GPZ900R '91 ombouwen

Nou vooruit dan maar, let wel work in progress.

Let vooral op de luchtfilters, sound is nu compleet :} :} :}

full
 
Ow bij de weg, weet iemand hoe ik aan een passende kroonplaat kom voor mijn superbike stuur??
 
Hoi ik ben nieuw op dit forum, rijd zelf een GPZ A1 uit '84. Mijn vorige is in de fik gestoken door een stel vandalen (bij mijn profiel staat een plaatje van het wrak. Op mijn bescheiden website staan foto's van GPZ's die ik vorig jaar in Duitsland op het GPZ-treffen heb gekiekt.
Dit jaar is er weer een treffen 29-31 juli, voornamelijk engelsen en duitsers maar wel errug leuk! Dit weekend ga ik mijn nieuwe GPZ weer in elkaar zetten. Na de brand kon ik voor 300 euri een "GPZ voor de handige sleutelaar" kopen...
Krijgt nu betere voorveren (hagon), antiduik gerepareerd, nieuwe remschijven en blokken, ontbrekende onderdelen weer gemonteerd, alle lekken gedicht (hoop ik), carburateurs sync-en, filters, koelvloeistof en olie vervangen, bougies en kabels vervangen.
En dan een proefrit want ik heb er nog geen meter op gereden!


Eric. :]
 
Helaas is mijn project een beetje stil gevallen, ga eerst nog ff op vakantie. Helaas niet met de motor want daar mag ik nog niet op rijden ivm eerder ongeluk. Daarna wordt het tijd om de superbike kit te kopen en installeren :] . Daarnaast ook nog bezig met een kuipje. Uiteraard komen hier foto's van als dit zo ver is.

Gr Maarten
 
Mijn eerste proefritten zijn gemaakt. Op de eerste rit sprong op de snelweg de waterleiding los, grote stoomwolk (hij spoot op de uitlaatbochten)en natte voeten. Gelukkig was ik maar een kilometer of 10 van huis dus voorzichtig doorgereden. Bleek dat de vorige eigenaar had liggen klooien met de waterslangen en stalen leidingen. Nieuwe slangen waren lastig te vinden dus van een bijna nieuwe autoslang de juiste stukken gesneden en gemonteerd. Afgevuld en ontlucht en nu is het goed dicht.
Heb er nu een paar honderd km mee gereden en rijdt qua rijwielgedeelte prima. Lekt wel weer wat vorkolie bij de nieuwe keerring. Misschien zit er wel iets teveel in. Van de nieuwe progressieve veren zitten er meer windingen in de olie dus wellicht moet ik gewoon enkele cc's aftappen.
De motor pakt onderin nog slecht op, pruttelt een beetje en mist power. Ik heb het vermoeden dat er ook met de carbs gekloot is, die dynojet stickers beloven niet veel goeds. Ik moet ze nog synchroniseren en misschien moeten de luchtregelschroeven toch nog wat verder open (ik had ze weer teruggezet op de fabrieksstand van twee en halve slag) Dynojet heeft het over vier slagen? Lijkt me veel met standaard luchtfilter. :?
 
best is hem op de bank zetten, dan weet je ook echt waar het vcandaan komt...

Wel een leuk project TS, wanneer krijgen we een foto update })
 
Mijn eerste proefritten zijn gemaakt. Op de eerste rit sprong op de snelweg de waterleiding los, grote stoomwolk (hij spoot op de uitlaatbochten)en natte voeten. Gelukkig was ik maar een kilometer of 10 van huis dus voorzichtig doorgereden. Bleek dat de vorige eigenaar had liggen klooien met de waterslangen en stalen leidingen. Nieuwe slangen waren lastig te vinden dus van een bijna nieuwe autoslang de juiste stukken gesneden en gemonteerd. Afgevuld en ontlucht en nu is het goed dicht.
Heb er nu een paar honderd km mee gereden en rijdt qua rijwielgedeelte prima. Lekt wel weer wat vorkolie bij de nieuwe keerring. Misschien zit er wel iets teveel in. Van de nieuwe progressieve veren zitten er meer windingen in de olie dus wellicht moet ik gewoon enkele cc's aftappen.
De motor pakt onderin nog slecht op, pruttelt een beetje en mist power. Ik heb het vermoeden dat er ook met de carbs gekloot is, die dynojet stickers beloven niet veel goeds. Ik moet ze nog synchroniseren en misschien moeten de luchtregelschroeven toch nog wat verder open (ik had ze weer teruggezet op de fabrieksstand van twee en halve slag) Dynojet heeft het over vier slagen? Lijkt me veel met standaard luchtfilter. :?
ja foto's...leuk :)

de voorvork kun je beter helemaal aftappen,beide poten en opnieuw het goede aantal cc's erin weet je zeker dat het dan goed is...

en messchien even carburateurs demonteren en kijken wat voor sproeiers erin zitten en gelijk alles schoon maken,zit vaak veel drap in na lang stil staan en even lekker schoon blazen,werkt meestal wel...

messchien loopt ie dan al veel beter...

veel succes...

gr Ron.
 
Gewoon sportfilters monteren en dan de gasnaalden en eventueel de sproeiers afstellen/ vervangen. Over foto's gesproken mien project gaat nu eindelijk wat vaart krijgen heb mijn motor nu bij mij thuis staan ben nu alle onderdelen die ik ga spuiten er aan het afslopen. Zie foto. Ik denk dat ik morgen aan het spuiten ga toe koemen en dan kan ik de zooi er donderdag opzetten. Superbike kit is besteld dus nog ff wachten.
full
 
andere voorpartij en het kontje omhoog dat istie super :P

ik zit zo te kijken naar die cilinder maar wat zijn die vaag :? , de ene kant is onwijs groot en lkkr vet, de andere kant is heel miserabel :?

erg apart :P

groet steven ;)
 
andere voorpartij en het kontje omhoog dat istie super :P

ik zit zo te kijken naar die cilinder maar wat zijn die vaag :? , de ene kant is onwijs groot en lkkr vet, de andere kant is heel miserabel :?

erg apart :P

groet steven ;)
hoi
bij een gpz900r blok zit de distubutsie keting aan de zijkant vandaar de eene kant groter dan de andere kant.
de achter kant is op ge hoogt met een monochok van een zzr1000.
hij is 8cm hoger geworden (van het puntje van de kont gemeten).
er moet nog een klijnere kokpit op(de originelen is te groot).
daarom staat de stuur kuip er te ver van af.(vind ik zelf)

m.v.g

paul
 
Terug
Bovenaan Onderaan