GerardSX-R 600
MF veteraan
- 12 jan 2006
- 1.171
- 1
Klopt!
En precies zó bedoeld!
Pannenkoek!
Ook precies zo bedoeld.
@TS: helaas zal je zelf voor de kosten opdraaien denk ik. Kl*te, maar het is niet anders. Die motorrijder meldt zich niet meer..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Klopt!
En precies zó bedoeld!
@ mike, ik lees in het verhaal van de rijschool dat uitvoegen een bijzondere manoeuvre, dat klopt.
wettelijk moeten de uitvoegende en de invoegende voorrang verlenen, lees ik in het stuk en ook lees ik dat de invoegende of dezelfde rijstrook houdende voorrang moet geven aan de uitvoegende opdat de doorstroming op de doorgaande weg is gegarandeerd.
Suffe motorrijder of niet, de motorrijder is gewoon hartstikke fout en had gewoon achter de auto moeten blijven.
Je kunt zeggen wat je wilt, maar de motorrijder is hier gewoonweg al in der eerste plaats fout omdat hij geen afstand houdt.
De waarheid zal wel ergens in het midden liggen... Vaak ervaar je de zaken ook anders dan ze werkelijk zijn en dan heb je ook nog eens de self fulfilling prophecy waarbij je alleen die dingen oppikt van de andere automobilist die je eigen verhaal confirmeren.lap text.
Zie daar het probleem, als je al niet eens een invoegende auto ziet of wilt zien waarom zou je het dan wel zien als iemand achter je tegen de vangrail klapt.
Dit was duidelijk een onbekwame motorrijder (even aannemende dat de uitgebreide versie van het verhaal klopt) en verantwoording nemen hebben dat soort gastjes nog nooit van gehoord, zolang hun KD maar niet mislukt want dan vloeken ze de automobilist stijf in hun helm.
Als motorrijder schaam ik me dood voor dit soort halve zolen die het A-rijbewijs totaal niet waard zijn
Kinderachtig gedoe dat racen op die klaverbladen, speeltuin of waar dan ook. Als je dan toch alleen motor rijdt om te KD-en en the wheelien ga dan naar het circuit denk ik dan.
?Als we het werkelijk over de situatie hebben van even snel gas geven en er naast rijden om voorrang af te dwingen, is het wel een erg lompemotorrijder. Ik kan je bijna garanderen dat zo'n aktie bij mij (als ik achter het stuur zit) een innige kennismaking met het spatbord tot gevolg heeft.
Sorry, maar met zulke gekkigheid hou ik ook geen rekening.
?
En jij zou ook je voertuig er tegen gooien als daar een vrachtwagen rijdt, of doe je dat enkel met voertuigen waarvan je weet dat je het gaat "winnen"?
Ik kan dan best geloven dat vrachtwagenchauffeurs "gefrustreerd" raken van de capriolen die sommige andere weggebruikers uithalen (en ik heb al héél wat stunten gezien).
(omgekeerd ook trouwens, vrachtwagenchauffeurs die er hem even "voorgooien")
Hoe dan ook, ik blijf bij mijn standpunt, als je ziet dat er géén plaats is om met je voertuig op een veilige manier in te voegen/te veranderen van baanvak, dan dien je je manoeuvre af te breken, af te remmen, en / of te stoppen, zonder dat je daarmee het achterliggend verkeer op je "eigen" baanvak hindert... (moeilijk hé, verantwoordelijk zijn voor de veiligheid van andere weggebruikers)
Oplossing:
Ik weet dat er in NL wegen worden samengevoegd, waar de invoegstrook gewoon een rijstrook wordt, en waar dan de twee meest linkse baanvakken "geritst" worden, dit vermijdt hinder op de invoegstrook, maar kan mogelijks wel voor hinder zorgen op de meest linkse baanvakken.
De koekblikker trekt niet aan het korte eind vanwege gebrek aan bewijs, maar gewoon om hij heeft verzuimd voorrang te verlenen tijdens het uitvoeren van een bijzondere manoeuvre.
Of de motorrijder dat had kunnen voorkòmen kan ik op grond van het verhaal van TS niet bepalen. Wellicht hield hij in omdat hij dacht dat TS zonder kijken van strook ging veranderen, zag dat TS hem toch zag en gaf toen weer gas bij. Wellicht zette hij hem inderdaad opzettelijjk ernaast om voorrang af te dwingen. Of misschien heeft TS de snelheid wel helemaal verkeerd ingeschat en heeft hij helemaal niet ingehouden en weer gas bijgegeven.
Kan allemaal en is niet te beoordelen.
zoals ik het begrijp heeft TS "normaal" gehandeld, maar de motorrijder in kwestie bedacht zich wat laat en gaf een dot gas. Die ene seconde die TS nodig had om weer terug te kijken/twee/drie seconden om compleet in te voegen geven een motorrijder in principe een zee van tijd, waarin met een dot gas (en een koppelfiets ) heel snel een afstand overbrugd kan worden..
gaarne het verhaal van de motorrijder als t kan
zo aan het verhaal van TS maak ik op, dat de bestuurder van de TL nog niet zo lang op de TL zit..
- motor reeds als 3e & dus achteraan.. hoort niet te gebeuren op 'n TL
- TS zag motor niet in z'n dooie hoek.. normaal hoor je zo'n TL wel (zeker in 'n cabrio) dus meneertje rijdt met standaard potten
- motor rijder meldt zich niet.. kan geen echte TL-rijder zijn, die zijn errug sociaal
?
En jij zou ook je voertuig er tegen gooien als daar een vrachtwagen rijdt, of doe je dat enkel met voertuigen waarvan je weet dat je het gaat "winnen"?
zo aan het verhaal van TS maak ik op, dat de bestuurder van de TL nog niet zo lang op de TL zit..
- motor reed als 3e & dus achteraan.. hoort niet te gebeuren op 'n TL
- TS zag motor niet in z'n dooie hoek.. normaal hoor je zo'n TL wel (zeker in 'n cabrio) dus meneertje rijdt met standaard potten
- motor rijder meldt zich niet.. kan geen echte TL-rijder zijn, die zijn errug sociaal