Gevaarlijke rijschool Victor Haan

Iedereen zal zijn mening hebben over een rijschool/instructeur.
Ik had een instructeur die het allemaal heel rustig, heel relaxed benaderde. Dat vond ik prima. Lessen was ook gewoon fun op deze manier.
Van mij hoeft dat gefrustreerde geschreeuw niet zo.

Een ander zal misschien vinden dat het die instructeur geen ruk interesseerde..... en vindt de wat agressievere manier van lesgeven juist wél prettig.

Kortom: zoek de rijschool/instructeur die bij je past.
De mening van een ander is daarbij minder belangrijk denk ik zo.
Een slagingspercentage is natuurlijk wel een aanwijzing of ie het goed doet....maar zelfs dat zegt niet alles.
Bevalt de instructeur je niet, vraag dan een ander of stap naar een andere rijschool over. Het zijn jouw centen tenslotte.
 
het gaat er natuurlijk ook wel om hoe iemand met je omgaat, maar het feit van verkeersovertredingen maken tijdens een eerste les (90 rijden waar je 50 mag) nou sorry, mag dan wel lessen, maar ik heb al wel 3 jaar mijn auto rijbewijs en iedereen weet dat dat niet mag.....
en natuurlijk heeft iedereen recht om zijn mening te uitten: doe ik ook. daar hoeven we elkaar niet voor af te kraken....

ik les nu bij Bastinck, heb het er prima naar mn zin....

:] dinsdag weer :)
 
Dus Victor rijdt met 80 door een woonwijk om zijn leerling te laten zien dat je niet bang hoeft te zijn??????? Is dat je punt.

En een motorrijder die afremt om een situatie te overzien en dan weer het gas induikt om de voorrijder te volgen heeft vast een kapotte fiets???

Aan je reactie te lezen heb jij een goed relatie met Victor en jij zult vast niet de enige zijn.

Wat jij als fijn beschouwt kan voor de ander behoorlijk op de zenuwen werken of zelf gevoelens van angst oproepen. Een goede rijinstructeur zal zijn lesmethode dan ook aanpassen op datgene wat voor de leerling het beste werkt.

Het is dus niet één stijl van lesgeven die voor iedereen maar moet werken. De leerling betaalt de rit, dus met hem/haar dient rekening gehouden te worden.

Verder wil ik niet de indruk wekken dat ik iemand die minder opleiding heeft ook minder is. Mijn vrienden hebben gemiddeld ook een MBO opleiding soms lager en dit zijn de beste jongens die er bestaan. Maar ik had wel reden om hierover iets te zeggen.

Victor had mij via de telefoon laten weten dat wij dom waren dat we hem gevaarlijk vonden en mijn vriendin toch haar motorrijbewijs niet zou halen, omdat ze vast en zeker te angstig was.

Dus waarom zou ik dan niet mogen aangeven dat ik in mijn vakgebied genoeg ervaring heb om Victor een lesje te geven in Zelf Reflectie. Lees het forum er maar eens op na daar vind je genoeg stof om te analyseren.

Bedenk je hierbij dat de feiten helder moet onderscheiden van de emoties, maar dat emoties ook een voedingsbodem moeten hebben. Is die voedingsbodem dan misschien geheel of gedeeltelijk de werkwijze van Victor. En in hoeverre kan je daar zelf iets aan veranderen???

Alleen help ik geen mensen die niet open staan voor anderen....

Na een ingeving dat er zoeits is als de google-cach heb ik dus de tekst weten te bemachtigen...

:r :r :r :r

Meneer heeft meer opleiding genoten maar schrijft zo'n post? :r

Als jij vol in het gas moet met je 750 om een 25kw machientje bij te houden zou ik eens langs de dealert gaan! 8-)

In plaats van bang maken laat hij volgens juist zien dat je niet zomaar op je bek gaat. Zie vorige post het *bandje* (thanks Vic!) De motor kan het, kan de bestuurder het ook?

Ik ben weleens pisnijdig geweest op Safe, heb ik een nette post over gepost, niets afbranden. En als je zoveel opleiding hebt genoten zal je dus ook vast meer "geleerd" zijn dan ik. Veel plezier ermee! |(

En over taalgebruik? Heerlijk he Rotterdammers! :+
Laat ik nu maar ophouden...
 
Laatst bewerkt:
ff een vraag tussen door,welke motorrijschoolhouder neemt nu bij de 1e les zijn leerling nu achterop.De leerling betaald toch de voor de rijles om motor te leren rijden en niet om achterop te zitten.
En autorijschool zet toch ook geen leerling op de bijrijdersstoel en de intructeur gaat een rondje scheuren met de auto om te laten zien wat hij kan.

In onze regio gaat de intructeur achterop zitten bij iemand die nog nooit heeft leren schakelen met een brommer (tegenwoordig zijn er alleen maar scooters) en kan die persoon dat wel gaan ze er met de auto achter aanrijden naar een afgelegen gedeelte van de stad om het voertuig te leren kennen.
 
ehm.... nee, de meeste rijscholen hebben geen parkeerterrein in de achtertuin liggen... eerst daarheen gereden, maar ik zou toch niet snel genoeg zijn gegaan... vandaar dat ik me krampachtig vast heb moeten houden achterop
 
Dus Victor rijdt met 80 door een woonwijk om zijn leerling te laten zien dat je niet bang hoeft te zijn??????? Is dat je punt.

En een motorrijder die afremt om een situatie te overzien en dan weer het gas induikt om de voorrijder te volgen heeft vast een kapotte fiets???

Aan je reactie te lezen heb jij een goed relatie met Victor en jij zult vast niet de enige zijn.

Het is dus niet één stijl van lesgeven die voor iedereen maar moet werken. De leerling betaalt de rit, dus met hem/haar dient rekening gehouden te worden.

Dus waarom zou ik dan niet mogen aangeven dat ik in mijn vakgebied genoeg ervaring heb om Victor een lesje te geven in Zelf Reflectie. Lees het forum er maar eens op na daar vind je genoeg stof om te analyseren.

Bedenk je hierbij dat de feiten helder moet onderscheiden van de emoties, maar dat emoties ook een voedingsbodem moeten hebben. Is die voedingsbodem dan misschien geheel of gedeeltelijk de werkwijze van Victor. En in hoeverre kan je daar zelf iets aan veranderen???

Alleen help ik geen mensen die niet open staan voor anderen....

Ik weet niet waar hij 80 heeft gereden, jij rijd nooit ergens 80 waar je 50 mag?

Het ervaren van hoe plat een motor door de bocht kan is toch een goed iets voor een toekomstig motorrijder!

Verder geloof ik best dat jij achterop raakte omdat jij de situatie bekeek. Geloof echter niet dat Victor blind een kruising op rijd, misschien overziet hij het sneller? Het is wel een instructeur, hij is toch al best wat jaartjes bezig.

Ben 1 van zijn ex leerlingen en af en toe kom ik nog wel eens op de rijschool. Wilde in ieder geval enigzins tegengas geven aangezien ik het ietwat overdreven vind aanvoelen. Victor heeft zijn streken maar ik ben er van overtuigd dat het mij een betere motorrijder heeft gemaakt.

Ik zie niet in wat een voedingbodem met motorrijles te maken heeft? En zelf-reflectie is erg gevaarlijk op de motor! O-) ;)

Anyway, no hard feelings! 8-)
 
wat een gezeik allemaal.

Victor leert je motorrijden, hij leert je niet hoe je je rijbewijs moet halen, dat doe je zelf.

Je leert dat angst een slechte raadgever is. (anders kijk je wel naar die boom in de bocht waar je zo hard opaf gaat ipv de weg aan het eind van de bocht.

Je kan beter tijdens het lessen scheuren door bochten in zijn ideale lijn dan wanneer je je rbw hebt zelf te gaan klooien.

Wllen we trucjes leren om een rbw te halen of is het rbw bijzaak en willen we leren motorrijden.
 
wat een gezeik allemaal.

Victor leert je motorrijden, hij leert je niet hoe je je rijbewijs moet halen, dat doe je zelf.

Je leert dat angst een slechte raadgever is. (anders kijk je wel naar die boom in de bocht waar je zo hard opaf gaat ipv de weg aan het eind van de bocht.

Je kan beter tijdens het lessen scheuren door bochten in zijn ideale lijn dan wanneer je je rbw hebt zelf te gaan klooien.

Wllen we trucjes leren om een rbw te halen of is het rbw bijzaak en willen we leren motorrijden.

:} Just my two cents...
 
Leuk topic zo

Ik had ook de rijschool waar je veel gezeik over hoorde, maar hij was we 12,50 gulden per uur goedkoper dan de rest.

Die kerel leerde je tenminste echt rijden

Gevolg:
in 6 lessen en een uurtje voor m'n examen met rijbewijs in één keer gehaald.

:} :} :} :}
 
@hawk8748


Het is wel heel erg makkelijk om iemand (Victor) af te zeiken via een anonieme forum. Helaas voor hem kan hij zich hier niet verdedigen, wat hij ook hier zal zeggen zal altijd verkeerd worden opgevat. Er is vast een kern van waarheid in je verhaal maar op deze manier zeik je iemand gewoon af. Ondanks het feit dat Victor niet altijd even vriendelijk is en soms een grote muil heeft is het een feit da hij een goede motorinstructeur is, kijk maar naar de slagingspercentages bij het CBR.
Als je stelt dat zijn rijschool "gevaarlijk" is zeik je niet aleen hem af maar ook nog 4 ander mensen die daar ook lesgeven. Denk in het vervolg ff na voordat je iemand in de zeik neemt , de gevolgen kunnen voor die persoon soms groter zijn als dat jij ze kunt overzien op moment dat je boos bent.
En verder wens ik je vriendin succes met haar rijopleiding.
 
@hawk8748
Helaas voor hem kan hij zich hier niet verdedigen, wat hij ook hier zal zeggen zal altijd verkeerd worden opgevat.

Daar heeft ie gelukkig enkele forummers voor die wel bij hem zijn gebleven!

Op basis van 1 uurtje iemand oncapabel verklaren is nogal wat in mijn optiek. Als een werkgever je aanneemt heeft ie immers ook een maand proeftijd! :+
 
BLAD in rotterdam; Helmar heet de motorrijinstructeur.
een rustige vent met veel mensenkennis...geen schunnige taal gewoon een dolletje op zn tijd en zelfs nu(3 mnd na mn examen) heeft ie nog wel ns ff tijd voor me als groentje met een motor!!! super tof duzzz!!!!
beterzzzzzzzzzz hoorrrr :]

Hee Helmar rulez man ! daar kom ik ook vandaan. en sindsdien al heel wat veilige km`s gemaakt.
 
Het is inderdaad erg simpel om een rijschool kapot te krijgen. er gaan er al genoeg goeie naar de kloten.

Laten we het erop houden dat het een aparte rijschool is met een hele directe manier van lesgeven.

Een hoop leerlingen hebben baat bij deze indringende stijl. De mensen die dat niet hebben zoeken toch lekker een rijschool die je alleen maar trucjes leert om je rbw te halen.

Ik heb lekker 50 met losse handen over een autoband gereden. Verder heb ik motorgym gehad: Staand op je zadel rijden, doorstappen naar amazonezit, naast je motor afstappen, naast je motor wegrijden en in amazonezit er opstappen, via staand op het zadel weer gaan zitten.

Hier denken ze dus aan het vertrouwen in de motor en voortuigbeheersing. En daar gaat het nou om!!!!

Rijschool Victor Haan is helemaal toppie
 
Jammer voor degene die deze post is begonnen dat het zo gelopen is (heb de oorspronkelijke post niet gelezen maar heb wel beetje een idee), maar ik vind het een slechte zaak om dan vervolgens Victor publiekelijk enorm te dissen op dit forum.
Het is logisch dat sommige mensen wel en sommige mensen niet met iemand overweg kunnen, zo werkt het in een samenleving. Ik ga er vanuit dat de emotie een hele grote rol heeft gespeeld om Victor zo af te zeiken.

Ik ben niet partijdig of bevooroordeeld en ik heb ook gelest bij Victor en ben in 1 keer geslaagd. Hij kan heel goed rijden en hij heeft mij vooral vertrouwen in de motor en mijzelf bijgebracht, zodat ik zelf ook goed ben gaan rijden.
Ik ben blij dat hij bij elke fout die ik maakte (erg veel) in mijn oor riep. Nu als ik in een moeilijke situatie kom hoor ik nog vaak die woorden in mijn achterhoofd. Ik voel me onder meer daardoor heel vertrouwd en veilig op de motor.

Nog even over het gedis: ik geloof niet dat door dit gezeik Victor zijn zaak kan opdoeken, er zijn genoeg mensen die willen leren motorrijden en tegelijkertijd willen nadenken.
 
als ik alles zo doorlees komt victor haan er m.i. niet slecht vanaf. het is misschien geen allemans vriend, maar er wordt ook erg positief over hem geschreven.
 
Als eigenaar van Rijschool VICTOR HAAN, één van Rotterdams grootste motorrijscholen, heb ik met stijgende verbazing en tevens genoegen deze motor-soap enigszins gevolgd.

Echte inhoudelijke reactie wil ik niet geven op de kwestie wie nou wie een spiegel heeft voorgehouden in tekortkomingen van kennis, gedrag, motoriek, vertrouwen (van de rij-instructeur of van de lessende partner) en kunde of zelfs van sociale vaardigheden zoals fatsoenlijke mensen zaken met elkaar bespreekbaar maken. Mijns inziens is dit gesprek helaas niet gevoerd met Pascal (Hawk8748) en is er een zeer eenzijdig verhaal gezet op de diverse fora.

Helaas -en dat is het enige dat ik erover zeggen wil- corresponderen de bevindingen van Pascal en Mia NIET met de reacties en gedragingen tijdens de rijles en er vlak na, wanneer de euforie (zoals elke motorrijder zich nog wel van de eerste motorrijles kan herinneren) torenhoog is, met de berichtgeving van beide personen in diverse motorfora. Direct na de les is zelfs een 3-uur durende rijles (!!!) met Victor geboekt in dezelfde week nog wel. Hoe is dit te verklaren na zo\\\'n zogenaamde rijles???!!

Vooralsnog bedank ik alle geïnteresseerden voor de gegeven reacties -goedschiks of niet- en beëindig ik deze soap met lezen en volgen.

Rijschool VICTOR HAAN is uitermate tevreden over de 46% vrouwelijke motorkandidaten die op dit moment bij ons les hebben, dat ik persoonlijk enorm leuk vind.

Wij wensen Pascal en Mia zeer veel toekomstige verkeersveilige motorkilometers toe en rij vooral niet voorzichtig, maar gecontroleerd.

Motorliefhebbers...geniet toch zo veel mogelijk van de passie en de vrijheid van het motorrijden...HET IS ZOMER!

Met verkeersveilige groeten,
RIJSCHOOL VICTOR HAAN

Priscilla Haan

PS: een verdere/ vervolg-reactie op het internet zal achterwege blijven.

VOOR WIE NOG OP VAKANTIE GAAT wensen al onze rij-instructeurs u een heerlijke vakantie toe.
Motorfiets rij-inhstructeurs: Victor Haan, Mike Wong, Hans de Jong en Ad van Rijsbergen (keuze genoeg);
Personenauto rij-instructeurs: Sandra Godijn, Linda de Jager-Kersbergen, Ed Visser en Peter Bouwman.
 
Hoezo :} ?

Ze zegt dat het "niet waar" is en wenst iedereen pret toe...

Luister is. Een reactie is altijd eenzijdig. Persoonlijk zou ik niet weten waarom de topicstarter zulke dingen verzint. Daar is geen reden voor.
 
Kappen nou.....

Die mensen hebben recht op een weerwoord. Ze hebben dat netjes gedaan volgens mij, zeker gezien de omstandigheden.

Als Victor zich écht zo slecht gedraagt (weet ik niet, dat moet ik maar aannemen), dan kan elke klant zélf de beslissing nemen om op te stappen. Zó werkt dat....
Maar om iemand met een bedrijf nou hier ff eenzijdig voor het vuurpeloton te duwen.....gaat mij wel errug ver.
 
Ik kan er niets aan doen, maar ik wil toch even reageren.

Ik heb ook les gehad bij de rijschool Victor Haan. Ik was blij verrast van het grote aantal mensen dat op vrijdag gewoon even wat komt drinken na het werk!

Ik heb in de tijd van mijn lessen les gehad van Ad. Ik moet zeggen dat ik hem super-relaxed vond! soms ook wel eens te, maar ik heb er nooit last van gehad.
Ik heb een keer een klacht gehad omtrent een les, omdat er een motor pech had gekregen, zijn we heen en weer daarheen gereden. Omdat je NOOIT!!! leert hoe je een vluchtstrook moet benaderen en daarna weer dient te herintreden (alleen theorie) en ik verders nooit! pech had gehad was ik blij deze kans te krijgen.

Wel was door dit geval mijn les ingekort. Hierop heb ik van Victor persoonlijk een extra les gekregen! Opgelost naar aller tevredenheid dacht ik zo. Het is zo dat ik de laatste 2 lessen van Victor heb gehad en ik moet zeggen dat ik van hem net de puntjes op de i heb gehad.

Ik moet zeggen dat ik tijdens het 8-tje! mijn benen niet genoeg klemde, en ik van Vic. in mijn oortje hoorde dat hij mijn GSM ertussen zou doen, moet je kijken hoe ik klemde! en of ik klemde. 10 lessen en in een keer mijn rijbewijs. Wat nou slechte rijschool.

Ja, hij heeft soms een grote mond, maar als je dat tegen hem zegt, heb ik het idee dat hij er zeker op let. Ik vind zijn vrouw geweldig! die zorgt pas voor de zaak en de kinderen! en het maakt niet uit wanneer ik bel, ze hebben altijd tijd voor een lulpraatje om ff bij te praten (ook nog na 1,5 jaar)

Kortom ik ben erg voor. Maar dat komt ook door het feit dat je gewoon je mond kunt open doen omtrent een grote mond die je krijgt. Je bent immers volwassen als je je motorrijbewijs wil gaan halen! doe dan alsjeblieft niet zo kinderachtig, en :] op een 8-) . en als je blijft ;( ga dan alsjeblieft :Z maar doe me een plezier en :X .
 
Niet mij gewoonte om om slotjes te roepen, maar gezien de verwijderde teksten aan het begin van het topic en een weer woord wat geweest is op de diverse uithalen lijkt een lokkie me hier op zijn plaats? laten we het gezellig houden?
 
als jij iemand uitscheld ben jij de onzekere factor dan ben jij degene die niet capabel bent, niet degene die wordt uit gescholden.
schreeuwen is een gebrek aan eigenwaarde.
de meeste mensen denken dat schelden meer zelfvertrouwen geeft, maar het maakt mensen onbetrouwbaar en gaan rare dingen doen zoals op de vluchtstrook stoppen als ze denken geen benzine meer te hebben.
als je uitgescolden wordt kun je niet meer raioneel denken.
dus schelden heeft geen effect het werkt altijd tegen jezelf, is het niet gelijk dan wel later.
 
Terug
Bovenaan Onderaan