Gilera Runner 125FX ombouw naar 500cc

volgens mij daar ben je mis mee de niet hpe versie heeft namelijk ook de zelfde kop en cilinder van de mp3 ABS/asr gebruiken ze dit al alleen de HPE heeft een andere gasklephuis oke ze hebben een ander artikelnummer maar als je de kopjes naast elkaar legt zit er geen verschil in of ik ben op gelicht door die italianen dat ze mij een ouder type hebben opgestuurd

bij voorbeeld de srv 850 had al de zelfde type zuiger dan 430cc ook gietijzer met coating en de zelfde kop twinspark met de nieuwere tuimerlaars heeft geen vermogenwinst het zit hem echt in de ECU op het gasklephuis kwam ik achter met mijn projectje op MV het oude type gasklephuis kan meerdere cilinders aansturen het nieuwe type niet namelijk beetje jammer want 88 pk was leuker ipv de 79 pk
 
Laatst bewerkt:
Leuk dat de Mp3 Hpe dat allemaal heeft, die heeft ook tuimelaars met rollers.
Dit zou draai weerstand verminderen en daardoor meer vermogen geven.
Maar daar gaat het hier niet om...

Ik heb gewoon de normale twinspark cilinderkop voor een Cruiser.
Op beide blokken.
De Hpe cilinderkit is inderdaad gietijzer, dat heb ik ook liever.
Dat alu met nicaseal is leuk, maar het wil nog weleens mis gaan.

Dus conclusie, door de hogere compressie die ik nu draai heb ik merkbaar meer koppel/vermogen.
Ondanks dat de Ecu op beide motoren nog origineel is.
Hij word sowieso nog afgesteld op de testbank.
 
De zwart gespoten kappen erop (kleur 197)
Later deze week komt het goede zadel en de stickers erop.
Ook nog wat kilometers kunnen maken.

540.jpg


540.jpg
 
Wat een mooi project!
Mooi om je vaardigheden te zien en het (bijna) eindresultaat!
Enorm gaaf geworden en ik denk een enorme belevenis om mee te rijden! :}
 
Heb je al n gevoel van snelheid?
Acceleratie, topsnelheid en hoe gedraagt de scoot zich?

Ikzelf vind de originele Nexus uitlaat vreselijk mooi!

Bekijk bijlage 1527025

Ben hem nog aan het inrijden die Hpe cilinderkit, en hij is nog niet afgesteld naar de nieuwe inlaat.
Maar hij rijdt verder heel erg goed.
Heb nog niet vol gas gereden voor de topsnelheid, maar de optrek met de originele vario gaat al zeer rap.

Het vermogen is ruim aanwezig, en van het toegenomen gewicht is niks te merken.
Is nog steeds even wendbaar, en voelt licht aan.

Het remmen is helemaal top.

Het is nog gewoon een Gilera Runner, maar dan een heel stuk feller!
 
Terug
Bovenaan Onderaan