GS 500 E topic deeltje 4

Moeten dames met een gs een foto van zichzelf posten????????

  • jup

    Stemmen: 10 18,2%
  • jazekerrrrr

    Stemmen: 38 69,1%
  • inderdaad

    Stemmen: 2 3,6%
  • helemaal mee eens

    Stemmen: 5 9,1%

  • Totaal aantal stemmers
    55
Status
Niet open voor verdere reacties.
Vanmiddag even m'n kappen er af gehaald om m'n gs daarna naar de garage te brengen voor kleppen stellen en carb synchen.
Dat rijden zonder kappen bevalt me eigenlijk veel beter. Ik vond het een stuk fijner rijden. :]

Ik kwam er wel achter dat er op de kappen veel kleine scheurtjes zitten. :X
Vooral rondom de bevestigingsrondjes op de kappen.
Hoe zou ik dat kunnen repareren?
 
halo allemaal
tijdens mijn jacht naar n leuke vervangende koplamp voor mn bmw kuip
kwam ik op zolder een mooie grote koplamp tegen die op een zundapp
heeft gezeten tegen.

nu heb ik dus de volgende vraag: weet iemand hoeveel cm er tussen de lamporen
van een gs 500 zit?
bvd
vr gr ambt.

Bij mij ongeveer 21 Cm.

Past dat dan denkje ?
 
bedankt voor je reactie
volgens mij gaat t passen

ik weet t nog niet zeker want de brommer staat bij de dealer
maar zaterdag kan ik m op halen *O* *O* *O* *O*

vr gr ambt.
 
Hier en daar al wat gepost op het forum over de remschijf inkoopactie.
Helaas nog weinig succes mee en dat vind ik jammer. :N
Maar de inkoopactie gaat gewoon door.

Wie wil nou niet deze schitterende remschijf op z'n motor?
sidekickremschijf.jpg



*D *D *D *D
 
Hier en daar al wat gepost op het forum over de remschijf inkoopactie.
Helaas nog weinig succes mee en dat vind ik jammer. :N
Maar de inkoopactie gaat gewoon door.

Wie wil nou niet deze schitterende remschijf op z'n motor?

ik heb nog niks gezien van andere posts op t forum.. heb je t nieuwe posts gemaakt of ergens bijgezet? zeg ff waar, dan kunnen we em omhoog schoppen :P of maak een nieuwe post in algemeen forum, met grote SCHREEUWIGE letters en veel uitroeptekens!!!!11!1!!111 :+

nog 7 dagen tot examen, vandaag weer heerlijk gelest *O*
 
ik heb nog niks gezien van andere posts op t forum.. heb je t nieuwe posts gemaakt of ergens bijgezet? zeg ff waar, dan kunnen we em omhoog schoppen :P of maak een nieuwe post in algemeen forum, met grote SCHREEUWIGE letters en veel uitroeptekens!!!!11!1!!111 :+
Ik heb wat gepost in topics over motoren waar de remschijf ook op past. :)
Bestellen doe ik zowiezo ongeacht het aantal deelnemers maar hoe meer hoe beter.
 
full


is een iets andere schijf, maar scheelt bijna niets. zit ook op een gs. heb er nog niet mee gereden. ben benieuwd hoe het remt met gesinterde remblokken en stalen remleidingen. *D
 
Zie dat hier mensen zijn die exaam moeten gaan doen.
Ikke ook :P is voor volgende week dinsdag gepland.

Beetje lullig dat men moto nu bij dealer staat, heb hem ongeveer één maand en wou al niet meer starten. Is nota bene nog maar 10 maand oud (dus nog garantie '( ) Zou iets te maken hebben met mijn schakeling (kon starten zonder in te trekken).

Met als resultaat dat ik nu met bus naar school kan (zooo traag), maar nog veel erger dat ik niet kan oefenen :(

Moest er effe uit,
greetz
 
waarom zijn mooie remschijfjes zo duur? ;( ;( zucht

ik heb een vriend van me ff laten fotoshoppen
nu zie je hoe mn soes er uit gaat zien zonder
bmw kuip
full


stuk beter al zeg ik het zelf :9 :} :} *O* *O*
 
Mensen ik ben bezig om de voorpoten van mijn GS uit elkaar te halen en te voorzien van nieuwe keerringen.

Nu was ik de inbusbout die aan de onderkant van de rechtervoorpoot zit los aan het draaien, en hij bleef maar draaien en draaien, maar los gaat ie niet, dus ik d8 ik draai hem weer vast, maar ik kan een uur blijven draaien zonder dat ie maar iets vaster gaat.

Heeft iemand n idee wat ik hiermee aan moet? ik wil m er tog graag uit hebben maar ik kan er bijna niet anders bijkomen dan met een inbussleutel..

Klopt het trouwens ook dat ik de poten niet uit elkaar kan halen zonder dat die bout eruit is?
 
Mensen ik ben bezig om de voorpoten van mijn GS uit elkaar te halen en te voorzien van nieuwe keerringen.

Nu was ik de inbusbout die aan de onderkant van de rechtervoorpoot zit los aan het draaien, en hij bleef maar draaien en draaien, maar los gaat ie niet, dus ik d8 ik draai hem weer vast, maar ik kan een uur blijven draaien zonder dat ie maar iets vaster gaat.

Heeft iemand n idee wat ik hiermee aan moet? ik wil m er tog graag uit hebben maar ik kan er bijna niet anders bijkomen dan met een inbussleutel..

Klopt het trouwens ook dat ik de poten niet uit elkaar kan halen zonder dat die bout eruit is?

Da heb je inderdaad helemaal goed, het is zo dat de inbusbout onderin je vorkpoot aan de demper vast zit, en die zit op zijn beurt weer in je binnenpoot. Dat is ook meteen de reden dat het hele spul bij jou meedraait, je kunt de demper niet vasthouden en dus dus gaat die met de bout meedraaien. Wat je kunt doen is een lange bout met een moer eraan gelast, of iig vastgezet, van een nader te bepalen maat, ik kan nu ff nie bij me onderdelen (maar laat ik je nog wel ff weten), in de vorkpoot te zetten, deze schuift dan in de demper en als je die bout dan vasthoudt zou je volgens mij tegen moeten kunnen gaan dat de demper meedraait en kan je inbusje los.

Daarna is het een kwestie van het demperspul eruit halen en de vorkpoot naar boven trekken tot hij op een bepaald moment blijft hangen op de keerringen. Hierna is het een kwestie van een paar keer de poten iets naar binnen duwen en een keer flink trekken. Zo staat het in "Den Bijbel" (Haynes) en zo zal het geschieden *D
 
gisteren contact gehad met een of andere motor onderdelen boer uit limburg, hij vroeg voor een GS500e blok 400 euro.... is dat niet wat aan de hoge kant of is de normale prijs voor een 2ehands blok ??
 
gisteren contact gehad met een of andere motor onderdelen boer uit limburg, hij vroeg voor een GS500e blok 400 euro.... is dat niet wat aan de hoge kant of is de normale prijs voor een 2ehands blok ??

Als je een goed blok wilt ben ik bang da je er da inderdaad wel aan kwijt bent. Als je op marktplaats iets zoekt is het vaak goedkoper, maar moet je er waarschijnlijk een en ander aan doen. Weet je hoeveel KM het blok heeft gemaakt en kan de verkoper het laten draaien voordat je het eventueel meeneemt?? En hebben ze het ook nagekeken, of komt het zo onder een sloopmotor vandaan??
 
Da heb je inderdaad helemaal goed, het is zo dat de inbusbout onderin je vorkpoot aan de demper vast zit, en die zit op zijn beurt weer in je binnenpoot. Dat is ook meteen de reden dat het hele spul bij jou meedraait, je kunt de demper niet vasthouden en dus dus gaat die met de bout meedraaien. Wat je kunt doen is een lange bout met een moer eraan gelast, of iig vastgezet, van een nader te bepalen maat, ik kan nu ff nie bij me onderdelen (maar laat ik je nog wel ff weten), in de vorkpoot te zetten, deze schuift dan in de demper en als je die bout dan vasthoudt zou je volgens mij tegen moeten kunnen gaan dat de demper meedraait en kan je inbusje los.

Daarna is het een kwestie van het demperspul eruit halen en de vorkpoot naar boven trekken tot hij op een bepaald moment blijft hangen op de keerringen. Hierna is het een kwestie van een paar keer de poten iets naar binnen duwen en een keer flink trekken. Zo staat het in "Den Bijbel" (Haynes) en zo zal het geschieden *D


Jij bent geniaal, haha :9 Ik heb net een m8 draadeind genomen, met aan het uiteinde 2 moeren, om die 2 moeren heb ik ducktape gedraaid zodat het geheel wat dikker wordt en niets kan beschadigen. Toen heb ik het draadeinde stevig in de poot geduwd en teglijkertijd de inbus los gedraaid, en hij kwam er zo uit zonder problemen :} *D

Ben ik weer blij :9 Nu alleen nog ff w8en op de nieuwe keerringen ed.

Ik heb nog n vraagje, als jullie de uitlaat spuiten, schuur en spuit je die ringen waarmee t systeem vast zit op de cilinders dan ook mee? aangezien deze er naar mijn weten niet af kunnen, best lastig tijdens t spuiten lijkt me..?
 
Laatst bewerkt:
gisteren contact gehad met een of andere motor onderdelen boer uit limburg, hij vroeg voor een GS500e blok 400 euro.... is dat niet wat aan de hoge kant of is de normale prijs voor een 2ehands blok ??

Wicos ofzoiets heeft veel GS500 spullen te koop. Volgensmij ook nog een compleet blok. Hij staat ook op marktplaats. Met een foto van een kop (die er inmiddels bij mij opzit)

Probeer die eens, het is een eerlijke jongen/man
 
Ik heb nog n vraagje, als jullie de uitlaat spuiten, schuur en spuit je die ringen waarmee t systeem vast zit op de cilinders dan ook mee? aangezien deze er naar mijn weten niet af kunnen, best lastig tijdens t spuiten lijkt me..?

Nope is helemaal niet lastig. Gewoon schuren waar je bij kunt, en de rest is geen ramp. Zolang je het maar goed ontvet. Dan hecht het allemaal toch wel, hittebestendige lak spuit heel gemakkelijk en het materiaal is ook nog's erg absorberend :) dus dat is goed te spuiten.
Uitlaat zo ophangen dat die kragen helemaal op het einde zitten, zodat je geen lak-loos stuk op je bochten krijgt.

Succes :)
 
Nope is helemaal niet lastig. Gewoon schuren waar je bij kunt, en de rest is geen ramp. Zolang je het maar goed ontvet. Dan hecht het allemaal toch wel, hittebestendige lak spuit heel gemakkelijk en het materiaal is ook nog's erg absorberend :) dus dat is goed te spuiten.
Uitlaat zo ophangen dat die kragen helemaal op het einde zitten, zodat je geen lak-loos stuk op je bochten krijgt.

Succes :)

Thnx man ;) Dan moet t wel gaan lukken denk ik.. Ik heb hittebestendige lak van Motip en dat is idd fijn spul, daar heb ik de uitlaat van mijn Rieju ongeveer n jaar geleden mee gespoten en het ziet er nog steeds perfect uit *D
 
gisteren contact gehad met een of andere motor onderdelen boer uit limburg, hij vroeg voor een GS500e blok 400 euro.... is dat niet wat aan de hoge kant of is de normale prijs voor een 2ehands blok ??
Ik heb een complete motor gekocht met een blok met <40000 op de teller voor 625 :(
Alles loopt perfect, zag er alleen niet uit ^_^

Ik heb trouwens ook nog eens veel geluk met uitlaatbochten enzo. Ik denk dat de vorige eigenaar (of die daarvoor) een compleet nieuw systeem heeft laten monteren, niets verroest bij mij, alleen wat spikkeltjes op de einddemper (vooral onderop.) *O*
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan