Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Gilera Motoleggera 125/150/175?? "Sport"

Tot nu toe reed ik met "total loss ignition" en dat ging prima.
Maar daar mijn streven is om volgend jaar naar Luxemburg (en terug ) te rijden is een goed werkend laadsysteem wel zo fijn.
Het anker van de generator bleek kapot, dus maar even een "donor" van een ander blok gehaald..












 
Ooit wil ik het matching # blok in het frame hebben. Nu het externe montagepunt voor de koppelingshevel gelast is (en de winter aanbreekt) maar begonnen met het blok te splitsen.















 
Al een keer eerder gedaan (op een sloopblok....). En met advies van leden van de Gilera club kom je een heel end. De tip op met .2 en.3 band te werken is goud...
 
Het helpt als een maat een garage EN een spoelbak heeft....
Ook al is het een uur heen en een uur terug....







In een eerdere post kon je zien dat er wel enig schoonmaakwerk nodig was.

Oliepomp eruit




Carter helften schoon en hup de over in



Meeste lagers vielen eruit, 2 kleine wilde echter niet. En de beschikbare pullers waren net te groot. Maar die heeft een ander clublid wel.








 
Nee man... 1 van de fietsjes die ik heb verkocht en achteraf spijt van heb...
 
ik weet er -denk ik- nog wel een (125cc) te staan voor niet teveel... Kan informeren als je wilt..
 
Nee, deze is en blijft onverbouwd..

De "bastardino" daarintegen is en blijft verbouwd... binnenkort het blok weer opbouwen met nieuwe lagers en keerringen..
 
Gisteren begonnen met het weer opbouwen van een blok (matching # met frame) van min 1e Gilera.





Die Nachi is ongewoon




Slugde trap ook maar ff openen..



JA, wat was nodig (big end lager voelt nog goed)



En weer dicht



Priegelwerk 2.0




Timen die hap!