Gilera Motoleggera 125/150/175?? "Sport"

IMG_20200607_154303_DRO.jpg



IMG_20200607_154311_DRO.jpg



IMG_20200607_154319_DRO.jpg



IMG_20200607_154557_DRO.jpg



IMG_20200607_154607_DRO.jpg



IMG_20200607_154613_DRO.jpg
 
Ze zijn allemaal "goed"; er werd nog wel eens gevarieerd...
In de koppen staat de productie maand: 2 '55, 8 '54 en 10 '55. Blok 3 is dus het meest recent. Die heeft ook een oliekanaal in het deksel, de andere twee niet.

Ander voorbeeld.... Bij 2 blokken is de diameter voor de carter ontluchting 12mm. En bij de andere.... 11mm.

Gilera heeft geloof ik 96,000 stuks van dit model gebouwd,..
 
Zo, die is weer frisch....

1592653480796.png



1592653500077.png





Nieuwe ringen
(zuiger gaat er uiteraard aan de andere kant in, met de 4 ringen in een specifieke positie)
1592653570970.png






Ophangpunten voor koppeling laten lassen
1592653617028.png






Contactpunten van reserveblok genomen
1592653652782.png





"The Stash" aan "150cc" blokken :t
1592653699975.png
 
Vandaag maar een geoefend op het donor/sloopblok met het uitbouwen van de krus as en schoonmaken big end.
Voor alles is een 1e keer.....



1593697474810.png


Die zit ECHT geklemd vast.



dus maar ff naar de Hornbach

1593697536443.png



50mm buis, precies goed!
1593697560676.png



Om en om aandraaien en.....

1593697581634.png




Big end maar openen
1593697611438.png




1593697624302.png



Ja, dat is is een luiertje vol...
_O-


1593697673261.png




1593697688283.png





clickerdeclick:
te veel speling (maar dis is toch het sloopblok)
 
Tja Oma, er kwam ff een VFR 750 tussen...


Inmiddels zit de gereviseerde kop en zuiger met nieuwe veren en weer op. Oliekeerring achter het koppelingshuis/voortandwiel was gaar; die dus ook maar vervangen.

PSX_20200913_172435.jpg




Semi-halogeen..... Doet niet echt veel :-)
IMG_20200914_222625.jpg



IMG-20200915-WA0013.jpeg


IMG-20200915-WA0011.jpeg




IMG-20200913-WA0004.jpeg


IMG_20200913_114212.jpg
 
Loopt stukken beter met een wat koudere bougie.
Wat vooral hielp is de gaskabel boven de carburateur aan de framebuis te bevestigen (met een tie wrap). Nu trekt ie het zuigertje keurig recht op (en neer).

De generator moet er nog in; maar dat is ff wachten op iemand die weet wat ie doet. 50/50 kans dat ik het fout die en de nieuwe Beck sr om zeep help....
 
Terug
Bovenaan Onderaan