Groeven schijfrem normaal na 1200 km?

kawabam

Rookie
6 nov 2003
26
2
rotterdam
Even over die kawa van mij (ninja650-2019) zijn deze groeven na 1200 km normaal?
1603981478376.png
 
Dat zijn geen groeven maar krasjes en komt door het frictie materiaal waaruit de remblokken bestaan,kan ook geen kwaad,
zolang het geen diepe groeven worden,en als je in een gebied woont met veel stof op de wegen,of je rijd ook met regen zal dat nog sneller gaan.
 
Laatst bewerkt:
:^ en het lijkt haast dat het komt door het niet gebruiken van de rem, ipv intensief gebruik.
 
Je hebt nog garantie neem ik aan, het is gewoon verstandig om dit je dealer even te laten zien stuur een e mail dat je hier mee langs wilt komen heb je gelijk een bevestiging van dit.

Mocht het toch voor problemen zorgen heb jij het op tijd gemeld en ook bevestigd staan op je mail .

Het werken op deze manier heb je geen discussie ook de dealer niet want die kan aangeven bij de Importeur dat de klant dit gemeld heeft.
 
Je hebt nog garantie neem ik aan, het is gewoon verstandig om dit je dealer even te laten zien stuur een e mail dat je hier mee langs wilt komen heb je gelijk een bevestiging van dit.

Mocht het toch voor problemen zorgen heb jij het op tijd gemeld en ook bevestigd staan op je mail .

Het werken op deze manier heb je geen discussie ook de dealer niet want die kan aangeven bij de Importeur dat de klant dit gemeld heeft.
Mail gestuurd met zelfde foto, is normaal zegt hij. Thanks!
 
Zou je, al is het maar voor de gemoedstoestand van je mede MF-ers een tijdje wat meer met je achterrem willen doen? en dan nog eens posten.

Een beetje een verklaring voor dit verzoek. Als er bij nauwelijks gebruik van de achterrem een vuiltje in de vorm van een steentje of zandje of iets vast tussen het remblokje en de schijf komt te zitten dan krast dat. Rem je zo nu en dan stevig wordt zo'n verontreiniging er uit gedrukt, gewerkt zegmaar. En de blokken hebben meer kans om oneffenheden op de schijf te effenen. Vergelijk het maar met je voorrem
 
Zou je, al is het maar voor de gemoedstoestand van je mede MF-ers een tijdje wat meer met je achterrem willen doen? en dan nog eens posten.
Op de achterrem van mijn nieuwe motor, bouwjaar 2020, 9000 km gereden, zitten niet zulke krassen. Ik heb die rem bijna niet gebruikt.
 
Ik gebruik de achtrerrem op allemaal heel veel, duik effect onderdrukken, en alles is zwaar gergroefd. ik vind het ook wel een beetje bij remmen horen.
 
Zou je, al is het maar voor de gemoedstoestand van je mede MF-ers een tijdje wat meer met je achterrem willen doen? en dan nog eens posten.

Een beetje een verklaring voor dit verzoek. Als er bij nauwelijks gebruik van de achterrem een vuiltje in de vorm van een steentje of zandje of iets vast tussen het remblokje en de schijf komt te zitten dan krast dat. Rem je zo nu en dan stevig wordt zo'n verontreiniging er uit gedrukt, gewerkt zegmaar. En de blokken hebben meer kans om oneffenheden op de schijf te effenen. Vergelijk het maar met je voorrem
Goed plan! Ga ik zeker doen, maar niet al te hard, heb wel eens gehad dat bij knalhard achterrem intrappen (noodstop) dat mijn achterwiel zowat mijn voorwiel inhaalde😀
 
Terug
Bovenaan Onderaan