gestolen BMW R1150R Amsterdam -> weer terug

Status
Niet open voor verdere reacties.
LET OP: als de dief er geen afstand van wilt doen, krijg je hem NIET terug. De eigenaar momenteel is de dief zelf en deze MOET toestemming geven om hem terug te geven aan je. Zegt hij nee, vanwege een bepaalde verklaring, kan je wachten tot je een ons weegt.
De originele eigenaar met de papieren is de EIGENAAR
en de dief is de BEZITTER.
De dief is nu bezitter-niet-eigenaar van de motor, een bezitter heeft meestal de feitelijke macht over een goed en gedraagt zich alsof hij de eigenaar van dat goed is.

De enige manier hoe de EIGENAAR problemen zou kunnen krijgen om de motor terug te krijgen is als de huidige BEZITTER (dief) de motor doorverkoopt aan iemand die te goeder trouw is (bijv in een motorzaak, waar hij een normale waarde voor de motor betaald). Dit kan echter bij motoren bijna niet, omdat je er kentekenpapieren bij nodig hebt (let op: circuitfietsen met een doorgekrast framenummer :] )

Maw: je praat poep.

*O*
 
Laatst bewerkt:
De originele eigenaar met de papieren is de EIGENAAR
en de dief is de BEZITTER.
De dief is nu bezitter-niet-eigenaar van de motor, een bezitter heeft meestal de feitelijke macht over een goed en gedraagt zich alsof hij de eigenaar van dat goed is.

De enige manier hoe de EIGENAAR problemen zou kunnen krijgen om de motor terug te krijgen is als de huidige BEZITTER (dief) de motor doorverkoopt aan iemand die te goeder trouw is (bijv in een motorzaak, waar hij een normale waarde voor de motor betaald). Dit kan echter bij motoren bijna niet, omdat je er kentekenpapieren bij nodig hebt (let op: circuitfietsen met een doorgekrast framenummer :] )

Maw: je praat poep.

*O*

:^

Zo komen de verhalen in de wereld. De eerste 'waar-gaat-het-heen-met-Nederland-en-het-voetbal-is-ook-al-niks-meer tegenwoordig'-reactie is al weer binnen.

Pfffff. :W
 
Heb het laatst gehad met een fiets die van me gestolen was, ik zag m staan en heb m teruggegapt! mijn zusje kwam op mijn fiets een jongen tegen die beweerde dat het zijn fiets was _O- ik was gelukkig vlakbij met nog een paar man })

politie erbij, fiets meegenomen door politie en een week later kon ik m ophalen *O*
hoop dat het ook zo snel gaat met je motor!
ohwjah ik ben trouwens Marokkaan :W
 
YEEUUYY!!!

Weer 1 terug!!

ik zeg: SBS Shownieuws!! :+

overigens, duurt ongeveer 1 tot anderhalve week tot je hem van de politie terug krijgt...probeer eens te bellen met 0900-8844 en dan doorgeschakeld willen worden met de Johan Huizingalaan (daar werd mijn gestolen motor gestald)

veel succes!!
 
ik dacht hier even enkele heldenverhalen over het terugvinden van die BMW te kunnen lezen, gaat het enkel over turken en marokkanen.. tsss :r















trouwens.. Hoe noem je een Turk achter een piano?
 
Dan zal hij toch wel met een heel gegronde reden moeten komen om daar mee weg te komen. Hij zal bijvoorbeeld te motor te goeder trouw tegen een reële prijs gekocht moeten hebben. Anders heeft hij toch echt een probleem! Zie hiervoor eventueel ook het topic (heel lang geleden) over Motorcentrum Eindhoven of hoe heette die toko ook alweer, waar toch verschillende mensen echt wel even met hun daar gekochte fietsje langs de politie mochten. En als je dan niet kan aantonen dat jij er eerlijk aangekomen bent mag je hem daar toch echt laten staan!

Zou mooi worden anders...

Nope wettelijk gezien is de dief nu de RECHTmatige eigenaar. Als hij zegt, ik doe er geen afstand van, dan zit je met de gebakken peren. Sterker nog, de dief mag nu gewoon aangifte doen van diefstal :)
 
Maw: je praat poep.

*O*

Ow, ik praat poep? Waar is mijn gestolen scooter dan die al 3 jaar op het politiebureau staat? Niet in mijn schuur. De zogenaamde bezitter waar jij poep over praat wilt er geen afstand van doen en dat is de reden dat ik hem niet terug krijg. Sta je dan te wapperen met je papieren als eigenaar.

Dus ik praat poep, maar jij dan ook.
 
@Provenzano,

En op welke artikelen van het burgerlijk wetboek doel je dan? Volgens mij cursussen privaatrecht wordt een dief, uitgezonderd op basis van verjaring, geen eigenaar van de motor.
Echter eventuele kopers ter goeder trouw, zie 3:88 en 3:86 BW worden door de wet mits ze aan een aantal voorwaarden voldoen beschermd.

Stel echter dat je gelijk zo hebben en dat de dief de eigenaar is van de motor. Dan heeft diegene van wie de motor is gestolen wel een geldvordering of dief wegens ongerechtvaardige verijking. En kan de bestolene bij gebrek aan zeker beslag op de motor laten leggen. Maar nogmaals dit is vergezocht omdatde dief geen eigenaar is.
 
Om nog off topic door te gaan, als de scooter nu op het politiebureau staat, zijn zij nu bezitter en jij nog steeds eigenaar.
Bezitter en eigenaar zijn geen poeptermen, komen gewoon voor in het wetboek.
Denk dat de casus van je scooter wel een goede is voor een rechtsbijstand of het Juridisch Loket.

M.b.t de gestolen Beemer , top dat ie weer terug is!
 
Ow, ik praat poep? Waar is mijn gestolen scooter dan die al 3 jaar op het politiebureau staat? Niet in mijn schuur. De zogenaamde bezitter waar jij poep over praat wilt er geen afstand van doen en dat is de reden dat ik hem niet terug krijg. Sta je dan te wapperen met je papieren als eigenaar.

Dus ik praat poep, maar jij dan ook.


Dan zou ik maar eens gaan vragen of een officier van justitie niet eens zou kunnen gaan beslissen of die scooter weer terug kan worden gegeven aan de rechtmatige eigenaar!

Ik denk dat ze die scooter totaal vergeten zijn na 3 jaar,..

Of het verhaal is iets anders dan je het hier neerzet,....dat de huidige bezitter kan aantonen dat hij bezitter te goeder trouw is die het nodige gedaan heeft om te achtehalen of de scooter eerlijk was en daarvoor een gangbare prijs heeft betaald. Bij koop van diezelfde scooter bij een scooterwinkel heeft de nieuwe bezitter zelf consumentenbescherming,.....

Dussss,.. ;)
 
Zodra ik iets weet wanneer we hem terug krijgen, laat ik het weten om alle misverstanden te verhelpen.
 
Ow, ik praat poep? Waar is mijn gestolen scooter dan die al 3 jaar op het politiebureau staat? Niet in mijn schuur. De zogenaamde bezitter waar jij poep over praat wilt er geen afstand van doen en dat is de reden dat ik hem niet terug krijg. Sta je dan te wapperen met je papieren als eigenaar.

Dus ik praat poep, maar jij dan ook.
Privaatrecht, BW boek 3, artikel 86 geloof ik (stukje over onroerend goed)?
Als iemand anders jouw eigendom jat, kun je binnen 3 jaar het terugeisen.
Als hij er meer dan 3 jaar staat... _O-
Dan ben je net te laat, zou wel lulig zijn als die zogehete dief hem nu terug krijgt.
Kun je trouwens je papieren niet laten zien? Het feit dat hij (al jaren) op jouw naam staat zegt toch al genoeg? En ik betwijfel dat die dief hem te goeder trouw heeft gekregen :]
 
Laatst bewerkt:
Lijkt me dat als je een motor zonder papieren koopt je dit nooit ter goeder trouw kan doen of je moet wel een complete mongool zijn.
 
Zo werkt het ook niet... Die dingen worden voor joyriding of voor de onderdelen gebruikt. Ze zijn niet achterlijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan