Hellracer
Pas op! Schwenkt uit!
Ik heb op mijn gsx1100 altijd braaf de speling aangehouden die wiseco adviseerde.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
JaWel eens geprobeerd dat te maken?
Jonguh, dat is echt een te kort antwoord We willen ook weten hoe je dat geprobeerd hebt en of het gelukt is en welk motorblok en alles erop en eraan met nog foto's ook
Ben ik ook wel van plan..Meer dan 0,2 mm is echt veel te veel speling op die boring, zuiger zal dan gaan kantelen veren sluiten dan ook minder af en gaan eventueel zelfs pompen.
Ik zou tussen de 0,08 en 0,1 gaan zitten als ik zelf t blok bouwde, met gesmeede zuigers misschien 0,02 meer speling.
Ik heb alleen GEEN ervaring met turbo blokken wel met luchtgekoelde twins voor racegebruik.
Heel wat ducati tweekleppers en guzzi blokken gedaan,
Heb ook nog bij lands bekendste supersport tuner gewerkt en die werden op 0,04 gemonteerd.
Ik zou dus de cilinders verbussen en met nieuwe zuigerveren weer met minder speling monteren.
Maar dat is slechts mijn mening .
Oeh ben benieuwd naar het geluid van die blow offMotor heeft weer gelopen, niet lang.. Synchronisatie ook even gecontroleerd, dat was nog goed.
De extra rook is verholpen, nu alleen nog de normale rook
Ik moest wel het oliefilter voor de turbo aanpassen, de wastegate actuator zat in de weg. Het filter kan nog een cm omhoog, maar dat doe ik wel een andere keer.
Ik heb ook een Blow Off Valve gekocht, die moet er ook nog op gemaakt worden, ik ben wat aan het maken voor de vacuum/druk slangen hier voor.
PssstOeh ben benieuwd naar het geluid van die blow off
Nee luchtkoelers 0,06 -0,08Ben ik ook wel van plan..
De luchtgekoelde raceblokken hadden 0.04mm speling? Want dat was ook iets, ben je meer speling nodig voor een luchtgekoeld blok? Lijkt me wel, daar staat niets over in de instrukties
Ik denk dat ik bij die van mij, achteraf, de extra speling voor drukvulling wel achterwege kan laten, want ik rij eigenlijk altijd maar heel kort op druk. dat zal hoogstens een keer een kilometer zijn.Nee luchtkoelers 0,06 -0,08
Watergekoelde 600cc supersport 0.04
Een blow off valve is in dit soort applicaties niet bedoeld om de levensduur van de turbo te verlengen, je druk is daar ook helemaal niet hoog genoeg voor.Ik heb er liever helemaal geen BOV op, maar ik begin te denken dat dit wel eens een reden kan zijn dat de turbo's niet lang mee gaan..
Mijn turbo blies eigenlijk heel leuk af, niet zoals wat je op YT ziet/hoort.
Omdat je 99% van de tijd rustig rijdt met lage compressie bedoel je?Ik denk dat ik bij die van mij, achteraf, de extra speling voor drukvulling wel achterwege kan laten, want ik rij eigenlijk altijd maar heel kort op druk. dat zal hoogstens een keer een kilometer zijn.
Klopt, zodra het gas dicht gaat heb je zo ineens 3psi extra druk in je plenum, (en daardoor zakt het toerental van de compressor ineens heel erg) mijn luchtfilter knalde er een aantal keren af hier door.Was de blow off niet om het toerental van de turbo hoog te houden bij een gesloten gasklep?
Tot je gaat boosten tochDing heeft altijd een lage CR