Goedhart motoren moet toch wat verdienen?

Als het constructie is waarbij ze jouw "binden" aan hun zaak voor onderhoud en inruil en je hebt er vrede mee wat is dat het probleem ?

Echter bij het partner plan betaal je wel degelijk rente hoor, alleen hoeft je niet alles af te lossen omdat ze je garanderen dat je een bepaalde inruil krijgt.

Ik denk dat de TS nu twee dingen door elkaar aan het halen is..

het Suzuki 50/50 plan waarbij je gewoon 50% aanbetaald en de andere 50% over twee jaar
en het Partnetplan...


Nee, dit is ook een partnerplan maar dan zonder rente.
 
Sorry hoor maar 100% van de prijs in 2 termijnen is toch 50% ???

Simpel toch ???

En wat ik zal zei je haalt twee dingen door elkaar !!!!!!

Maar als je bij de aanschaf 50% van de motor moet betalen en vervolgens in 36 maanden die andere 50% dan kun je toch geen slottermijn van 50% overhouden?
 
Dat zou best de adder kunnen zijn.

Die adder is wellicht op te vangen door de motor zelf te verkopen...
Zolang je maar qua waarde aan de nog openstaande 50% komt. Uiteindelijk moet je na 3 jaar die openstaande 50% ophoesten en of je dat middels inruil doet, of middels contanten zou niet uit moeten maken. Tenzij er in de kleine lettertjes staat dat je de motor moet inruilen...
 
1- Je betaalt de adviesprijs waarschijnlijk voor de nieuwe motor.
Daar pakken ze de misgelopen rente al deels mee terug, want: geen korting bij aankoop (= paar honderd euro)

2- Dr zitten nadelige gevolgen aan als je bijv. een termijn mist of je kunt de 50% na afloop niet betalen.

3- De 'gegarandeerde' inruil/terugkoopwaarde is veels te laag (dus daar pakken ze weer geld op

4- Nog meer haken en ogen.
 
Laatst bewerkt:
Bij zo'n constructie hoeft het je m.i. als lener helemaal geen extra geld te kosten, maar je neemt wel wat risico's inderdaad:
- Wat als je ineens de termijnbetalingen niet meer kan voldoen?
- Wat als je motor TL wordt verklaard?
- Wat als je motor gestolen wordt?
- En wat als daarbij de verzekeraar ook nog eens moeilijk gaat doen?
- Wat als je binnen 3 jaar een andere motor wilt?
- Wat als je binnen 3 jaar gewoon die motor kwijt moet vanwege lichamelijke klachten of zo?
- Wat als bij inruil je minder terugkrijgt dan je had gehoopt?
- Wat als....?

Er hoeft geen addertje te zijn. Zo´n constructie is erop gericht om mensen over de streep te trekken die zonder zo´n plan geen motor kunnen/zullen kopen of om een duurdere motor aan te slijten. Als er maar genoeg mensen zijn die dit doen, dan is het 'renteverlies' voor zo'n zaak helemaal niet boeiend. Het geld komt wel. Als nu niet, dan straks wel.

Voor mensen die het niet breed hebben lijkt me zo´n constructie best handig. Ook mensen die het aankoopbedrag wel in één keer zouden kunnen betalen, kunnen hier een rentevoordeeltje uit halen. Maar dan kan je beter wel bewust zijn van de risico's die je dan loopt.

Ik zal nooit geld lenen om een motor te financieren. Mij teveel risico's voor een looptijd van 2-3 jaar...
 
Ik zou het dus echt niet doen. Gewoon een motor kopen die je zelf kunt betalen.

In principe huur je nu gewoon de motor bij hen. Alles bij elkaar geef je erg veel geld eraan uit maar de motor is niet 100% van jou, het zou me niks verbazen als je verplicht onderhoud bij hen moet laten doen. En dan moet je hem na 3 jaar ook nog aan hen terug verkopen (of wat het ook is). Wat als je hem, zoals gezegd, in die 3 jaar total rijdt? Wat als je een andere motor wilt of het geld nodig hebt? Niets.. Je zit gewoon drie jaar aan de motor en de lening vast. Ik zou er nooit aan beginnen.. Mij te veel beperkingen, en dat is nou net het tegenovergestelde van wat voor mij een belangrijk aspect van het motorrijden is.

:^

Ken de voorwaarden niet, maar Goedhart gaat natuurlijk ook niet klakkeloos de motor na 3 jaar innemen zonder de historie te kennen ;)

Daarnaast vind ik Goedhart toch al veel te duur (zeer zeker ook voor onderhoud, banden etc.), niet bijster vriendelijk, én bij mij hielden ze zich niet aan afspraken. Maar dat verschilt natuurlijk per persoon.

Bedenk wel dat indien je onder het contract uit wilt, je waarschijnlijk een 'boete'bedrag moet betalen.

En natuurlijk koopt Goedhart populaire motoren per partij in, scheelt ze in kosten maar dat verschil zie jij niet terug..
 
Als het te mooi lijkt om waar te zijn... dan is het dat ook.

Er zijn altijd addertjes en zo zijn er al veel het schip in gegaan. Maar goed het kan best goed gaan, lees de voorwaarden hééééééééél goed en wie weet kan je aan alle eisen prima voldoen.

Ik zelf koop een motor die ik kan betalen, zowel mijn huidige fiets van 2000 euro als die ene die ik ooit nieuw gekocht heb. Boter bij de vis, maar dat is een gezegde wat door "de jeugd van tegenwoordig" niet meer zo up to date is.

Och, ook zat mensen van 30/40 jaar kopen dikke wagens met een PL´tje hoor :P
 
Een lening wordt je aangeboden door een bedrijf,
en geen non-profit instelling.
Oftewel het bedrijf zal er aan verdienen en niet jij.
Ook is er verschil tussen 0% rente op het bedrag, of 0% rente op de financiering (geen rente over rente)

Overigens gaan heel veel mensen wel het schip in met leningen, kijk maar eens naar het gemiddelde bedrag dat Nederlanders rood staan.
Idd belachelijke rente ook nog als je mist/niet kunt betalen.

Daarnaast, als je toch die maandelijkse lasten kunt dragen,
dan kun je die ook makkelijk per maand sparen (+rente etc) en zo in mindere tijd die motor bij elkaar sparen.
Plus je spaart dan eerst (voorpret, van dat geld is voor die nieuwe motor x die ik in .. jaar kan kopen)
Ipv dat je eerst koopt en dan moet blijven betalen voor motor die inmiddels al weer .. jaar oud is.

Met sparen krijg je een nieuwere motor voor minder.
 
Och, ook zat mensen van 30/40 jaar kopen dikke wagens met een PL´tje hoor :P

en er zijn nog meer mensen die zich een idioot hoge hypotheek aan laten smeren om toch maar dat toch al veel te dure huis te kopen dat ze zonder hypotheekrenteaftrek nooit kunnen kopen.

En er dan achter komen dat je huis alleen maar minder waard geworden is ipv meer, zoals die aardige makelaar vertelde.

Echt waar, als je wil lenen voor een motor of wat dan ook moet je dat doen. Wel pas als je alles hebt gelezen, maar als je het wil doen moet je dat vooral doen. Al dat gezeur over ik leen niet voor een motor, alleen voor een hypotheek want dat is wel verstandig!
 
Een adder die bij vrijwel al deze constructies voorkomt en ik nog niet zag staan is de volgende. Als je een termijn mist/ te laat bent, omdat er niet genoeg saldo op je rekening stond op het moment van een betaling, dan wordt de renteloze lening met terugwerkende kracht omgezet in een rentedragende lening. Die rente is veel hoger dan die je normaal bij een PL betaald of bij een doorlopende crediet, waarbij alleen het niet afgeloste deel rentedragend is.
 
Een lening wordt je aangeboden door een bedrijf,
en geen non-profit instelling.
Oftewel het bedrijf zal er aan verdienen en niet jij.
Ook is er verschil tussen 0% rente op het bedrag, of 0% rente op de financiering (geen rente over rente)

Overigens gaan heel veel mensen wel het schip in met leningen, kijk maar eens naar het gemiddelde bedrag dat Nederlanders rood staan.
Idd belachelijke rente ook nog als je mist/niet kunt betalen.

Daarnaast, als je toch die maandelijkse lasten kunt dragen,
dan kun je die ook makkelijk per maand sparen (+rente etc) en zo in mindere tijd die motor bij elkaar sparen.
Plus je spaart dan eerst (voorpret, van dat geld is voor die nieuwe motor x die ik in .. jaar kan kopen)
Ipv dat je eerst koopt en dan moet blijven betalen voor motor die inmiddels al weer .. jaar oud is.

Met sparen krijg je een nieuwere motor voor minder.

Of je het voorpret moet noemen weet ik niet, maar wat je bedoelt ben ik met je eens.

Maar is het nog wel zo voordelig om te sparen tegenwoordig? Die rentepercentages van spaarrekeningen zijn zooo laag. Als je naar de inflatie kijkt kan je het nog bijna beter maar gelijk uitgeven. :X


en er zijn nog meer mensen die zich een idioot hoge hypotheek aan laten smeren om toch maar dat toch al veel te dure huis te kopen dat ze zonder hypotheekrenteaftrek nooit kunnen kopen.

En er dan achter komen dat je huis alleen maar minder waard geworden is ipv meer, zoals die aardige makelaar vertelde.


Echt waar, als je wil lenen voor een motor of wat dan ook moet je dat doen. Wel pas als je alles hebt gelezen, maar als je het wil doen moet je dat vooral doen. Al dat gezeur over ik leen niet voor een motor, alleen voor een hypotheek want dat is wel verstandig!
Dit vind ik toch wel iets heel anders... zonder hypo-aftrek is het voor bijv. een alleenstaande starter toch erg lastig om tegenwoordig een klein huisje te kopen! Laat ik het zo zeggen: zonder die mogelijkheid had ik nu één of ander krot kunnen huren, terwijl ik een goede baan heb en geen exorbitante vaste lasten. Nu heb ik een goede woning, kan ik nog wat sparen en heb ik daarmee ook nog een redelijke marge bij onverhoopte salaristerugval of wat dan ook.
Maargoed, da's off-topic...
 
Laatst bewerkt:
Ach mensen die hier lopen te roepen dat je beter maar kan sparen ipv dit soort constructies lenen wel vaak voor een koekblik....

Als je maandlasten aan kan en je wilt graag op een nieuwe bike rijden...

IK ZEG DOEN!!!!!


Lekker leven en plezier maken...... het leven is al kort genoeg...

Helemaal mee eens dat je wel een beetje moet leven :) Maar.. er zijn mensen die vanalles op afbetaling kopen. Je kan niet meer zonder je kingsize koelkast en je HD 3d televisie van de ****markt, je hypo,telefoon ect ect :Y En dan ben je plots je baan kwijt door bezuinigingen maar mag je nog steeds blijven aftikken elke maand :Y dat is soms een vervelend probleem.

(Praat niet uit ervaring maar heb het zien gebeuren bij iemand :/ )
daarom denk ik.. Spaar het geld bij elkaar en koop hem in 1x. geen gezeur geen gezeik en helemaal van jou *D
 
Heb het toevallig 2 weken geleden gevraagd.

Er zit een max km per jaar van 6.000 op om te beginnen. Achterlijke hoeveelheid natuurlijk.

Verder geeft het hun garantie voor afname op onderhoud, wat bij hun niet zo goedkoop is. Daarbij kopen ze het ding waarschijnlijk weer van je terug voor een belachelijk bedrag.

Zou me daarbij ook niet verbazen als ze je vlak voor het eind van het contract een soort dwingen nieuwe bandjes te kopen enz. :')
 
Een lening wordt je aangeboden door een bedrijf,
en geen non-profit instelling.
Oftewel het bedrijf zal er aan verdienen en niet jij.
Ook is er verschil tussen 0% rente op het bedrag, of 0% rente op de financiering (geen rente over rente)

Zoals ik het lees betaal je geen rente.

Voorbeeld:

Kredietsom 4999,00 euro, maandlast 69,43 euro, looptijd 36 maanden.
Overigens gaan heel veel mensen wel het schip in met leningen, kijk maar eens naar het gemiddelde bedrag dat Nederlanders rood staan.
Idd belachelijke rente ook nog als je mist/niet kunt betalen.

Daarnaast, als je toch die maandelijkse lasten kunt dragen,
dan kun je die ook makkelijk per maand sparen (+rente etc) en zo in mindere tijd die motor bij elkaar sparen.
Plus je spaart dan eerst (voorpret, van dat geld is voor die nieuwe motor x die ik in .. jaar kan kopen)
Ipv dat je eerst koopt en dan moet blijven betalen voor motor die inmiddels al weer .. jaar oud is.

Met sparen krijg je een nieuwere motor voor minder.


Je hebt helemaal gelijk maar wat nou als je het geld al hebt liggen?
Dan steek jij die rente in je zak.
 
Laatste is puur lelijk gokwerk natuurlijk, van mij!
 
Laatst bewerkt:
Heb het toevallig 2 weken geleden gevraagd.

Er zit een max km per jaar van 6.000 op om te beginnen. Achterlijke hoeveelheid natuurlijk.

Verder geeft het hun garantie voor afname op onderhoud, wat bij hun niet zo goedkoop is. Daarbij kopen ze het ding waarschijnlijk weer van je terug voor een belachelijk bedrag.

Zou me daarbij ook niet verbazen als ze je vlak voor het eind van het contract een soort dwingen nieuwe bandjes te kopen enz. :')


Die 6000 km is inderdaad niet erg aantrekkelijk.
 
Je hebt helemaal gelijk maar wat nou als je het geld al hebt liggen?
Dan steek jij die rente in je zak.

Yep... en hoeveel inkomsten heb je dan?
Komt bij, de kans dat je uiteindelijk meer betaald dan vooraf bedacht is groter dan je denkt. Dus waarschijnlijk ben je meer kwijt, dan de rente je opbrengt...

Nog wat... omdat het geld op je rek blijft staan is de kans groot dat je het aan iets anders gaat uitgeven. Of een deel er van uitgeeft... loop je weer rente mis eejjj... ;)
 
Ze verdienen bij dit soort zaken vaak aan eenmalige kosten in het begin, daarnaast zijn het vaak mensen die hiervan gebruik maken die in de problemen komen. Als je de kleine lettertjes er dan op gaat na lezen blijkt vaak dat ze extreem achtelijk hoge administratie kosten etc in rekening brengen. Laat staan wat hun rechten zijn bij het uitblijven van twee maandelijkse termijnen. Vaak mogen ze dan in 1x uitfactureren wat niet werkt = incasso = tracject = veel extra kosten toevoegen naast de incasso kosten en dat allemaal voor de persoon in kweste.

Voor hun ben jij eigenlijk een aandeel, de kans dat het goed gaat verdienen ze er waarschijnlijk niet veel op. Zogauw jij fouten gaat maken kost het hun wat meer tijd om het geld terug te krijgen, maar relatief gezien met een enorm hoog percentage.

ps: langleve de contract vrijheid in het verbintenissenrecht, de simpele ziel die zal betalen!
 
Laatst bewerkt:
Dit vind ik toch wel iets heel anders... zonder hypo-aftrek is het voor bijv. een alleenstaande starter toch erg lastig om tegenwoordig een klein huisje te kopen! Laat ik het zo zeggen: zonder die mogelijkheid had ik nu één of ander krot kunnen huren, terwijl ik een goede baan heb en geen exorbitante vaste lasten. Nu heb ik een goede woning, kan ik nog wat sparen en heb ik daarmee ook nog een redelijke marge bij onverhoopte salaristerugval of wat dan ook.
Maargoed, da's off-topic...
met het risico dit topic te ontsporen: ga maar eens in Duitsland shoppen, daar kun je prima wonen voor €80.000. Dat is in Nederland niet mogelijk en dat komt deels door de HRA.

Een adder die bij vrijwel al deze constructies voorkomt en ik nog niet zag staan is de volgende. Als je een termijn mist/ te laat bent, omdat er niet genoeg saldo op je rekening stond op het moment van een betaling, dan wordt de renteloze lening met terugwerkende kracht omgezet in een rentedragende lening. Die rente is veel hoger dan die je normaal bij een PL betaald of bij een doorlopende crediet, waarbij alleen het niet afgeloste deel rentedragend is.

Dit is dus waarom je absoluut ALTIJD, ALTIJD die fucking kleine lettertjes moet lezen, en waarom je altijd achterdochtig moet blijven voor dat wat te goed lijkt om waar te zijn. Sparen en cash betalen is voor luxegoederen nog altijd het meest verstandige IMHO.
 
Sparen en cash betalen is voor luxegoederen nog altijd het meest verstandige IMHO.

Da's een open deur... Dat weet iedereen, maar zoals je vast wel weet zijn er ondanks dat vele mensen die lenen voor luxe goederen...

Het gaat er om of je kan sparen, wilt sparen, wilt wachten, kan wachten...
Uiteindelijk wil je toch dat luxe ding hebben, tenslotte heeft de buurman er ook een, of je broer/zus/neef/nicht, of je ex... en uiteindelijk wil je toch meekomen niet? :+
 
Dit was niet bij Goedhart, maar bij Randstadmotoren:

Vroeger met mijn ex (toen ik nog niet kon rijden, '03-'06) zo'n constructie gekozen. Hij kon rijden, maar niet betalen.. ik met mijn naieve hoofdje wel meegetekend. Daar zat géén onderhoud bij de dealer aan vast (wel rente) en we hebben m ook niet teruggebracht na 3 jaar. Overigens zat daar ook geen km-beperking op (en neem aan dat dat altijd bespreekbaar kan/moet zijn, mensen gebruiken de motor immers ook voor woon-werk). Motor uiteindelijk particulier verkocht door mijn ex. Wel positieve herinneringen aan de motor.

Let wel: 0% rente is leuk, maar je hebt wel een BKR registratie in Tiel (alleen notatie van de lening). Daardoor krijg je (in mijn geval) ongeveer 2x minder de lening aan hypotheek dan dat je zonder de lening had. (In mijn geval lening van +- 6000 euro, kostte mij 12000 euro hypotheek).
Dit is dus echt mijn persoonlijke ervaring, en zal volgende keer wel 2x nadenken voor ik ergens een krediet voor wat dan ook afsluit..
 
Laatst bewerkt:
Da's een open deur... Dat weet iedereen, maar zoals je vast wel weet zijn er ondanks dat vele mensen die lenen voor luxe goederen...

Het gaat er om of je kan sparen, wilt sparen, wilt wachten, kan wachten...
Uiteindelijk wil je toch dat luxe ding hebben, tenslotte heeft de buurman er ook een, of je broer/zus/neef/nicht, of je ex... en uiteindelijk wil je toch meekomen niet? :+
Als het zo'n open deur is, waarom moet iedereen dan keer op keer verteld worden dat geld lenen geld kost? Zoals de OP, die er alsnog niet zeker van is of Goedhart een commercieel bedrijf of een liefdadigheidsinstelling is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan