ze ook nog vertellen dat wij een 90 dagen betalingstermijn hebben

Onze huisleverancier heeft een maandorder, en als wij iets nodig hebben van een niet vendor, dan gaat de order naar hem, hij zet er 30% bovenop, en dan hebben we het meestal binnen enkele dagen binnen
 
Bij ons gaat dat niet zomaar...
Eerst aanvraag naar de US, dan naar IBM
Dan naar somewhere in india
dan weer naar de US
Aangeven dat je het nergens anders kunt kopen
Dan weer naar IBM, die gaan kijken of er een concurrentie bod gedaan moet worden..
Dan komt hij als vendor in de lijst
dan moet er een offerte uitgebracht worden
dan moet er een PO aangemaakt worden
die moet goedgekeurd worden door acountency
dan wordt de PO bevestigd
dan mag er besteld worden....
En dan moeten we binnen een jaar nog wat bestellen, anders verdwijnt hij weer net zo hard in SAP als hij er ingekomen is...
_O- En we werken lekker efficiënt want dat bespaart zoveel...
 
_O- En we werken lekker efficiënt want dat bespaart zoveel...

Wij hadden een jaar of 7 geleden een CEO, die kwam bij ons (de OR) vragen of SAP ingevoerd mocht worden ( belangrijke investering dus advies/instemming OR ) en zij hij er heel berouwvol bij....SAP is zo'n prachtig programma, dat kan wel eens arbeidsplaatsen kosten, maar we zullen er alles aan doen om dat te voorkomen..ja DUH, alles is trager geworden, alles omslachtiger, en 6 personen er bij die continue aan SAP werken om de boel draaiend te houden....

Dan is IBM onze inkoper geworden , en die hebben bedongen dat alles wat ze goedkoper in kunnen kopen, 25% voor hun is....

Voorbeeld
Wij kregen olieen binnen in van die palletcontainers, zo'n stalen kooi met daarin een kunststof bak..
Kostte 1200 euro per container, incl afvoer oude

IBM krijgt het voor elkaar ze voor 999 euro te kopen, maar vergeten de afvoer mee te regelen.....

Zij steken 50 euro per container in de zak, wij moeten 90 euro afvoer en 140 euro reinigingskosten betalen voor de lege containers...
Per saldo zijn we 30 euro duurder uit om IBM 50 euro provisie te moeten betalen..

Managers pfffttttt die hebben dat weer prima onderhandeld
 
System Against People

Je moet gewoon zorgen dat alleen de leverancier met het mooiste gereedschap in SAP staat, dan kan de magazijn man niet meer van die troep bestellen :P
 
Laatst bewerkt:
System Against People

Je moet gewoon zorgen dat alleen de leverancier met het mooiste gereedschap in SAP staat, dan kan de magazijn man niet meer van die troep bestellen :P

Ik werk in 5 ploegen, en als ik een dag vrij neem, of vakantie of zoals nu 6 maanden dagdienst voor een project, en ik kom daarna terug, dan is mijn halve kist leeg.....want de operators moeten ook af en toe kleine storingen oplossen.....

3-4 x per jaar een mailtje naar de magazijn meester, en dan vul ik hem weer aan, duur gereedschap heb ik apart in een kast liggen, de rest is graaivoorraad, en interesseert me ook niet
 
Ik heb vaak te maken met die bedrijven die "de leverancier" zijn of een tender hebben. Die maken in theorie 25>30% bovenop de normale prijs, maar zijn ook niet achterlijk natuurlijk. Dus ze sturen het zelfde mailtje naar 10 bedrijven tot iemand met een mooie staffelkorting komt en dan leveren ze de boel door aan de SAP eindgebruiker tegen de retail prijs + 25 of 30%. Maar stiekem maken die jongens dan 40 > 60% voor een transactie die ze 3 minuten kost.

Regelrechte kapitaalvernietiging voor de eindgebruiker.
 
Even een vraagje tussendoor. Ik ben op zoek naar een goedkope lagerboer die aan particulieren levert. Ik zoek een aantal kogellagers voor een brommertje. Waar halen jullie dat soort spul?
 
Even een vraagje tussendoor. Ik ben op zoek naar een goedkope lagerboer die aan particulieren levert. Ik zoek een aantal kogellagers voor een brommertje. Waar halen jullie dat soort spul?

waar woon je?

ik ga gewoon een dorp verder naar een technische groothandel, kun je ook binnen als particulier. En een dorp de andere kant op weet ik er ook al eentje te zitten.
 
waar woon je?

ik ga gewoon een dorp verder naar een technische groothandel, kun je ook binnen als particulier. En een dorp de andere kant op weet ik er ook al eentje te zitten.
Ik woon in Noord-Brabant. Zo ongeveer tussen eindhoven en tilburg in.
Wat ik nodig heb is:
- 2x Keerring 15.6x25.5x7
- 2x Lager SKF BB1-3055 C
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan