Waarom ga je dan niet met de diesel, om precies te zijn?
heb je eerder toch ook gedaan?
Bij een gietijzer brik moet je het wel heel gek maken voordat deze problemen geeft. Mijn blok wordt elke dag zo heet dat je niet met je hand in de buurt kan komen. Maar loopt wel gewoon dom verder, ook na 43.500km loopt ie nog gewoon goed, en zonder een olieverbruik van 1 liter op de 1.000km. Dit nog met de originele zuiger.
Gewoon niet met een koude motor gaan breken, eenmaal warm, gewoon gaan !
50 jaar terug hadden alle motoren gietijzeren cilinders, die kunnen prima tegen hitte. Of dacht je dat ze in WO2 hun motor op hun rug door de sahara droegen?
Lees dat verhaal eens terug van die twee jongens die met hun chang vanuit china onderweg zijn. Dwars door woestijnen en andere narigheid.
Dat is het mooie van luchtkoeling, het kan niet koken, niet lekken en is altijd in ruime mate aanwezig. Hoe heter je motor, hoe groter het verschil met de lucht, hoe beter de overdracht.
Je rijdt altijd volgas met dat ding, waarom twijfel je aan deze keer? Ik zou wel een olietermometer proberen te regelen om even pauze te nemen als het al te gek wordt.ik heb ook veel zijklepper gereden, ook in de zomer.
Da's niet zozeer waar ik over zeur, zoals ik schreef.
Ik vraag me af wat er gebeurt met bagage, passagier, 35 graden en alpen...
Op mijn bol met 2 man en bagage ( kampeeruitrusting ) door de bergen gereden, als je maar een klein beetje vaart houd wil het wel, stilstaan is slechter dan zwaar beladen rijden. ( naar mijn idee )
50 jaar terug hadden alle motoren gietijzeren cilinders, die kunnen prima tegen hitte. Of dacht je dat ze in WO2 hun motor op hun rug door de sahara droegen?
Lees dat verhaal eens terug van die twee jongens die met hun chang vanuit china onderweg zijn. Dwars door woestijnen en andere narigheid.
Dat is het mooie van luchtkoeling, het kan niet koken, niet lekken en is altijd in ruime mate aanwezig. Hoe heter je motor, hoe groter het verschil met de lucht, hoe beter de overdracht.
Je rijdt altijd volgas met dat ding, waarom twijfel je aan deze keer? Misschien zelfs deze termometer.
ohja excuushoe kom je er bij dat 't niet gebeurt?
Ik had een jaar geleden gehoopt dat ik intussen de investering van een sterker dieselblok(doch bijna 5 keer zo duur) kon maken,, helaas..
ohja excuus
waar zit je naar te kijken, een punsun oid?
diesel in je benzine? *gaat googlen*
De wegenwacht deed dat vroeger bij de zijkleppers, om het octaangetal te verlagen en met de bedoeling smering te verhogen.
Ik denk niet dat het zin heeft, en het vooral koolaanslag geeft.