GPS verboden in Zwitserland!!!

Ehh.. hoezo? Leeft dan Mussolini nog steeds dat je je hand moet op steken? B|


- _O- _O- _O- Sommige mensen hebben niet zitten slapen tijdens "geschiedenisles" _O- :} :9

Kleindochter Mussolini vindt dat iedereen in Italie extreem rechts moet gaan rijden :P
Lekker wijf wel...jammer dat ze bij zo'n foute club zit.
 
Laatst bewerkt:
Daar voel je niets van hoor.... }) :P



full
 
ik zat net te denken he,

bij tom tom krijg je meestal een sd kaartje waar net 1 land op past. dump daar zwitserland op. en op je andere kaart europa met flitspalen. even aan de grens kaartje wisselen en klaar
 
- Rijden met één hand aan het stuur
- Rijden met een niet goed vastgemaakte helm
- Rijden met een niet goedgekeurde helm
- Het niet in de juiste (?) houding zitten op een motor
- Te veel bagage vervoeren

schuldig
onschuldig
onschuldig
:? :? ligt er maar net aan wat de juiste houding zou moeten zijn
schuldig :X
 
Beetje kort door de bocht. Natuurlijk ken jij overal de weg en heb je geen haast. Maar voor de rest van de mensen is het wel belangrijk als ze ergens aan komen en ook nog op tijd. Bovendien is het goed voor het milieu want zonder GPS worden 5-10% meer kilometers extra gereden wegens zoeken.
Maar daar heb jij natuurlijk geen last van.

en minder ongevallen van kaarten op het stuur(ik kijk nooit naar het beeldscherm maar luister gewoon wat ze zegt, en klopt altijd.)
 
Wat denk je wat het voor haar een rare gewaarwording is. Hij luistert!!!!?
 
in TomTom kán je de flitsservice uit zetten én zelfs (tijdelijk) verwijderen. In de reactie van TomTom op het nieuwsbericht van de Zwitserse maatregelen om "GPS te verbieden" mis ik die mogelijkheid. Ze zullen het toch zeker zelf wel weten ;-)

Met het verwijderen van de flitsdata (en wellicht zelfs alleen zorgdragen voor het verwijderen van alleen de flitsdata Zwitserland) in je TomTom-pda of TomTom navigatiesysteem kán je volgens mij geen problemen meer verwachten als je Zwitserland binnenrijdt.

Wat ik mis in het persbericht is de apparatuur die, buiten een navigatiesysteem om, waarschuwt voor snelheidscontroles. Niet de radar-detector, maar dat wat bijvoorbeeld MF-er Honducteur op zijn motor heeft. Zo'n groen ledje dat rood oplicht als je in de buurt komt van een bekende flitslokatie. Voor zo iemand wordt het uitbouwen van de hardware, lijkt mij.

Ik ben eerlijk gezegd bang dat vele landen zullen volgen in deze maffe maatregel.
 
in TomTom kán je de flitsservice uit zetten én zelfs (tijdelijk) verwijderen. In de reactie van TomTom op het nieuwsbericht van de Zwitserse maatregelen om "GPS te verbieden" mis ik die mogelijkheid. Ze zullen het toch zeker zelf wel weten ;-)

Met het verwijderen van de flitsdata (en wellicht zelfs alleen zorgdragen voor het verwijderen van alleen de flitsdata Zwitserland) in je TomTom-pda of TomTom navigatiesysteem kán je volgens mij geen problemen meer verwachten als je Zwitserland binnenrijdt.

Wat ik mis in het persbericht is de apparatuur die, buiten een navigatiesysteem om, waarschuwt voor snelheidscontroles. Niet de radar-detector, maar dat wat bijvoorbeeld MF-er Honducteur op zijn motor heeft. Zo'n groen ledje dat rood oplicht als je in de buurt komt van een bekende flitslokatie. Voor zo iemand wordt het uitbouwen van de hardware, lijkt mij.

Ik ben eerlijk gezegd bang dat vele landen zullen volgen in deze maffe maatregel.

Die apparaatjes waarbij een groen ledje gaat opbranden als er een flitser in de buurt is zijn ook aan te sluiten op je pc als het goed is. Je kan daarmee ook flitslocaties updaten dus wellicht ook er gewoon afhalen. Werkt volgens mij ook gewoon via GPS.
 
het eh... wordt geloof ik tijd om binnen 10 jaar te verhuizen buiten de EU.
Naar landen waar nog wel lucht en ruimte is.

i.p.v. gebruik te maken van de route planners en het mobiele telefoon netwerk is het allemaal weer klein zerig doen op de vierkante milimeter.
 
ff een oud topic omhoogschoppen O-)

Sinds de invoering van die rare regels zullen inmiddels toch wel wat mensen ervaring hebben opgedaan met GPS in Zwitserland. Hoe pakt het nu uit? Iemand gecontroleerd, een boete opgelopen, apparatuur in beslag genomen :? Of valt het allemaal wel mee?


full
 
Laatst bewerkt:
hoi!!

wat dacht je van deze:

ingevolge de wet openbaarheid van bestuur (hebben ze zelf verzonnen) is de overheid (heeft zichzelf verplicht) te antwoorden op vragen van onderdanen.

in mijn geval heeft tomtom dat gedaan en de antwoorden keurig vermeld in een itn etje...
zoiets zou toch ook in zwitserland uitgevonden moeten zijn??? zijn toch allemaal papagaaien...

wellicht komt dit land dan als volgende in mijn lijstje te vermijden...
staat oostenrijk al op.
al toerend zouden mijn maat en ik de stelvio pas op gaan en zoals het echte motards betaamd NIET over snelwegen...
op alle opritten naar snelwegen wordt ook aangegeven dat men daar een vignet moet hebben...

BEHALVE op een plek waar wij uiteindelijk belandden. links een oprit naar snelweg richting de plaats waar wij naartoemoesten/wilden... ZONDER WAARSCHUWING... 20 m verder ook een weg naar links naar een plaatsje dat niet op onze kaart voorkwam. toen nog geen gps...
uit arren moede de eerste weg maar gepakt, en wat bleek???
3 a 400 m verder kwam dat verdere weggetje bij de snelweg, die op dat punt ophield te bestaan, want boeren moesten ook door een aldaar aanwezige tunnel kunnen...
op de heenweg geen problemen, maar wij zijn soms ezels...
op de terugweg, op HETZELFDE punt, maar dan tegengestelde richting, dezelfde omstandigheden...

nu echter stond oom agent met een kijker op de splitsing/invoeg en we moesten dokken...135 gulden de man, voor een stukje van 3 a 400 meter!!!!
we mochten nog wel 24 uur van snelwegen gebruik maken.
met het schuim op de bek, vanwege de wijze waarop niet alleen wij er op dit punt in worden geluisd (ja, altijd met die hollandse fahrer!) hebben we nog geen 2,4 uur nodig gehad om full speed oostenrijk uit te komen, om er nooit (nou ja, stelvio, grossglockner nog te doen) meer terug te keren.

u allen bent nu ook gewaarschuwd!!!

vr motorgroet

Wildebras
hoi oma....


ja, inderdaad, het is altijd wat met die Holländische Fahrer, te groen om € 7,50 uit te geven voor een 10 dagen vignet....en dan ook nog zeiken als ze op de snelweg gepakt worden in Oostenrijk.... B|
 
Van de zomer een paar dagen door zwitserland getoerd.
en ben diverse controles tegengekomen, maar ondanks dat de zumo
goed zichtbaar op de motor zat ben ik nooit aangehouden.
zelfs een praatje gemaakt met een grenswachter, en wat regels e.d. gevraagd.
Maar hij zei niks over de garmin.
De flitspalen poi werkte overigens alleen voor NL.
Dus ze konden me sowieso niks maken.
 
weinig problemen in Zwitserland blijkbaar :)

'k snap overigens niet zo goed wat Oostenrijkse snelweg-vignetten te maken hebben met GPS in Zwitserland :?

full
 
Van de zomer een paar dagen door zwitserland getoerd.
en ben diverse controles tegengekomen, maar ondanks dat de zumo
goed zichtbaar op de motor zat ben ik nooit aangehouden.
zelfs een praatje gemaakt met een grenswachter, en wat regels e.d. gevraagd.
Maar hij zei niks over de garmin.
De flitspalen poi werkte overigens alleen voor NL.
Dus ze konden me sowieso niks maken.


Ben ook aangehouden , toevallig bij een flitser. En laat dat ding nou ze muil niet houden !! achtung ! achtung ! "was sachst du agent ? " stel je voor hee. :Y
 
Daarom heb ik ook voor een Garmin gekozen :Y :Y :Y :Y :Y :Y

Oh ja die zeurtrut houdt bij mij altijd haar smoel (headset niet aangesloten)
kijk liever even naar het scherm.

Je moet natuurlijk geen vrouwenstem inschakelen want dan ga je toch twijvelen of het klopt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan