GS 500 E topic deeltje 4

Moeten dames met een gs een foto van zichzelf posten????????

  • jup

    Stemmen: 10 18,2%
  • jazekerrrrr

    Stemmen: 38 69,1%
  • inderdaad

    Stemmen: 2 3,6%
  • helemaal mee eens

    Stemmen: 5 9,1%

  • Totaal aantal stemmers
    55
Status
Niet open voor verdere reacties.
haha ik ben weer even terug van weggeweest... druk,druk,druk,druk verdomme zeg!
elke dag half 6 uit me nest, daarna een uur motor rijden, werken, weer een uur motor rijden en als het goed is dan weer om half 6 savons thuis... Kan wel lekker door de westerscheldetunnen "knallen" ( trajectcontrole :S) Maar galmt wel leuk zon tunnel...
kortom... tis elke dag hetzelfde, en elke dag en avond wel wat te doen...
ik zag daarnet even vlug de laatste topics over die remschijven..
euhm? €210??Lucas zeker? als ik me niet vergis was die van mij(Braking STX12, dacht ik... ) €265... ( exclusief sintered blokken )
staat wel tegenover dat ik er nu 10.000 kilometer mee heb gereden en er nog geen voelbare slijtage is :} petje af voor Braking!
en nee, de geringe slijtage ligt vast niet aan mn rijstijl ;)
 
Laatst bewerkt:
ik zag daarnet even vlug de laatste topics over die remschijven..
euhm? €210??Lucas zeker? als ik me niet vergis was die van mij(Braking STX12, dacht ik... ) €265... ( exclusief sintered blokken )
staat wel tegenover dat ik er nu 10.000 kilometer mee heb gereden en er nog geen voelbare slijtage is :} petje af voor Braking!
en nee, de geringe slijtage ligt vast niet aan mn rijstijl ;)
191,25 Euro kost de remschijf.

Meer informatie: Remschijf Inkoopactie !!
Je kan je daar opgeven dan zet ik je erbij in de lijst.
Dat topic begint helaas wat vol te raken met onzinnige antwoorden maar goed. De actie loopt tot 11mei. Dan ga ik bestellen,want ik heb die remschijf zelf hard nodig. })
 
yeah het led-achterlicht is weer terug van weggeweest.

ledachterlicht28hy.jpg


Voor meer foto's zie project.
Nog 1 keer posen dan:

posershot267ce.jpg


:}
 
Net terug van motoport waar het demodag van Honda is. Op een transalp gereden. Best een leuk ding, zit als gegoten, lekker breed stuur, makkelijk voorwiel omhoog }) .
Wel vol in de wind.... en tot de 100 niet echt sterker dan de gs. Hij pakt wel even beter op als je snel rijdt.
Ik ben we een beetje aan het orienteren, misschien eens wat anders dan de gs. Dr600 leek me wel vet. Zowieso we leuk om op veel modellen gereden te hebben.

Trouwens, ik kwam dit op marktplaats tegen. 25kw setje voor gs

www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//koopjes.marktplaats.nl/motoren_en_brommers/onderdelen_suzuki/32869113.html%3Freturn%3DeJwlyl0KwjAQBOC7FNrH%252FGIrCaHUmwQtJiQ2S7NgVby7W%252Fuy882w3kjziUbYaqTuTVNnv16DDYhgOE8F5oU9%252FJoQsvdY2ZL58cIgwLhlJ7tbdenZ6uleT0K0%252BoKFiiRkOlM%252FnHcq4qD%252BKxLfEXZuxD1fR5YaCaoDJxv7%252FQHtdC5N%26df%3D1]25kw setje

p.s. Ik weet niet hoe ik de link naam kort kan maken :X
 
Laatst bewerkt:
laat je niet foppen door te tekst bij die advertentie, even zelf inbouwen zit er niet in. Als je legaal en officieel 25KW moet en wilt rijden, heb je het op kenteken nodig. Dat kan alleen als een officiele dealer een setje inbouwt, hij krijgt dan van Suzuki een brief, en die moet samen met het volledige kentekenbewijs worden opgestuurt naar de RDW. Die past vervolgens het kenteken aan, en dan mag je rijden. feitelijk komt t dr op neer dat Suzuki je dealer vertrouwd, en dat de RDW suzuki vertrouwd dat er ook een echt setje inzit.

Leuk probleempuntje: die brief komt normaal gesproken alleen bij een nieuw 25KW setje (van 185 euri). gemiddeld vraagt een dealer rond de 100 euro om t in te bouwen.

Ik heb t namelijk net zelf laten doen met een 2ehandssetje, t kan dus wel. het was welliswaar een beetje gehannis, de monteur van hurkx motoren (eindhoven) heeft volgens mij aardig wat telefoontjes moeten plegen, maar die brief is er gekomen, ik heb hem dinsdag op de post gedaan :) nou maar hopen dattie snel terug is.. komende dinsdag examen...

uiteindelijk heeft t geintje me 50 euro voor t 2e hands setje, 60 euro voor de dealer, en 10 euro voor de brief gekost. toch wel flink minder als die 300 wat ik van de meeste dealers te horen kreeg })

grtz DJ

In mijn geval, ik rijd op een gs met op kenteken 25kW maar is ie niet. Toen ik em had gekocht moest ik nog 25kW. Ik heb illigaal rondgereden die tijd (ik raad het niemand aan, maar ik heb geen problemen gehad) dus als ik dit had gevonden had ik em wel ingebouwd. Ik had er geen 200 euro voor een setje voor over :)
 
Ik heb besloten maar wat geld van mn spaarrekening af te halen voor een remschijf, veiligheid toch maar wel vooropstellen

Een paar vragen
-Deze flame schijf heeft zeg maar geen vol oppervlak waar je blokjes overheen lopen, daar zijn delen uitgehaald. Je blokjes hebben dus me minder materiaal contact, nu is mijn idee, heb je dan ook minder wrijving, dus minder vertraging...
Ik heb nu de standaard schijven, met veel massa zeg maar...

-Moet je ook je blokjes gelijktijdig vervangen als je je schijf vervangt, een beetje het ketting-tandwiel idee...

-Reactie in het topic dat iemand aan deze schijf kan komen voor 151 eurie, is daar nog wat van bekend...

Greetz
 
Ik heb besloten maar wat geld van mn spaarrekening af te halen voor een remschijf, veiligheid toch maar wel vooropstellen

Een paar vragen
-Deze flame schijf heeft zeg maar geen vol oppervlak waar je blokjes overheen lopen, daar zijn delen uitgehaald. Je blokjes hebben dus me minder materiaal contact, nu is mijn idee, heb je dan ook minder wrijving, dus minder vertraging...
Ik heb nu de standaard schijven, met veel massa zeg maar...

-Moet je ook je blokjes gelijktijdig vervangen als je je schijf vervangt, een beetje het ketting-tandwiel idee...

-Reactie in het topic dat iemand aan deze schijf kan komen voor 151 eurie, is daar nog wat van bekend...

Greetz

Hey Jipstra,

Allereerst, wijs besluit van je!

- Dat van blokjes-schijf contact weet ik niet, maar ik neem aan dat er niet minder remvertraging is. Alleen ik weet dit niet zeker, dat zal iemand anders je moeten vertellen

- Het is wel verstandig om tegelijkertijd je blokjes en schijf te vervangen (volgens "den bijbel" ;) , als je (zoals bij mij) je blokjes niet wilt weggooien als ze nog half goed zijn, dan rijd je gewoon door tot je blokjes op zijn en vervang je dan gelijk het hele zaakje :) .

Ik weet niet hoeveel je schijf op of onder het minimum zit, maar het remt nog wel goed hoor, ook als je er 2 of 3 mm onder zit (bij mij iig wel) dus ik rijd mijn blokkies nog op en vervang het dan.

- Die 151 euro gozer moet je niet op in gaan, alhoewel het forum een bron van boerenwijsheid is lopen er ook topicverkrachters rond, als hij echt aan schijven kon komen voor die prijs, dan had hij wel meer info gegeven (zoals ik hem daar ook al op gewezen heb in dat topic), ik denk dat Revz een goede deal heeft gesloten :)

Ciaoo!
Bas(ta)
 
Weet iemand hoe ik mijn achter veer op kan hogen zodat mijn achterkant wat hoger opkomt?
En wat ik daar dan voor nodig heb?
8-) :9

Want ik wil hem wat hoger op hebben ik vindt hem zo laag!

Bijlage: bewerkt.JPG
 
Weet iemand hoe ik mijn achter veer op kan hogen zodat mijn achterkant wat hoger opkomt?
En wat ik daar dan voor nodig heb?
8-) :9

Want ik wil hem wat hoger op hebben ik vindt hem zo laag!

Ja, dan moet je tailrisers hebben. Dat zijn kortere dogbones die de verbinding tussen je veer en de achterbrug verkorten waardoor de motor aan de acherkant omhoog komt. Misschien dat ik ze kan laten maken voor je als je wilt, ik heb zelf ook mijn originele setje laten inkorten en dat werkt goed.
 
Weet iemand hoe ik mijn achter veer op kan hogen zodat mijn achterkant wat hoger opkomt?
En wat ik daar dan voor nodig heb?
8-) :9

Want ik wil hem wat hoger op hebben ik vindt hem zo laag!

Zie mijn vorige post in dit topic hoe het eruit zien met 1cm kortere tailraisers.
Scheelt zo'n 3cm bij de kont. Niet veel, maar je achterwiel is dan wel helemaal zichtbaar geworden, zit geen gedeelte meer achter de kappen.
 
Waar kan ik die tailrisers halen gewoon bij een motor zaak of moeten die gemaakt worden?
Hoe moet ik die bevestigen (heeft iemand eventueel een foto of tekening van de bevestiging)? :} :]
 
Maar je ken je achtervering toch ook gewoon verstellen?? zonder tailraisers.
volgens mij heb ik dat hier ook eens gelezen? en heb mij dit toen ook laten vertellen door mijn rij-instrukteur.
Heb het alleen niet terug kunnen vinden in de hayens...
 
Maar je ken je achtervering toch ook gewoon verstellen?? zonder tailraisers.
volgens mij heb ik dat hier ook eens gelezen? en heb mij dit toen ook laten vertellen door mijn rij-instrukteur.
Heb het alleen niet terug kunnen vinden in de hayens...

Daar kun je em alleen strakker mee draaien.

@All;

Wat is het verschil tussen dat 25KW setje en het origineel? Origineel andere schuiven ofzo? Hoe zien het originele eruit?

Tijdens het ombouwen naar 25KW heb ik niks teruggekregen dus ik vind het een beetje apart. Ik wil over 3 jaar toch echt wel weer volvermogen rijden maar ik krijg het vermoeden dat de dealer express de spullen heeft gehouden. Ik ben er nog voor terug geweest maar ze verzekerden me dat er niks uit was gekomen.
 
Daar kun je em alleen strakker mee draaien.

@All;

Wat is het verschil tussen dat 25KW setje en het origineel? Origineel andere schuiven ofzo? Hoe zien het originele eruit?

Tijdens het ombouwen naar 25KW heb ik niks teruggekregen dus ik vind het een beetje apart. Ik wil over 3 jaar toch echt wel weer volvermogen rijden maar ik krijg het vermoeden dat de dealer express de spullen heeft gehouden. Ik ben er nog voor terug geweest maar ze verzekerden me dat er niks uit was gekomen.

En nou ff een egte reactie, de schuiven voor 25 KW zijn langer en laten daarom minder lucht door je inlaatkanaal en dus issie begrensd. Dit houdt in dat, als je de schuiven VERVANGT er wel degelijk 2 volvermogenschuiven uit komen :9 . Ik weet niet of het zo is dat de dealer dit tegenwoordig niet meer af mag geven om te zorgen dat je niet weer volvermogen gaat rijden, maar bij mijn weten moet de dealer tog egt 2 schuiven over gehouden hebben, tenzij ze niets veranderd hebben :P
En waarom pas over 3 jaar?? Als je je rijbewijs hebt gehaald mag je tog na 2 jaar op een volvermogen motor rijden??
 
Hoi 500-rijders,

Ik ben Ruud en ik heb vandaag een GS500H gekocht. Ik heb sinds 1982 mijn A-rijbewijs en sinds 1992 rij ik op een Savage. Nu is een chopper geen echte stuurfiets en omdat ik waarschijnlijk wat vaker afstanden zal moeten gaan rijden heb ik vandaag een GS500 gekocht.

Wat plaatjes van mijn (vrijwel originele) GS500:
PICT0003.jpg

en
PICT0002.jpg


Mijn eerste indruk was best wel goed. Het motortje rijdt prima en wil best wel vooruit. Verder is ook het sturen prima in orde, maar de vorige eigenaar had er een plexiglas ruitje opgezet wat het sturen op hogere snelheid wat instabiel maakte. Affijn, dat ding is er nu af en het kan nog altijd op de chopper geschroefd worden....

Ik denk dat ik dit fietsje wel ga waarderen. :]
 
Nou ik hier toch ben...ff een posertje..

(Afbeelding)


Mooie kleurstelling! :} welkom :)

edit:

Hoi 500-rijders,

Ik ben Ruud en ik heb vandaag een GS500H gekocht. Ik heb sinds 1982 mijn A-rijbewijs en sinds 1992 rij ik op een Savage. Nu is een chopper geen echte stuurfiets en omdat ik waarschijnlijk wat vaker afstanden zal moeten gaan rijden heb ik vandaag een GS500 gekocht.

Wat plaatjes van mijn (vrijwel originele) GS500:
(Afbeelding)
en
(Afbeelding)

Mijn eerste indruk was best wel goed. Het motortje rijdt prima en wil best wel vooruit. Verder is ook het sturen prima in orde, maar de vorige eigenaar had er een plexiglas ruitje opgezet wat het sturen op hogere snelheid wat instabiel maakte. Affijn, dat ding is er nu af en het kan nog altijd op de chopper geschroefd worden....

Ik denk dat ik dit fietsje wel ga waarderen. :]

en jij ook :]

p.s. En ik heb foto's bij mijn profiel op de site gezet
 
Laatst bewerkt:
Daar kun je em alleen strakker mee draaien.

@All;

Wat is het verschil tussen dat 25KW setje en het origineel? Origineel andere schuiven ofzo? Hoe zien het originele eruit?

Tijdens het ombouwen naar 25KW heb ik niks teruggekregen dus ik vind het een beetje apart. Ik wil over 3 jaar toch echt wel weer volvermogen rijden maar ik krijg het vermoeden dat de dealer express de spullen heeft gehouden. Ik ben er nog voor terug geweest maar ze verzekerden me dat er niks uit was gekomen.

Er zijn meerdere manieren van begrenzen, als jouw dealer het met gasschuiven heeft gedaan (weet niet wat de officiele Suzuki manier is) moet je er idd 2 terugkrijgen.

Bij mij heb ik een dopje in het deksel van de carb gedaan, moet alleen nog even een uitdraai maken, ben er ook niet van overtuigd dat ie nu echt 25 kw is :P
 
Wat is het verschil tussen dat 25KW setje en het origineel? Origineel andere schuiven ofzo? Hoe zien het originele eruit?

Tijdens het ombouwen naar 25KW heb ik niks teruggekregen dus ik vind het een beetje apart. Ik wil over 3 jaar toch echt wel weer volvermogen rijden maar ik krijg het vermoeden dat de dealer express de spullen heeft gehouden. Ik ben er nog voor terug geweest maar ze verzekerden me dat er niks uit was gekomen.

Ik heb wel gewoon de originele spullen teruggekregen, 2 gasschuiven, 2 sproeiers en 2 zwarte deksels voor op de carburateur. Dat zit er tenminste in het officiele 25KW setje van een suzuki GS500e uit 1991 en 1992, misschien/waarschijnlijk ook van andere jaren. De 25KW versies van de onderdelen zijn ietsje anders dan de originelen, maar lijken er op t eerste gezicht precies op.

Als dr niks is uitgekomen vind ik t toch knap dat je daarvoor nog hebt kunnen rijden :P
Ik zou even de dealer bellen als ik jou was, want tenzij hij op een heel andere manier begrenst is moeten er onderdelen uit gekomen zijn. misschien dat hij ze expres achter heeft gehouden om te voorkomen dat je ze zelf terugzet, maar daar heb ik nog nooit van gehoord.

nog een laatste stukje goed nieuws: exact 2 jaar na t halen van je rijbewijs mag je volvermogen *O*

@sav: mooi GSje! welk bouwjaar is het? is dat kontje origineel, of verknutseld? iig veel :] plezier drmee 8-)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan