Gereedschap Deel 12 omdat ik het anders mis

Status
Niet open voor verdere reacties.

Brammo

Elektronen verslinder
12 feb 2007
2.602
336
Een topic aangemaakt, omdat de vorige al op slot zit, het beter knip en plakwerk :+

Show hier dus al je nieuwe/oude/verse/vage/gejatte/gevonden/antieke/zelf-bedachte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​


Gereedschap gerelateerde Links:


Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:



images
 
Laatst bewerkt:
Ja daar heb ik wel naar zitten kijken. Of gewoon een hand haspel, maar wel een fatsoenlijke. Hij hoeft niet perse aan de muur namelijk.
Maar ik wil een type die niet constant automatisch terug rolt net zoals bij de benzinepomp zeg maar.. Anders is het heel iritant werken. Zoek meer een systeem wat in stofzuigers zit zeg maar, dat ie pas bij een kleine ruk aan het snoer terug rold.

Paar vragen; welk materiaal is de slang en wat is de lengte, en de binnen diameter ?
99% van die haspel rollen niet standaard terug hoor, zitten van die stukjes in met vergrendeling, stukkie verder trekken en dan rolt hij op.

Wij hebben alleen spraakverwarring ;) Dacht dat je stroomhaspel bedoelde, maar jij bedoelt haspel voor perslucht (heb ik ook, superfijn, maar niet dubbel O-) ).
 
Ha! lol... ja.. opzoek naar een perslucht haspel idd..
twijfel nog tussen polyurethaan en rubber. Rubbere slang heeft toch de voorkeur denk ik..

Even over waterafscheiding; airpress heeft een O.R.O ding. Die zag ik elders voor net iets duurder dan alleen een water/olie afscheider. Maar wat is er anders aan dat oro ding dan aan een losse water/olie afscheider met daarbij los een olie vernevelaar..? volgens mij is dat t zelfde maar ik kan het mis hebben..?
 
Ha! lol... ja.. opzoek naar een perslucht haspel idd..
twijfel nog tussen polyurethaan en rubber. Rubbere slang heeft toch de voorkeur denk ik..

Even over waterafscheiding; airpress heeft een O.R.O ding. Die zag ik elders voor net iets duurder dan alleen een water/olie afscheider. Maar wat is er anders aan dat oro ding dan aan een losse water/olie afscheider met daarbij los een olie vernevelaar..? volgens mij is dat t zelfde maar ik kan het mis hebben..?


Ik werk al jaren naar tevredenheid met een haspel met polyurethaan slang, die is veel lichter en dat scheelt flink als je de gehele dag luchtgereedschap achter je aan moet slepen. De rubber slang ligt al jaren in de schuur en wordt amper gebruikt.
 
Ik heb een Kaeser EPC 440-100 gekocht om de bij de huisleverancier bestelde luchttools mee aan te drijven. 440lpm aanzuig, 300lpm FAD op 6 bar. En dat alles met 65db.
Geen idee hoe secuur die meting dan is maar het is ondanks de behoorlijke luchtproductie net een naaimachine die staat te spinnen.
Wel gebruikt natuurlijk, nieuw kost dat ding rond de €200 :o


full
 
Ooit 2 setjes niet functionerende klepverentangen gekregen van de huisleverancier.
Eentje heb ik weer werkend kunnen maken. Dus de ander mag gratis opgehaald worden.
De draad in de tang komt niet overeen met de asjes. Handige harrie kan daar weer een werkende tang van maken.


5CcScnZ.jpg
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan