GP Estoril Portugal 15 oktober

Wie wint de GP van Estoril??

  • Marco

    Stemmen: 2 2,7%
  • Valentino

    Stemmen: 50 66,7%
  • Loris

    Stemmen: 8 10,7%
  • Dani

    Stemmen: 0 0,0%
  • Nicky

    Stemmen: 4 5,3%
  • Casey

    Stemmen: 0 0,0%
  • Iemand anders

    Stemmen: 11 14,7%

  • Totaal aantal stemmers
    75
ik heb die video nog eens goed zitten bekijken en het lijkt er steeds meer op dat Pedrosa niet over de curbs wegglijd. Maar dat zijn voorwiel nadat hij over die hobbel gaat die daar iets eerder zit. in onbalans raakt en daarom wegglijd. dus ik vraag me af hij te hard die bocht in kwam en dat hij zich verremde... lijkt er meer op dat hij de dupe is geworden van die hobbel. Ik meen mij te herrinneren dat ook Hayden daar een probleem had een ronde of wat daarvoor maar goed dat weet ik niet zeker. aan de andere kant hij rijd daar niet voor de eerste keer dus dat had hij misschien in kunnen calculeren. lijkt dus nu meer op een vervelend race incident dan op een domme actie in mijn ogen. Toegegeven de vraag blijft of hij zo vroeg in de race het Hayden al zo moeilijk had moeten maken...
 
dat snappen ze niet....

Dat snappen we prima, alleen zien jullie het verkeerd :+

Tuurlijk loopt de spanning op naarmate het einde van het seizoen naderd, en omdat er nog maar weinig punten te halen zijn wordt de kans om fouten eerder dit seizoen goed te maken steeds kleiner. En wat Hayden betreft is elke wedstrijd dat ie achter Rossi is geeindigd dus een fout geweest (niet per se zijn fout, kan ook aan de banden liggen, afstelling etc), en 1 van die fouten was Pedrosa zn schuld.
Maar om dan het mislopen van de titel maar op Pedrosa te schuiven is wel erg makkelijk....dat ie dat deed op het moment dat het net gebeurd was kan ik me wel voorstellen, maar hij weet zelf ook wel beter.

Hij kan ook een topman van Michelin opbellen en 'm de huid volschelden dat die band aan het begin van het seizoen een k*tband was en dat hem dat nu zn titel heeft gekost....(hoewel Rossi daar meer reden toe heeft haha)...ok ik ben uitgeluld nu
 
Hayden moest erg op zijn tenen lopen om het kampioenschap te halen.... dankzij de pech van anderen kreeg hij die kans. Er mocht niks bij hem mis gaan...

Hij is natuurlijk een konig op die fiets maar als mensen die eraf stuiteren of niet gefinished zijn en toch in de buurt kunnen komen dan ben je gewoon de mindere.
 
Hayden moest erg op zijn tenen lopen om het kampioenschap te halen.... dankzij de pech van anderen kreeg hij die kans. Er mocht niks bij hem mis gaan...

Hij is natuurlijk een konig op die fiets maar als mensen die eraf stuiteren of niet gefinished zijn en toch in de buurt kunnen komen dan ben je gewoon de mindere.

Klopt wel, maar er is een verschil tussen Rossi die dichtbij kan komen en "de rest".


Btw: in dat intervieuw kon je wel horen aan Hayden dat het erom ging bij hem dát hij het kampioenschap won. Niet hóe.
 
Ik denk dat het een race ongeluk is ,en meerdere dingen een rol speelde.
Edwards probeert de boel een beetje op te houden,dus die rijd niet vol op de limiet door de bocht.
Hayden volgt maar rijd dus ook niet op de limiet.
Pedrosa had een klein gaatje daar naar toe ,en reed volle bak,en bevond zich plotseling aan de binnenkant van Hayden moest iets te hard remmen en KABOEM !!!!!!!!!!
Ach ook maar een gedachte maar het zou kunnen,dit is wel wat Pedrosa ongeveer zegt.

Dacht ook eerst wat een *******,maar toch...gewoon vette pech
 
Deze lijst zegt ook wel genoeg waarom Rossi de beste is toch?
meer overwinningen, meer 2e plaatsen, meer 3e plaatsen, meer pole's, meer snelste ronden, meer rondes op de 1e plaats gereden, eigenlijk alles beter, alllen paar keer pech gehad...

496487.jpg
 
Deze lijst zegt ook wel genoeg waarom Rossi de beste is toch?
meer overwinningen, meer 2e plaatsen, meer 3e plaatsen, meer pole's, meer snelste ronden, meer rondes op de 1e plaats gereden, eigenlijk alles beter, alllen paar keer pech gehad...

(Afbeelding)

Inderdaad, hier valt niet overheen te praten. Dit tabelletje zegt genoeg.
Voor mij is Valentino Rossi (als hij het wordt) de terechte wereldkampioen.
 
Ik zat even te denken.... (op pag. 28 ook al)

Als Pedrosa nou was blijven liggen in het grind en deed alsof hij serieus gewond was of bewusteloos, dan was er waarschijnlijk rood gegeven.

Had Hayden dan weer mogen herstarten? O-)

Hayden was dan niet de veroorzaker van de rode vlagsituatie toch....?

Of telt dat alleen in de eerste raceronde?
 
Ik zat even te denken.... (op pag. 28 ook al)

Als Pedrosa nou was blijven liggen in het grind en deed alsof hij serieus gewond was of bewusteloos, dan was er waarschijnlijk rood gegeven.

Had Hayden dan weer mogen herstarten? O-)

Hayden was dan niet de veroorzaker van de rode vlagsituatie toch....?

Of telt dat alleen in de eerste raceronde?
In feite had dat wel gekunt denk ik, maar er word in de Motogp absoluut niet snel code rood gegeven, weet niet of jullie het dodelijke ongeval van Kato herinneren. Daar was geen eens code rood geweest toch? Dat ging meer van: weg daar, smijt m op die plank en weg. I.v.m. tv rechten wil eikelsteen e.d. niet te graag een code rood. :X

Dus denk ik dat Pedrosa dan ook hup op de plank werd gelegd en achter de banden verder behandeld zou worden.
 
In feite had dat wel gekunt denk ik, maar er word in de Motogp absoluut niet snel code rood gegeven, weet niet of jullie het dodelijke ongeval van Kato herinneren. Daar was geen eens code rood geweest toch? Dat ging meer van: weg daar, smijt m op die plank en weg. I.v.m. tv rechten wil eikelsteen e.d. niet te graag een code rood. :X

Dus denk ik dat Pedrosa dan ook hup op de plank werd gelegd en achter de banden verder behandeld zou worden.

Sinds Kato de regel is: Wanneer er dokters op de baan moeten komen voor iets, dan wordt er automatisch de rode vlag gezwaaid.
 
Deze lijst zegt ook wel genoeg waarom Rossi de beste is toch?
meer overwinningen, meer 2e plaatsen, meer 3e plaatsen, meer pole's, meer snelste ronden, meer rondes op de 1e plaats gereden, eigenlijk alles beter, alllen paar keer pech gehad...

(Afbeelding)
daar werd toch niet meer aan getwijfeld hoop ik ? O-)

Hayden wereldkampioen zou een "schande" zijn, die paar races die die gewonnen heeft ...... })

Wereldkampioen word je niet, ... dat ben je ! :}

en that's the case with Rossi
 
En toch werd Alzamora eens wereldkampioen in de 125cc zonder maar 1 race te winnen. Kan mij nog goed herinneren dat Melandri 1e reed en Alzamora genoeg had aan een 2e plek. Melandri liet hem komen en hoopte dat Alzamora stom genoeg zou zijn om zich door hem van de baan te laten drukken :X . Hele trieste aktie was dat.

Back to the point...................je hoeft niet persé een winnaar te zijn om wereldkampioen te worden. Al maakt dat het natuurlijk wel "echter".

Van mij mag Rossi het trouwens gewoon weer worden, maar dat is puur omdat ie mij als coureur en persoon meer aanspreekt dan Hayden O-)
 
En toch werd Alzamora eens wereldkampioen in de 125cc zonder maar 1 race te winnen. Kan mij nog goed herinneren dat Melandri 1e reed en Alzamora genoeg had aan een 2e plek. Melandri liet hem komen en hoopte dat Alzamora stom genoeg zou zijn om zich door hem van de baan te laten drukken :X . Hele trieste aktie was dat.

Back to the point...................je hoeft niet persé een winnaar te zijn om wereldkampioen te worden. Al maakt dat het natuurlijk wel "echter".

Van mij mag Rossi het trouwens gewoon weer worden, maar dat is puur omdat ie mij als coureur en persoon meer aanspreekt dan Hayden O-)
Is scott Russell ook niet ooit eens zo (bijna?) wereldkampioen geworden.
En Roberto Rolfo werd toch ook bijna wereldkampioen zonder 1 race te winnen.
Ik vind, wie aan het eind van het seizoen de meeste punten heeft is de terechte wereldkampioen, omdat die gene gewoon het constanst rijd en het hoogste gemiddelde heeft!
 
Is scott Russell ook niet ooit eens zo (bijna?) wereldkampioen geworden.
En Roberto Rolfo werd toch ook bijna wereldkampioen zonder 1 race te winnen.
Ik vind, wie aan het eind van het seizoen de meeste punten heeft is de terechte wereldkampioen, omdat die gene gewoon het constanst rijd en het hoogste gemiddelde heeft!

Yep helemaal waar, al heeft dat niet mijn voorkeur en voor de betreffende coureur waarschijnlijk ook niet ;)

Nog ff en we zullen het weten *D
 
Is scott Russell ook niet ooit eens zo (bijna?) wereldkampioen geworden.
En Roberto Rolfo werd toch ook bijna wereldkampioen zonder 1 race te winnen.
Ik vind, wie aan het eind van het seizoen de meeste punten heeft is de terechte wereldkampioen, omdat die gene gewoon het constanst rijd en het hoogste gemiddelde heeft!
daar denk ik dan duidelijk anders over maar ja...

das 't leuke van een mening hebben :+ 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan