grote verschil kawasaki 636r '03 of een fireblade 954 uit'03

Ja tuurlijk is een Fireblade sneller dan een 636r dan wil niet zeggen dat hij beter. Een vliegtuig is toch ook sneller dan een auto, moet ik dan een vliegtuig kopen?
Ik zou me hier niet teveel op vastbijten alleen omdat hij meer cc'tjes heeft. Een nieuw model RSV mille haalt het niet bij de 636 acceleratie en een gixxer 750 K6 (sneller dan de blade in kwestie) heeft hier ook veel moeite mee ;)
 
Ja tuurlijk is een Fireblade sneller dan een 636r dan wil niet zeggen dat hij beter. Een vliegtuig is toch ook sneller dan een auto, moet ik dan een vliegtuig kopen?

Ligt puur aan het gebruik: als je van Nederland naar Amerika wil is een beetje snelheid toch wel handig :+

Voordelen van een 954:
grote opbergruimte.
Zit is iets minder extreem
Goed te gebruiken op lange afstanden
 
@ melvinn; ga eens op een Cbr 600 rr/r6/636 zitten en je merkt echt wel dat ie een stuk kleiner is als de 900/1000cc modellen van dezelfde merken..

@jermo; een rsv mille met een 636 vergelijken is een beetje appels met peren vergelijken, de rsv heeft een veel kortere 1e versnelling dus dan ben je al gauw uitgepraat..
 
954rr is gewoon meer een motor om te zien.. Vind zo'n 636 een beetje ielig (hoe zeg je dat? :P) Een beetje brommer achtig.. Ik heb nog nooit op een 636 gereden dus kan daar niet over oordelen.. Geloof graag dat ze goed rijden :)..

Het is gewoon porno :9~
IMG_6744-4.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nog 1 dan :P Om ff lekker te posen.. Heb hem van de week uitgebreid gepoetst.. mag gezien worden :+

IMG_6736-2.jpg
 
@ melvinn; ga eens op een Cbr 600 rr/r6/636 zitten en je merkt echt wel dat ie een stuk kleiner is als de 900/1000cc modellen van dezelfde merken..

@jermo; een rsv mille met een 636 vergelijken is een beetje appels met peren vergelijken, de rsv heeft een veel kortere 1e versnelling dus dan ben je al gauw uitgepraat..

Qua zit verschilt de CBR600RR uit hetzelfde jaar alleen dat je je knieën iets meer moet buigen en dat je meer op je polsen leunt omdat de clipons iets lager zitten.
Misschien een iets meer frontaal oppervlak, en het blok is iets breder. Verder ziet het er alleen dikker/zwaarder uit door de massieve kont. Een 600RR voelt bij stilstaan daadwerkelijk zwaarder dan de 954. Qua rijden is de 600RR die ik gereden heb lastiger de bocht om te krijgen, maar dat komt denk ik oudere banden en onafgestelde geometrie.

Vermogensafgifte van de 954 is veel meer lineair, die van de 600RR is toch wat piekering vanaf 8000-10000 toeren.

[me="Den The Man"]z'n 954RR staat naast een 600RR gestald en heeft de beschikking over de sleutels :9[/me]
 
Laatst bewerkt:
Mooi dat een een 954 is even snel op 1 wiel als een 636 op 2 wielen.

Als je namelijk enigsinds kennis van natuurkunde hebt weet je dat de rol weerstand afneemt bij 1 wiel en er daardoor minder vermogen geleverd hoeft te worden dan op 2 wielen.
 
Mooi dat een een 954 is even snel op 1 wiel als een 636 op 2 wielen.

Als je namelijk enigsinds kennis van natuurkunde hebt weet je dat de rol weerstand afneemt bij 1 wiel en er daardoor minder vermogen geleverd hoeft te worden dan op 2 wielen.
Maar jij zal dan ook wel begrijpen dat de stroomlijn bij het rijden op 1 wiel minder is als op 2 én hoe belangrijk stroomlijn is?
 
haha,een 954 rijd super heb zelf een 2003 gehad,en mijn zwager heeft een 03 636 die rijd leuk maar kan echt niet tippen aan de 954 die rijd zo makkelijk,kwam van een 99 r6 af maar de blade voelt aan als de r6 alleen met een berg meer koppel/vermogen.stuurdemper is echt wel nodig bij sportief rijden,
 
en de 636 die is te koop dan weet je dat *D
full


met titanium demper matris stuurdemper enz...
 
Laatst bewerkt:
@jermo; een rsv mille met een 636 vergelijken is een beetje appels met peren vergelijken, de rsv heeft een veel kortere 1e versnelling dus dan ben je al gauw uitgepraat..~[/quote]

klopt en toch,haalt mijn zwager het lang niet bij vol los gaan vanaf stilstaan of rijdend op het gas, maar goed het is maar net wat je wil,ben van 4 cil met 150pk naar 2 cil met 130 pk gegaan en wil echt niet terug.v2power :}
 
Laatst bewerkt:
Valt het gewicht van de RSV niet tegen na de 954 :?
Ik ben van een RSV naar een 954 gegaan, maar beter remmen, beter sturen en het gebrek aan gewicht vielen mij erg op.

ja dat wel dat bedoel ik,met je moet nu echt werken op de mille,de 954 was net zo gemakkelijk te rijden eigenlijk iets te gemakelijk,en ik vind het twin geluid geweldig.
neemt niet weg dat de 954 een slechte fiets is juist niet he.en remmen doet de mille beter en sturen valt mij niet echt tegen na dat ik nieuwe olie en hem een ring xtra door heb laten steken voor en alles af heb laten stelen stuurt hij super. de 954 is hier op mf verkocht aan iemand uit a'dam.stampertje volgens mij
en ik had het geluk dat een kenis nooit zijn rijbewijs heeft gehaald en de mille al bijna 3jaar in zijn bezit was en nog maar 9000km had gereden,en hij flauw van de fiets was
en mij hem aan bood voor zeer weinig, :}

grtz
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan