gsx 1100 / 1135

joorn

Die hard MF'er
8 aug 2006
286
0
zaltbommel
Knutselaars, doehetzelvers, frotters, professionals, stadslui en plattelandslui en de rest die interesse toont om dit forum te bezoeken;

Eindelijk weer eens wat vrije tijd gevonden om me eens op mijn eigen project te storten.
En waarom dan niet meteen af en toe een update hier op het forum plaatsen...
Ook meteen een goede motivatie om door te blijven gaan, want dat ding moet natuurlijk wel de weg op!!!

Mijn idee voor dit project is iets tussen streetfighter en cafëracer in... een retro ogende motor met een beter stuur/rijgedrag en een motorblok erin met wat meer pk's.
beschrijving van het geheel wat er nu staat;

frame van een suzuki gsx 1100 uit 1981,
motorblok van een gsx 1100 efe (1135 cc),
voorvork van een gsx-r 750 en voorwiel van een bandit 1200,
achterbrug en wiel van een bandit 1200,
tank, zijkapjes en kontje van de originele donor uit 1981.

ff een fotootje erbij zodat duidelijk is waar ik het over heb;


full
 
Meteen met de deur in huis vallen;

Een hele poos geleden heb ik een keer een onderwerp hier op het forum gelezen over modificaties aan het gsx blok, onder andere het koppelingshuis kwam toen ter sprake.

heeft iemand van jullie nog goede raad of tips wat betreft modificaties aan het blok???

Het onderblok gaat uit elkaar voor een grondige inspectie, de kop wordt netjes onder handen genomen, en ik ben nog aan het twijfelen wat ik met de cilinder inhoud ga doen.

alvast bedankt
 
Meteen met de deur in huis vallen;

Een hele poos geleden heb ik een keer een onderwerp hier op het forum gelezen over modificaties aan het gsx blok, onder andere het koppelingshuis kwam toen ter sprake.

heeft iemand van jullie nog goede raad of tips wat betreft modificaties aan het blok???

Het onderblok gaat uit elkaar voor een grondige inspectie, de kop wordt netjes onder handen genomen, en ik ben nog aan het twijfelen wat ik met de cilinder inhoud ga doen.

alvast bedankt

Wat het beste werkt is een bigbore kit met 1260cc en hogere 1:10,25 compressie. Je hoeft eigenlijk niets anders aan te passen. Waar jij het over hebt is een backplate op de koppelingskorf. Die heb ik ook geinstalleerd maar ik heb dan ook meer dan 200pk op het wiel. Vraag Robinjo es, die heeft ook een 1260 kit geinstalleerd.

Marco.
 
alvast bedankt voor de reacties....

ik ga morge ff wat fotootjes posten van het geheel..

heb ondertussen de blokdelen bijna gescheiden, dus kan ik alles eens goed bekijken.

die backplate daar staat me ook wel iets van bij, maar vorig jaar heb ik een reactie van iemand gelezen over extra oliekanaaltjes maken in de karters in verband met betere olie toevoer/afvoer bij de koppeling... meen ik
weet ook niet meer precies of het hier ging om het wat oudere 1100 cc blok, of dat dit ook een modificatie was bij het 1135 cc blok....
 
lekker kort en gelift kontje zodat de kentekenplaat er een beetje fatsoenlijk onder past,

full
 
fotootje van de voorkant... hij lijkt nog steeds een erg lange wielbasis te hebben, maar dat vertekent ook wel door de foto, hoewel het nooit een echt korte wielbasis kan worden voor deze ouwe bullebak..
full
 
de echte havikken hebben al lang gezien dat er meer aanverwante motoronderdelen rondslingeren in mijn werkplekkie...
ik ben natuurlijk weer met meerdere dingen tegelijk bezig!
er staat ook nog een helemaal gereviseerde yamaha TT 600 in mijn garage die ik momenteel aan het voorzien ben van een WR 400 voorkantje...
Tja, ik geloof dat ik niets echt standaard kan laten.

Dit weekend helemaal volgestouwd met allerlei wilde plannen die zich zeker niet afspelen bij mijn werkbank, dus de komende dagen word er niet verder gesleuteld aan de gsx...

alvast veel feestplezier met koninginnedag, zeker niet te bruin worden de komende dagen 8-) en tot na het weekend!

:W
 
lekker kort en gelift kontje zodat de kentekenplaat er een beetje fatsoenlijk onder past,

[afbeelding]

Blok , uitlaten , accu en ..... jij moeten er nog op/in/aan.
Gaat de boel dus nog 'n beetje inzakken.
Denk je dat de plaat er dan nog netjes tussen past?
Het lijkt eigenlijk nu al 'n beetje aan de lage kant.
Grtz,Fred

p.s. heb je het blok of carter al op z'n plek gehad.
Omdat als je 'n EFE-blok in 'n GS1000 frame hangt , je (alleen maar) de onderstaande blokbevestigingsmodificatie moet doen.
En ik weet (nog) niet of- en in hoeverre de GS en GSX-frames verschillen.
Fotootje en uitleg hiervan .... courtesy of Spike(van zijn eigen GS/EFE-project,ook hier ergens op het M-F/SF).

full
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie Fred,

omdat ik inderdaad het blok nog niet in het frame heb gehad, heb ik het "subframe" waar het kontje op bevestigd wordt ook nog niet defitief aan het hoofdframe gemaakt.
Ik zit er zelfs aan te denken om het achterste gedeelte van het frame zelf helemaal te veranderen om wat meer speling/lift te krijgen voor het korte kontje.....

Ik heb de karterhelften gescheiden, en alle onderdelen uit het blok gehaald.. nu is het een beetje te tillen!! ik wil dit binnenkort samen met het cilinderblok in het frame hangen, zodat ik een beter beeld krijg ivm het totaalplaatje; evt aanpassen van blokophangpunten, met wat extra gewicht inderdaad de rij-hoogte, offset van het voortandwiel omdat er natuurlijk een bredere velg met band in de achterbrug komt en meteen een beeld krijgen of het uitlaatsysteem wat ik in gedachte heb, te (ver)maken is, zodat dit ook gebogen en gelast kan worden.

Allemaal dingen die volgende week wat meer vorm krijgen... hopelijk!
 
1100 frame met een 1135 blok past één op één, Fred denkt dat je een 1000 frame hebt, waarom? :?
 
Heb je misschien een detail fotootje van het ophangpunt van de achterdemper? Of paste de Bandit brug op de originele montagepunten?

Thanks!
 
1100 frame met een 1135 blok past één op één, Fred denkt dat je een 1000 frame hebt, waarom? :?

Dat denkt Fred niet.
Lezen jongeman , lezen.
Ik stel de vraag of ie het blok al in het frame gehad heeft.
Ik zet er ook bij dat ik niet weet óf en hoeveel verschil ....
Omdat ik , toen bij jou , van Jeroen hoorde dat 'n EFE-blok nét niet in 'n GS1000-frame past (de aanpassing-foto) én ik niet weet of er verschillen zijn in die 2 frames én om te voorkomen dat ie met zo'n loeizwaar blok komt zitten te kutten ...... etc.etc.


p.s. kom je Zondag , op de Speedtriple , ook naar de Dom?
 
Heb je misschien een detail fotootje van het ophangpunt van de achterdemper? Of paste de Bandit brug op de originele montagepunten?

Thanks!

De achterbrug paste net niet qua breedte, maar ik heb nieuwe lagerbussen laten draaien met links en rechts een flens aan de buitenzijde die de speling die ik over had op vangen.

bedankt voor je mail Robinjo..

helaas weer een gekkehuis geweest afgelopen week, en dit weekend toch wel weer... krijg je als je 2 banen combineert, waarvan er eentje een eigen zaak is!!
volgende week weer updates met foto's...
 
ff een update met de "vernieuwde" achterpartij...
allemaal iets hoger... zo heb ik waarschijnlijk genoeg ruimte voor de kentekenplaat.
de schuinte van het "kontje" komt nu overeen met de schuinte van het frame en achterkant van het zijkapje.. vormt wel een mooi geheel zo.
word nog wel een heel gedoe om de zijkapjes in deze positie netjes vast te zetten.

full
 
even een vraagje uitzetten;

een tijdje geleden heb ik wat reacties gekregen op een foto die ik geplaatst had waarop de achterschokdemper bevestiging te zien was, er waren een aantal mensen die bedenkingen hadden over de sterkte van de ophangingspunten ( vooral boven ).

Hoe kun je de "ideale" setup krijgen???

Je kunt in mijn geval toch alleen maar een goede setup maken door alle componenten op elkaar af te stemmen, dwz.

onderblok erin hangen met de uitgaande as en het voortandwiel erop,
achterbrug erin, met het achterwiel en achtertandwiel gemonteerd,
en op deze manier de kettinglijn zichtbaar krijgen, zodat je de schokdemperbevestiging
op de goede positie kunt maken???!!!!

toch???
 
Hee Rednas,

als het meezit is er vandaag eentje op de bus gedaan richting Zaltbommel, dus met een beetje geluk kan ik overmorgen weer bezig..

in ieder geval bedankt voor t aanbod! :Y
 
Word een lekker oldskool ding!
Heb je hier en daar ook nog wat frameverstevigingen(extra buisjes)aangebracht.
Deze dingen staan niet echt bekent om hun goede stuureigenschappen. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan