GS1000 Turbo

Die koppelingskorven uit deze blokken zijn een dingetje als het vermogen serieus toeneemt. Ik sleutel wel eens voor een team op SPA en die hadden afgelopen jaar ook een heel erg kapotte koppeling 😯
Het tandwiel dat tussen de korf en de montageplaat geklonken zit wil wel eens scheuren zonder dat je dat kan controleren.... en dat steekt dan op een gegeven moment uit je blok....
 
Die koppelingskorven uit deze blokken zijn een dingetje als het vermogen serieus toeneemt. Ik sleutel wel eens voor een team op SPA en die hadden afgelopen jaar ook een heel erg kapotte koppeling 😯
Het tandwiel dat tussen de korf en de montageplaat geklonken zit wil wel eens scheuren zonder dat je dat kan controleren.... en dat steekt dan op een gegeven moment uit je blok....
Dat tandwiel is volgens mij al vervangen bij Reinout. Ik heb daar een tandwiel met rechte vertanding op. Het tegen liggende tandwiel zit op de krukas en is uiteraard ook recht vertand, dat voorkomt dat de krukas uit lijn geduwd wordt.
Het geeft wel een pokke herrie maar het werkt prima zolang je niet te laag in toeren gaat rijden. De olie toevoer is al minimaal bij deze blokken, laag in toeren blijft er helemaal niks over.
 
Rechte vertanding is wel beter inderdaad denk ik. Maar toch blijven die tandwielen lastig te checken tussen de korf en de plaat erachter.... Wat betreft olie heb je helemaal gelijk, dat houd ook al niet over. We hebben er zuigerkoeling in geknutseld met een elektrisch pompje :P Dus eigenlijk zitten er nu 2 olie systemen op, eentje voor smering en eentje voor extra koeling....
 
Dat tandwiel is volgens mij al vervangen bij Reinout. Ik heb daar een tandwiel met rechte vertanding op. Het tegen liggende tandwiel zit op de krukas en is uiteraard ook recht vertand, dat voorkomt dat de krukas uit lijn geduwd wordt.
Het geeft wel een pokke herrie maar het werkt prima zolang je niet te laag in toeren gaat rijden. De olie toevoer is al minimaal bij deze blokken, laag in toeren blijft er helemaal niks over.
Klopt, zit een rechte vertanding in.

Ik weet dat rechte vertanding meer lawaai maakt, maar zit dar veel verschil in?

Zo, en nu ga ik een billet clutchbasket with straight cut gear bestellen ;)
 
Nou, met APE race parts zaken doen is erg vermoeiend/traag, je moet via mail de bestelling doen, en het heen en weer mailverkeer is erg traag..
Ik kan hetzelfde in de UK vinden, die is in bedrag 50 hoger, maar door de wisselkoersen is het in de UK bijna $400 duurder. De Aussie dollar staat al tijden belachelijk laag, na de Brexit was de GBP ook lekker laag, maar vandaag is 1GBP bijna 2 AUD.

Nu afwachten wat het verzenden gaat kostten, want daar begin je ook meestal van te huilen.
 
.

Ik weet dat rechte vertanding meer lawaai maakt, maar zit dar veel verschil in?

Ik kan hem echt goed horen, als ik onder de 3000 toeren rij, maakt de in en uitlaat weinig herrie en hoor je het gieren van de tandwielen echt er boven uit. Dat is voor mij het teken om terug te schakelen zodat er voldoende olie flow komt.
Doordat het koppel zo hoog is rijdt het ook laag in toeren gewoon goed, vandaar dat ik die neiging nog wel eens heb.
Ik heb mijn 5e versnelling tandwiel al eens moeten vervangen door pitting, dat is ook door te laag in toeren rijden gekomen.
 
Ik kan hem echt goed horen, als ik onder de 3000 toeren rij, maakt de in en uitlaat weinig herrie en hoor je het gieren van de tandwielen echt er boven uit. Dat is voor mij het teken om terug te schakelen zodat er voldoende olie flow komt.
Doordat het koppel zo hoog is rijdt het ook laag in toeren gewoon goed, vandaar dat ik die neiging nog wel eens heb.
Ik heb mijn 5e versnelling tandwiel al eens moeten vervangen door pitting, dat is ook door te laag in toeren rijden gekomen.

Jij hebt een GSX1100, toch? Heb jij ook het blok wat aangepast?
 
Ja, ik heb een doorgelaste krukas, rechte vertanding, Wiseco 1168 bigbore kit, Mikuni 36 flatslides, geflowde kop en een extreem licht en grote diameter Sebring uitlaatsysteem.
Hij pakt heel direct op, de achterband verliest het altijd. Op klinkertjes wegrijden is altijd riskant, ook als het droog en warm is.
 
Ik heb ook een tijd gereden met de 1400 set van Wiseco maar dat reed niet fijn, die wilde niet goed stationair blijven draaien. Waarschijnlijk gewoon carburatie maar ik kreeg het toen in samenwerking met KMS (Scheveningen toen nog) niet mooi draaiend op lage toeren. Voor het geld wat ik voor de set kreeg bij verkoop heb ik de 1168 set gekocht, een GS850 en ben ik een avond heeeeel zwaar de kroeg in geweest. Was een goede deal.
 
Ja, ik heb een doorgelaste krukas, rechte vertanding, Wiseco 1168 bigbore kit, Mikuni 36 flatslides en een extreem licht en grote diameter Sebring uitlaatsysteem.
Hij pakt heel direct op, de achterband verliest het altijd. Op klinkertjes wegrijden is altijd riskant, ook als het droog en warm is.
Ah, leuk! Standaard nokkenassen?
 
Ik heb ook een tijd gereden met de 1400 set van Wiseco maar dat reed niet fijn, die wilde niet goed stationair blijven draaien. Waarschijnlijk gewoon carburatie maar ik kreeg het toen in samenwerking met KMS (Scheveningen toen nog) niet mooi draaiend op lage toeren. Voor het geld wat ik voor de set kreeg bij verkoop heb ik de 1168 set gekocht, een GS850 en ben ik een avond heeeeel zwaar de kroeg in geweest. Was een goede deal.
Toen ik met de RS carbs bezig was moest ik andere naalden hebben, ik kreeg ze eerst ook niet goed, hele fijne gasreactie hebben die carburateurs.
 
Dat weet ik niet exact meer, ik heb wel een tijd lang met nokkenstokken gewisseld en gerotzooid maar ik weet niet zeker wat er nu in zit. Het zou kunnen dat er origineel in zit met verstelbare tandwielen maar het zouden ook Katana assen kunnen zijn of Webcams.
 
Ok, past je huidige lock-up op deze koppelingskorf? Want als je daar nu een hoop aan moet aan gaan passen is dat niet leuk meer.
 
Ik heb ook een tijd gereden met de 1400 set van Wiseco maar dat reed niet fijn, die wilde niet goed stationair blijven draaien. Waarschijnlijk gewoon carburatie maar ik kreeg het toen in samenwerking met KMS (Scheveningen toen nog) niet mooi draaiend op lage toeren. Voor het geld wat ik voor de set kreeg bij verkoop heb ik de 1168 set gekocht, een GS850 en ben ik een avond heeeeel zwaar de kroeg in geweest. Was een goede deal.

Ik zat mij net te bedenken, ik heb een 1245cc big bore kit, en ik had GSX750 carburateursgekocht en gemonteerd, en daar mee kreeg ik 'em ook niet goed lopende, toen heb ik GSX1100 carburateurs gekocht, en toen liep ie wel goed.
Ik kan me niet meer herinneren hoe hij niet lekker liep, ik geloof zodra je gas begon te geven..
 
Vandaag een nieuwe grotere/extra breather in elkaar geknoeit, niets bijzonders, ik had ook de verkeerde kleur spuitbus te pakken, maar dat boeit allemaal niet, het zit allemaal uit het zicht.

Ik had eerder de extra breather boven de versnellingsbak zitten, en dat was niet zo'n geslaagde plaats, er kwam erg veel olie mee naar buiten.

Deze breather zit bij de originele breather, lekker simpel.
Rode pijl is de standaard, de groene is de extra.

Morgen denk ik even een nieuwe turbo olie afvoer in elkaar knutselen.
Ik zat gister mijn topic even door te lezen, ik was helemaal vergeten wat een drama ik er mee gehad heb ;)
Ik kwam een tip van Turbobul tegen die ik vergeten was, m.b.t de olie afvoer, dus daar kan ik gelijk rekening mee houden.

Het filter voor de turbo olieaanvoer moet ook nog een plaats hebben realiseerde ik me vandaag. Maar eens zien waar ik die kwijt kan.


breather.jpg
daar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan