Er zal zometeen wel weer een hele menigte beginnen over olieverbuik bij de FZR.
Olie verbruik kan , hoeft niet. Bij de 600 komt het niet meer of minder voor dan bij een ander merk.(lees je anders eens in op de fzrclub.nl)
Door de "reputatie"van de FZR1000/Thunderace denkt men bij FZR meteen aan oliezuipende blokken.
Frans
Ik heb ze toevallig allebei gehad.
de FZR is vrijwel op alle fronten beter.
hij stuurt veel beter, hij is sneller, hij is makkelijker in onderhoud en hij is (vind ik) mooier. alleen het geluid van de GPX zal me altijd bijblijven
maar als ik zou moeten kiezen: FZR all the way.
Looks zijn inderdaad beter (hoewel ik voornamelijk de oude GPX'en ook heel mooi vind). Maar goed, al met al heeft dus de FZR jullie voorkeur.
Ben net ook even aan het lezen geweest over de olie. Schijnt inderdaad best wat te gebruiken, maar vraag me nu alleen even af of het kwaad kan. Of maakt het verder niet zoveel uit en moet je gewoon als het te gek wordt je blok eens "reviseren"?
Heb je ook gekeken naar een Soes GSX 600f? Past volgens mij qua soort motor en ook qua prijs wel in het lijstje. Zoja, wat was voor jou de reden om die niet te willen?
Als ik vragen mag
Heb je ook gekeken naar een Soes GSX 600f? Past volgens mij qua soort motor en ook qua prijs wel in het lijstje. Zoja, wat was voor jou de reden om die niet te willen?
Als ik vragen mag
Luchtgekoeld blok en minder fijn qua sturen. Looks spelen ook mee.
Als gelijkwaardige motor van Suzuki denk ik eerder aan de RF600.
Ik zou voor de FZR600 gaan als ik tussen de Kawa en de Yammie moest kiezen.
Luchtgekoeld blok en minder fijn qua sturen. Looks spelen ook mee.
Als gelijkwaardige motor van Suzuki denk ik eerder aan de RF600.
Ik zou voor de FZR600 gaan als ik tussen de Kawa en de Yammie moest kiezen.
Ook naar de CBR van vergelijkbare leeftijd gekeken, toevallig?
Die zal duurder zijn dan de andere twee. Dan zou een RF600 ook tot de opties behoren.
He mensen, binnenkort komt er een nieuwe motor, maar ik heb 2 type motoren op het oog (overigens al wel naar andere gekeken hoor, maar 1 van deze 2 wordt het). Het gaat nou tussen een FZR 600 en een GPX 600R.
En wat betreft de Kawasaki, hoezo niet zo'n betrouwbaar blok. Draaien meestal toch minimaal een ton (bij goed onderhoud).
Is niet helemaal waar, die is alleen duurder als je de super sport versie hebt. Maar jah, de gewone versie vind ik niet mooi, en volgens mij (nog niet op gereden) is het net zo'n lomperik als de GSX 600F (maar daar zal ik dus niet over oordelen).
Maar ik raad je aan om gewoon op beide een keer een proefritje te maken voordat je een besluit neemt.
(...)
Neemt niet weg dat ik dan nog steeds voor de FZR zou gaan.