Grind op lekdijk!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waarom worden die kuilen lang de kant van de weg niet gewoon volgestort met asfalt? Dat blijft tenminste liggen.... Desnoods een paar (1 of 2) cm lager dan de rest zodat het niet als normale rijstrook word gebruikt door iedereen waardoor je het probleem opschuift verder de berm in.

Of is dit nu zo'n hele rare gedachte? :?
 
Waarom worden die kuilen lang de kant van de weg niet gewoon volgestort met asfalt? Dat blijft tenminste liggen.... Desnoods een paar (1 of 2) cm lager dan de rest zodat het niet als normale rijstrook word gebruikt door iedereen waardoor je het probleem opschuift verder de berm in.

Of is dit nu zo'n hele rare gedachte? :?

Nee hoor, dat is zelfs een goed idee. Alleen willen ze er drempels maken, en hobbeltegels in de bermen. Dit alles om gemotoriseerd verkeer te weren. :(

Het liefst willen ze de dijk helemaal sluiten maar dat zal onmogelijk zijn.

Ik rij er elke dag nog met plezier :]
 
Waarom worden die kuilen lang de kant van de weg niet gewoon volgestort met asfalt? Dat blijft tenminste liggen.... Desnoods een paar (1 of 2) cm lager dan de rest zodat het niet als normale rijstrook word gebruikt door iedereen waardoor je het probleem opschuift verder de berm in.

Of is dit nu zo'n hele rare gedachte? :?

Ja, dat is een rare gedachte want een dijk "werkt", zou je asfalt tot aan de randen leggen dan brokkelt dat af.
 
Vanmiddag op de Lekdijk tijdig door een paar motorrijders gewaarschuwd voor flink veel grind.... helaas waren zij niet gewaarschuwd en er stond een mooie SP1 met fikse schade... gelukkig geen gewonden...

Grit in dezelfde kleur als het wegdek in nagenoeg elke bocht. En veel!!!!

Wees gewaarschuwd... ligt tussen IJsselstein/Nieuwegein en Jaarsveld.

Was leuk geweest als ik dit eerder had gelezen :+
Gister met een vriend van me over de lekdijk geweest.
1x begonnen beide wielen te schuiven en 1x zette het achter wiel een flinke stap opzij :X

Ik weet nu een aantal dingen...
1) Daar rijd ik voortaan heeeel rustig
2) of kom daar gewoon niet meer
3) mijn hart werkt nog heel goed
4) het adrenaline pompje werkt ook nog :+
 
''Lekdijk in Lopik gevaarlijk voor motorrijders

Afgelopen weekeinde zijn er zeker drie motorrijders onderuit gegeleden op de Lekdijk in Lopik. Oorzaak hiervan is het grit, een soort fijn grind, dat de gemeente vorige week in de bermen van de dijk had gestort ter hoogte van Jaarsveld . Er is veel vracht- en autoverkeer op de Lekdijk Oost. Bij het inhalen wordt er door de bermen gereden waardoor grit op de weg terecht komt. Veel motorrijders glijden hierop uit. Een 57-jarige motorrijder uit Zoetermeer die op de dijk was uitgegleden liep daarbij een botbreuk op. De gemeente heeft inmiddels op last van de politie de dijk schoongeveegd en er zijn borden langs de weg geplaatst. Daarnaast wordt het wegdek dagelijks gecontroleerd.''

weet niet wanneer dit was maar volgens mij ergens half april...zijn zeker gestopt met controleren van het wegdek???

Die borden staan er inderdaad, maar dat schoonmaken hebben ze opgegeven denk ik -O-
 
Ben er vanavond nog geweest: het is nog steeds waardeloos :( Vooral tussen Nieuwegein en Jaarsveld inderdaad, maar ook op het stuk tussen Jaarsveld en Schoonhoven ligt in sommige bochten ineens een hele hap split. Kwam nog een tractor met veegwagen erachter tegen, dus ze vegen nog steeds, maar het is dus nog lang niet schoon!

Ah, dan was ik gister te vroeg misschien voor de veegwagen :+
 
Ben bang dat het vegen idd is opgegeven, afgelopen zondag mijn stiefvader daar voor m'n neus zien vallen met tl1000.....

Gewoon niet harder dan toegestaan maar in 1 keer een hele lading grind in 1 van die haakse bochten voorbij jaarsveld en daar ging ie..
Geen borden, geen waarschuwing..

Wel mensen die komen kijken en vervolgens zoiets zeggen als, jah, jullie motorrijders rijden ook allemaal te hard .... enz enz... |(

Had best een gevalletje 'zinloos geweld' kunnen zijn als ze niet gauw door waren gelopen!!! :(
 
Ben bang dat het vegen idd is opgegeven, afgelopen zondag mijn stiefvader daar voor m'n neus zien vallen met tl1000.....

Gewoon niet harder dan toegestaan maar in 1 keer een hele lading grind in 1 van die haakse bochten voorbij jaarsveld en daar ging ie..
Geen borden, geen waarschuwing..

Wel mensen die komen kijken en vervolgens zoiets zeggen als, jah, jullie motorrijders rijden ook allemaal te hard .... enz enz... |(

Had best een gevalletje 'zinloos geweld' kunnen zijn als ze niet gauw door waren gelopen!!! :(

Dat zijn zulke trieste jankerds die voetgangers die dan nog een opmerking moeten maken ook als er weer 1 onderuit gegaan is door dat verrotte grind..
Zal hun eens omver rijden en dat zeggen "Ja jullie wandelaars lopen altijd zo breeduit over de dijk dat ik hier niet eens normaal kan sturen".

Ik weet over welke bocht je het heb, daar ligt meer grind over de weg dan dat je normaal asfalt heb waar je overheen kunt sturen in die bocht... :X

Gemeente moet eens normaal gaan doen hier en nadenken ipv met de botte kop luisteren naar one side of the story (fietsers en wandelaars) OF gewoon een alternatief verzinnen ! Dit loopt nog een keer fout af !
Want zoals ik net al zei, die bocht zie je het pas aankomen als je instuurt en al ken je de dijk niet en je stuurt net verkeerd in is ontwijken geen optie meer enheb je grote kans dat je onderuit gaat, zoveel grind ligt daar.

Onverantwoord !

Zo... just my 2 cents bij deze. :(
 
Ben bang dat het vegen idd is opgegeven, afgelopen zondag mijn stiefvader daar voor m'n neus zien vallen met tl1000.....

Gewoon niet harder dan toegestaan maar in 1 keer een hele lading grind in 1 van die haakse bochten voorbij jaarsveld en daar ging ie..
Geen borden, geen waarschuwing..

Wel mensen die komen kijken en vervolgens zoiets zeggen als, jah, jullie motorrijders rijden ook allemaal te hard .... enz enz... |(

Had best een gevalletje 'zinloos geweld' kunnen zijn als ze niet gauw door waren gelopen!!! :(
Waardeloos zeg.

Ik hoop dat je stiefvader zelf nog helemaal heel is??



Grind is erg vervelend en ik snap ook niet dat ze dat gebruiken.
Er zijn ook een soort betonnen roosters die de berm goed verstevingen en niet zo'n troep geven.
 
Ben bang dat het vegen idd is opgegeven, afgelopen zondag mijn stiefvader daar voor m'n neus zien vallen met tl1000.....

Gewoon niet harder dan toegestaan maar in 1 keer een hele lading grind in 1 van die haakse bochten voorbij jaarsveld en daar ging ie..
Geen borden, geen waarschuwing..

Wel mensen die komen kijken en vervolgens zoiets zeggen als, jah, jullie motorrijders rijden ook allemaal te hard .... enz enz... |(

Had best een gevalletje 'zinloos geweld' kunnen zijn als ze niet gauw door waren gelopen!!! :(

Bedankt voor de waarschuwing! :Y 'k WIlde net vanavond zelf gaan kljken of die dijk al weer een beetje te doen is.

Niet dus. :(
 
Ben bang dat het vegen idd is opgegeven, afgelopen zondag mijn stiefvader daar voor m'n neus zien vallen met tl1000.....

Gewoon niet harder dan toegestaan maar in 1 keer een hele lading grind in 1 van die haakse bochten voorbij jaarsveld en daar ging ie..
Geen borden, geen waarschuwing..

Vorige week maandag (4 juni) stonden die borden er nog wel.
 
En er is nieuws. Ik reed vanmorgen over de lekdijk. Zie ik ineens een verbodsbord voor motoren staan. Ik was even redelijk ontstemd kan ik jullie melden. Meteen even op de site van de gemeente lopik gekeken en onderstaand bericht gevonden. Ze gaan er dus in ieder geval wat aan doen.


Onderwerp: Tijdelijk inrijverbod op Lekdijk voor motoren

Vanaf 21 juli 2007 geldt een tijdelijk inrijverbod voor motorfietsen op de gehele Lekdijk West en Lekdijk Oost in de gemeente Lopik. De verkeersmaatregel wordt aangegeven met het verkeersbord C11 (gesloten voor motorfietsen). Met de huidige weginrichting kan de verkeersveiligheid voor motorrijders niet worden gegarandeerd. Het verbod heeft tot doel om deze te waarborgen.

De verkeersmaatregel wordt voor een periode van 4 maanden ingesteld of zoveel korter als dat de bermen langs de Lekdijk structureel zijn verbeterd. Het bevoegd gezag kan op grond van art. 87 RVV 1990 met betrekking tot bord C11 een ontheffing verlenen aan bepaalde weggebruikers.

Tijdens de periode waarin het inrijverbod van kracht is, zal de voorbereiding van de reconstructie van de betreffende wegen worden afgerond en het werk worden uitgevoerd. Tot de herinrichting behoort onder andere het aanbrengen van bermbeschermtegels afgewisseld met noktegels.

Lopik, 23 juli 2007

Noot voor de redactie:

Nadere inlichtingen via Hanriëtte Verheul of Anja Kreileman van stafbureau bestuurszaken, tel. 0348-559993.
 
Bizarre ontwikkeling, zeker gezien het feit dat ik er een week terug nog heb gereden (toen stond dat bord er dus nog niet) maarrrr...er was ook geen grind/split/whatever te bekennen :N
Was al weer een soort van happy, het blijft een lekker dijkje tenslotte :9
Maar idd goed dat ze er structueel wat aan gaan doen. Even op die site kijken of ze die bermtegels in rood/wit uit kunnen voeren })
 
Laatst bewerkt:
Kromme sukkels hebben de borden ONDERAAN de stichten neergezet.
En de je kunt de lekdijk (het betreffende stuk tussen Schoonhoven en Nieuwegein) vanaf Nieuwegein dus nog wel oprijden, want daar staan geen verbodsborden en ook de eerste sticht vanaf Nieuwegein heeft geen verbodsbord onderaan de sticht.

Betekent dus in feite dat je de nietsvermoedende motorrijder kunt spelen als je de lekdijk maar vanaf Nieuwegein Zuid richting Schoonhoven rijd. (althans van het weekend stonden de borden nog niet daadwerkelijk ook bovenaan OP de lekdijk, maar stonden ze ONDERAAN de stichten.)

Bordne zijn er trouwens neergezet (zo gaan de verhalen, ik ben inwoner van de gemeente Lopik), omdat het wegbeheer/gemeente de lekdijk EXPRES niet meer schoonhielden om de motorrijders te weren, aangezien het onaantrekkelijk werd om er te rijden. Dit is niet gelukt want de motorrijders bleven komen en dus ook met bosjes onderuit gaan door dat verrotte KUT GRIND WAT DE GEMEENTE LOPIK EXPRES NIET SCHOONVEEGD (!) en daar kwamen de claims van de motorrijders naar het wegbeheer, dus is de gemakkelijkste oplossing om maar verbodsborden neer te zetten voor motoren.

Als de gemeente Lopik nu eindelijk gaat beginnen met het veiliger maken van de lekdijk en dat daarom de borden er staan, moeten ze ook het autoverkeer weren, of juist alleen het autoverkeer, want dat zijn de boosdoeners, DIE rijden het grind de weg op, omdat ze elkaar geen milimeter ruimte gunnen en elkaar allemaal de berm induwen, zeker dus in bochten.
 
Laatst bewerkt:
En er is nieuws. Ik reed vanmorgen over de lekdijk. Zie ik ineens een verbodsbord voor motoren staan. Ik was even redelijk ontstemd kan ik jullie melden. Meteen even op de site van de gemeente lopik gekeken en onderstaand bericht gevonden. Ze gaan er dus in ieder geval wat aan doen.


Onderwerp: Tijdelijk inrijverbod op Lekdijk voor motoren

Vanaf 21 juli 2007 geldt een tijdelijk inrijverbod voor motorfietsen op de gehele Lekdijk West en Lekdijk Oost in de gemeente Lopik. De verkeersmaatregel wordt aangegeven met het verkeersbord ~C11~ (gesloten voor motorfietsen). Met de huidige weginrichting kan de verkeersveiligheid voor motorrijders niet worden gegarandeerd. Het verbod heeft tot doel om deze te waarborgen.

De verkeersmaatregel wordt voor een periode van 4 maanden ingesteld of zoveel korter als dat de bermen langs de Lekdijk structureel zijn verbeterd. Het bevoegd gezag kan op grond van art. 87 RVV 1990 met betrekking tot bord C11 een ontheffing verlenen aan bepaalde weggebruikers.
.

C11????

bedoelen ze niet C7 ????

C11 =
C11.gif
 
Betekent dus in feite dat je de nietsvermoedende motorrijder kunt spelen als je de lekdijk maar vanaf Nieuwegein Zuid richting Schoonhoven rijd. (althans van het weekend stonden de borden nog niet daadwerkelijk ook bovenaan OP de lekdijk, maar stonden ze ONDERAAN de stichten.)
Daar staan ze dus inmiddels wel. Ik woon zelf in Nieuwegein-Zuid en reed vanmorgen richting Lopik toen ik er boven op de dijk een tegenkwam. Op de T-splitsing met de Radiolaan (richting Lopikerkapel en IJsselstein) om precies te zijn.
 
Daar staan ze dus inmiddels wel. Ik woon zelf in Nieuwegein-Zuid en reed vanmorgen richting Lopik toen ik er boven op de dijk een tegenkwam. Op de T-splitsing met de Radiolaan (richting Lopikerkapel en IJsselstein) om precies te zijn.

Ok dat kan :Y
gisteren nog niet namelijk.. :)

Is dus waarschijnlijk een lampje gaan branden bij 1 van die heldere lichies daar. :Y
 
Als ze het maar niet als 'schijn' gebruiken om een test te doen om de lekdijk motorvrij te maken.
Als de redenen in het artikel werkelijk waar zijn dan is het een goede ontwikkeling en mogen van mijn part een aantal dankmailtjes naar de gemeentes gestuurd worden.
Maar... zet als wegbeheerder bij de verbodsborden dan wel de reden waarom de dijk afgesloten is, geeft namelijk een hoop duidelijkheid.
 
hebben jullie nou je zin.(hiermee bedoel ik de klaagende) B|

Ja, dat was mijn reactie ook wel een beetje. Ik heb de laatste weken er regelmatig gereden en nog nooit gevaarlijke situaties gezien. Ja, er ligt grind her en der maar om dat nou meteen als gevaarlijk te betitelen, dan zijn alle secundaire wegen in Nederland gevaarlijk :?
 
Zoals gezegd is het grind vrijwel onzichtbaar.
Ik kom al 25 jaar op deze dijk en ben er nog nooit gevallen.
Je slipt al weg als je met de helft van de max snelheid rijdt. :(
Als dit soort grind op alle wegen zou liggen, zouden er nu haast geen motorrijders meer zijn. :+

Kom op zeg ik kom er ook al 27 jaar, en regelmatig word die dijk opnieuw gegrit, en dat de toplaag ezelfde kleur heeft is nogal logisch, want dat is dat grit maar dan in het asfalt gereden... En als je het al 25 jaar tegenkomt dan weet je toch dat je dan gewoon rustig moet rijden?

Doet me erg aan het SRAD grind verhaal denken :-)
Google Discussiegroepen
 
Ja als je er al 25 jaar komt, dan kun je nog verrast worden want er zijn ook hele perioden dat het schoon is of lang niet zo erg als de laatste maanden, vaak zijn het een paar bochten waat het ligt maar nu lag het zowat in elke bocht....
En er zijn ook een heleboel motorrijders die nog niet eens 25 jaar bestaan ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan