@Sodeknetters. Dank voor de tips.
Hiermee gisteren samen met zwager Emway aan de slag gegaan.
Het lastige probleem wordt nog gekker. Leest u even mee.
Ik ga er even van uit dat de CDI unit NIET getest was overigens.
We zijn begonnen met de stappen nog een keer na te lopen en vervolgens de 12V lampen aan te sluiten. Test gestart met de inmiddels gemonteerde aangeschafte CDI van Roukema. op de fotos te herkennen aan het rood/witte stekkerblok.
Als ik het contact aanzet licht meteen de linker lamp op.
Maar als ik de startknop indruk, gaat de startmotor netjes ronddraaien, en de linker lamp gaat zwak "knipperen". De rechter doet NIETS.
hmmm. klopt wel met de symptomen maar maakt het niet leuker.
Contact uit,
Extra draad getrokken rechtstreeks van CDI naar Bobine die geen teken van leven vertoonde. om uit te sluiten dat er een draadbreuk zit.
Test herhaald.
Maar resultaat blijft hetzelfde.
Extra draad weer verwijderd.
Stiekem toch de oude CDI maar weer aangesloten. (op de foto te herkennen aan het rood/rood stekkerblok)
Wat gebeurt er?
Bij contact aan, is de LINKER lamp uit.
Tja dat die stuk was wist ik eigenlijk al.
Maar als ik nu de startknop indruk,
gaat de rechterlamp plots branden
Kortom ik heb de indruk dat ik nu met 2 kapotte CDI's zit.
Is er een iemand met een GS650 (of /750/1000 deze hebben volgens mij allemaal dezelfde CDI) in de buurt van Roosendaal met een werkende motor waar ik mijn CDI (s) kan aansluiten om zo uit te sluiten dat de CDI units stuk zijn?