GS1000 Turbo

Meer dan 0,2 mm is echt veel te veel speling op die boring, zuiger zal dan gaan kantelen veren sluiten dan ook minder af en gaan eventueel zelfs pompen.
Ik zou tussen de 0,08 en 0,1 gaan zitten als ik zelf t blok bouwde, met gesmeede zuigers misschien 0,02 meer speling.
Ik heb alleen GEEN ervaring met turbo blokken wel met luchtgekoelde twins voor racegebruik.
Heel wat ducati tweekleppers en guzzi blokken gedaan,
Heb ook nog bij lands bekendste supersport tuner gewerkt en die werden op 0,04 gemonteerd.

Ik zou dus de cilinders verbussen en met nieuwe zuigerveren weer met minder speling monteren.
Maar dat is slechts mijn mening .
 
Meer dan 0,2 mm is echt veel te veel speling op die boring, zuiger zal dan gaan kantelen veren sluiten dan ook minder af en gaan eventueel zelfs pompen.
Ik zou tussen de 0,08 en 0,1 gaan zitten als ik zelf t blok bouwde, met gesmeede zuigers misschien 0,02 meer speling.
Ik heb alleen GEEN ervaring met turbo blokken wel met luchtgekoelde twins voor racegebruik.
Heel wat ducati tweekleppers en guzzi blokken gedaan,
Heb ook nog bij lands bekendste supersport tuner gewerkt en die werden op 0,04 gemonteerd.

Ik zou dus de cilinders verbussen en met nieuwe zuigerveren weer met minder speling monteren.
Maar dat is slechts mijn mening .
Ben ik ook wel van plan..
De luchtgekoelde raceblokken hadden 0.04mm speling? Want dat was ook iets, ben je meer speling nodig voor een luchtgekoeld blok? Lijkt me wel, daar staat niets over in de instrukties
 
Laatst bewerkt:
Motor heeft weer gelopen, niet lang.. Synchronisatie ook even gecontroleerd, dat was nog goed.
De extra rook is verholpen, nu alleen nog de normale rook ;)

Ik moest wel het oliefilter voor de turbo aanpassen, de wastegate actuator zat in de weg. Het filter kan nog een cm omhoog, maar dat doe ik wel een andere keer.

Ik heb ook een Blow Off Valve gekocht, die moet er ook nog op gemaakt worden, ik ben wat aan het maken voor de vacuum/druk slangen hier voor.
 
Motor heeft weer gelopen, niet lang.. Synchronisatie ook even gecontroleerd, dat was nog goed.
De extra rook is verholpen, nu alleen nog de normale rook ;)

Ik moest wel het oliefilter voor de turbo aanpassen, de wastegate actuator zat in de weg. Het filter kan nog een cm omhoog, maar dat doe ik wel een andere keer.

Ik heb ook een Blow Off Valve gekocht, die moet er ook nog op gemaakt worden, ik ben wat aan het maken voor de vacuum/druk slangen hier voor.
Oeh ben benieuwd naar het geluid van die blow off *O*
 
Geen, tutututututuuuutttttpfffffw?


:+
Nee, suututututuu 😂
IMG_0495.jpeg
 
Ben ik ook wel van plan..
De luchtgekoelde raceblokken hadden 0.04mm speling? Want dat was ook iets, ben je meer speling nodig voor een luchtgekoeld blok? Lijkt me wel, daar staat niets over in de instrukties
Nee luchtkoelers 0,06 -0,08
Watergekoelde 600cc supersport 0.04
 
Ik heb er liever helemaal geen BOV op, maar ik begin te denken dat dit wel eens een reden kan zijn dat de turbo's niet lang mee gaan..

Mijn turbo blies eigenlijk heel leuk af, niet zoals wat je op YT ziet/hoort.
 
Ik heb er liever helemaal geen BOV op, maar ik begin te denken dat dit wel eens een reden kan zijn dat de turbo's niet lang mee gaan..

Mijn turbo blies eigenlijk heel leuk af, niet zoals wat je op YT ziet/hoort.
Een blow off valve is in dit soort applicaties niet bedoeld om de levensduur van de turbo te verlengen, je druk is daar ook helemaal niet hoog genoeg voor.
 
Ik denk dat ik bij die van mij, achteraf, de extra speling voor drukvulling wel achterwege kan laten, want ik rij eigenlijk altijd maar heel kort op druk. dat zal hoogstens een keer een kilometer zijn.
Omdat je 99% van de tijd rustig rijdt met lage compressie bedoel je?
 
Net even een stukje gereden, blok loopt beter, wat meer pit bij lagere toerentallen, de rare geluiden die er na het ongeluk inzaten zijn weg.
De koppeling gaat nu heel lekker nadat ik er een iets grotere zuiger in heb gemaakt.

Ik had wel ineens iets wat ik nog nooit eerder heb gehad, en dit zorgde er voor dat het ritje wel heel kort was,; de up-pipe knalde er een aantal keren af.. Bij een halve bar knalt ie er af. Ik heb de turbo dus niet kunnen testen.
Daar moet ik dus even wat aan doen.
Eigenlijk wil ik een nieuwe up-pipe maken, een die er wat beter uit ziet, en minder lasnaden.. Maar dat komt nog wel eens.
 
Vandaag kon ik me er eindelijk even toe zetten om met de motor bezig te gaan.
De up-pipe knalt er niet meer af, maar er zit toch iets niet goed. De turbo levert niet veel druk, en de druk komt lang niet zo snel omhoog als het zou moeten gaan, hier door verdenk ik de BOV..
Binnenkort dat ding er maar af en eens kijken of er iets verandert.
 
Terug
Bovenaan Onderaan