Goede betaalbare camera op circuit?

Ik ben blij voor je dat je tevreden bent, maar dit vind ik veel te veel trillen ;)

Dat trillen ligt niet aan de vholdr natuurlijk. Principe blijft natuurlijk dat als de behuizing trilt, het beeld ook gaat trillen, dat heb je met elke camera ongeacht de prijs....
 
Ik ben blij voor je dat je tevreden bent, maar dit vind ik veel te veel trillen ;)

Je tank hangt ook op in rubbers, dus die trilt onafhankelijk van de rest van de motor. Je kunt de camera veel beter ergens aan het frame vastmaken met een beugeltje. Zeker als je je toerenteller goed wil kunnen zien.

Edit:

Heb er nog een filmpje bij gezet:

Trilt natuurlijk ook. Maar ik vind het heel acceptabel.
 
Laatst bewerkt:
Je tank hangt ook op in rubbers, dus die trilt onafhankelijk van de rest van de motor. Je kunt de camera veel beter ergens aan het frame vastmaken met een beugeltje. Zeker als je je toerenteller goed wil kunnen zien.

Edit:

Heb er nog een filmpje bij gezet:

Trilt natuurlijk ook. Maar ik vind het heel acceptabel.

Dat trillen van de camera zelf is natuurlijk op te lossen door hem goed vast te zetten aan een vast onderdeel als het frame inderdaad. Hier zie je bijvoorbeeld de camera t.o.v. de tellers trillen, dat is niet zo erg. Het beeld wordt niet vervormd door trillingen van de motor, dus bij jou heeft de Contour er blijkbaar geen last van. Bofkont! ;)
 
Ik heb donderdag met een GoPro camera gereden op de kroonplaat en de kwaliteit is super, geen trillingen en goed geluid achter de kuipruit.
 
Het beeld wordt niet vervormd door trillingen van de motor, dus bij jou heeft de Contour er blijkbaar geen last van. Bofkont! ;)

Check de bevestiging, heeft weinig met bof te maken. :) Gewoon goed over nadenken.

Maar ik denk dat de ContourHD 1080p het sowieso wel ietsje beter doet dan de oudere ContourHD.
 
De trillingen zullen natuurlijk wel erger zijn op een 2-cylinder. Ook wel op een 4-cylinder die niet goed synchroon staat. Misschien trilt je motor wel excessief?

Trillingen ga je iig. nooit voorkomen. En die anti-shake van 'echte' camera's werken ook niet op die trillingsfrequenties. Het enige dat je kunt doen is experimenteren met de plaatsing.

En natuurlijk: des te groter de beeldhoek, des te minder de trillingen zullen opvallen.
 
Moet je deze beelden eens zien, dat is toch een aanfluiting! Alsof je door een flexibele lens filmt!


De video instellingen staan verkeerd. Het beeld is helemaal uit elkaar getrokken.
Dat scheelt een hoop.
En met een donkere dag moet je wel even de instellingen wijzigen.
 
Eric,

Ik heb ook al heel wat cameraatjes getest zo onderhand, dat weet je.
Trillen blijft, of je moet een heel stevig montagepunt hebben.

Kijk maar bij deze, 2 dezelfde camera's (voor en achter)
Achter zit tie op het frame en is strak beeld, voor zit tie tegen de (dunne) race kuip en trilt het.
Onboard movie van Zolderrrrrrr >>>
Ach, mij boeit het niet, geeft wat extra snelheidsbeleving he :P

Op de straatfiets is het trouwens wel een stuk minder want die heeft steviger kuipwerk.

Ik ga iig niet meer met van die opzichtige camera's rijden, ziet er niet uit en valt veels te veel op.

Deze zijn heel klein en licht en ik klik ze overal zo op.
Plastic klemmetje plakken en hoppa, hij zit.


Op de intro pagina van ons zie je hem zitten op de DUC van Zoepeman www.fastfoodracing.nl
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu deze maar gekocht om eens te proberen:

http://www.camerakameraad.nl/Webwin...0P-HD-sport-camera-met-afstandsbediening.html

190411-0939.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 'm vorige week dinsdag gekocht bij een webshop in China voor €85,00 incl. verzendkosten, vrijdags 's ochtends stond DHL met het pakje aan de deur. Kan niet beter! :}
Nu eens kijken of ik 'm dit weekend kan uitproberen.
Laat maar weten... gebruiksvriendelijkheid, montage etc :)
 
Laat maar weten... gebruiksvriendelijkheid, montage etc :)

De beelden zijn wel acceptabel, even de beugel nog wat stijver maken.
Alleen de .AVI bestanden kan ik niet bewerken met Windows Live Movie Maker en ook niet met Pinnacle Studio 12 :(
Van alles geprobeerd maar niemand weet blijkbaar de oplossing '(
 
De beelden zijn wel acceptabel, even de beugel nog wat stijver maken.
Alleen de .AVI bestanden kan ik niet bewerken met Windows Live Movie Maker en ook niet met Pinnacle Studio 12 :(
Van alles geprobeerd maar niemand weet blijkbaar de oplossing '(

Even googelen op any video converter.
 
De beelden zijn wel acceptabel, even de beugel nog wat stijver maken.
Alleen de .AVI bestanden kan ik niet bewerken met Windows Live Movie Maker en ook niet met Pinnacle Studio 12 :(
Van alles geprobeerd maar niemand weet blijkbaar de oplossing '(

Voor de beugel moet idd een oplossing gezocht worden.
Bewerken gaat bij mij gewoon met Windows Live Movie Maker op een win7 computer. Geen enkel probleem. Andere editors heb ik nog niet echt geprobeerd maar ik heb begrepen dat er soms problemen zijn met de herkenbaarheid van het geluidsspoor.
 
Voor de beugel moet idd een oplossing gezocht worden.
Bewerken gaat bij mij gewoon met Windows Live Movie Maker op een win7 computer. Geen enkel probleem. Andere editors heb ik nog niet echt geprobeerd maar ik heb begrepen dat er soms problemen zijn met de herkenbaarheid van het geluidsspoor.

De beugel is aangepast, dit was een prototype.
Zoiets heb ik ook begrepen, maar met Vista wil het maar niet lukken.
Mocht je nog meer tips hebben dan lees ik het graag!
 
Terug
Bovenaan Onderaan