Gsx 1400 Topic Deel 16 : It's only torque,but i like it

Status
Niet open voor verdere reacties.
...wat een kraakhelder schuurtje... ;)



...hoest eigenlijk met de Kawasaki... :?
...nu we het toch over compleet andere merken hebben... :+
 
das nie de schuur nie... :N ....das de zolder.... :Y ....ik bewaar me fietsie daar ivm beperkte schuurruimte....
ding weegt nix dus die donder ik zo naar boven als ik ben weze fietse.... :+

de kawa is work in progress...de verzamelende fase van "moeilijke delen" heb ik achter de rug.
bepaalde delen van het blok zijn lastig te vinden maar ik heb nu voldoende bruikbare/revisie waardige stukken om er een "naar mijn normen" blok van te bouwen.
een en ander staat nu met de aanschaf honda wel ff op een laag pitje.....bruintje heeft ook zijn limieten...eerst de kas maar weer gaan spekken... :Z
het blok gaat van de winter wel weer in elkaar als het een beetje mee zit....
het frame ben ik mee bezig maar over het hoe en wat exact met de vork en achterbrug/wielen ben ik nog niet uit.
kan kantjes afsteken ivm de financieen of gaan voor wat mooi is en ff wachten....
hoe dan ook wordt ie niet oem meer....das mij een stap tever terug en waarde zal een z1000 toch wel nooit echt krijgen...althans niet zoals een oem z1.
 
iemand nog belang bij gsx1400 spieggels overigens???
en hd veren voor de schokkers??
en die plaatjes opzij van de oliekoeler?????
en wat ik verder nog ken vinden???
voor de verzendkosten stuur ik het op.... :Y
 
zo ff het belgische drek verwijderd. :+ :+

23032174fy.jpg
 
zijn dat HD achterveren. oftewel progressief voor de achterzijde?
als dat zo is heb ik interesse. voorzijde word ook progressief.

het zijn extra veren die ik bij de YSS schokkers had.
kunnen meer kilos aan voor duo gebruik....
weet niet of ze passen op standaard bull poten....
zou je de lengte ff moeten opmeten en de diameter....
ik hoor het wel.....
 
de voorgaande jaren wit vond ik ook niet fraai...
eerst was ie glimmend wit en in 2014 dus matwit met gouden wielen... :N

voor 2015 zijn er 3 kleurtjes...
-die smerige rood/wit.blauwe...staat bij jan idd...veur weinig....maar het eerste jaar garantie is nagenoeg weg...
-rood/zwart......maar het rood is brandweerwagen rood en wel erg rood als je hem live ziet.
-zwart/wit......die heb ik gekozen....het wit is een parelmoer variant van wit en met grote delen zwart vinnik hem super

die mat zwarte is ook een 2014 kleur.....voor mij nooit geen mat meer....de strom is mat en het is een en al vingervlekken waar je ook maar aan zit.....

deze is het dus geworden...zie piccie

[~[url="http://i1312.photobucket.com/albums/t522/dolorfin/IMG_6442_zpsdzlqtiaz.jpg"]afbeelding~][/URL]


Dat is wel een hele verandering :Y Van een GSX 1400 via een strompel naar dit ,ik vind t wel een mooi ding, maar is tie nou echt zo klein of lijkt dat zo :?
ik was ooit is een zx 10 aan t passen vond ik wel een mooi ding :Y kon er alleen niet op , t leek wel een 400tje -O-, ze worden steeds kleiner lijkt t
 
Dat is wel een hele verandering :Y Van een GSX 1400 via een strompel naar dit ,ik vind t wel een mooi ding, maar is tie nou echt zo klein of lijkt dat zo :?
ik was ooit is een zx 10 aan t passen vond ik wel een mooi ding :Y kon er alleen niet op , t leek wel een 400tje -O-, ze worden steeds kleiner lijkt t


Jij wordt ook steeds kleiner oude man :+

Ehummm ik ook zag ik laatst op de meetlat O-) _O-

Nog eventjes dan passen we beide op een 400 tje }) _O-
 
Ik moet rechtop zitten Willem , dan heeft mijn buik meer ruimte ;)
 
Dat is wel een hele verandering :Y Van een GSX 1400 via een strompel naar dit ,ik vind t wel een mooi ding, maar is tie nou echt zo klein of lijkt dat zo :?
ik was ooit is een zx 10 aan t passen vond ik wel een mooi ding :Y kon er alleen niet op , t leek wel een 400tje -O-, ze worden steeds kleiner lijkt t

ik denk dat klein niet het woord is...ik denk eerder kort....
mijn sp1 was ook al heel kort en deze ook...
ik moet wel zeggen dat dit de eerste fiets is die mij zit als gegoten....alles precies op de goeie plek
ik denk wel dat dit soort fietsjes voor een forse kerel te klein worden...
ikzelf ben echter niet fors.....186lang en 70kg.....
mijn vriendin zei wel eens als ik met de bull thuiskwam..."is de brommer weer met je aan het rijden geweest?".... _O-
 
dikte van het veren staal is 8 mm en de lengte(nu ingeveerd en afgesteld) is 80 mm

mocht het in de buurt komen hoor ik het graag.

de veren die ik heb zijn veel langer....komt natuurlijk door die versteller op een oem schokker...
ben bang dat dat hem nie gaat worden....
 
vanochtend ff de cb opgehaald *O* *O* en vanmiddag ff wat nagelopen.. :X

de eerste 100km staat erop......was weer een enerverende ervaring met spekgladde nieuwe bandjes door de stort buien... _O- _O-

nu maar hopen op een paar mooie dagen nog om er ff wat kilometers op te knallen.. :]
 
vanochtend ff de cb opgehaald *O* *O* en vanmiddag ff wat nagelopen.. :X

de eerste 100km staat erop......was weer een enerverende ervaring met spekgladde nieuwe bandjes door de stort buien... _O- _O-

nu maar hopen op een paar mooie dagen nog om er ff wat kilometers op te knallen.. :]

Gefeli man!

Vele mooie kilometers toegewenst ..... :]
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand van jullie ervaring met een TRE (timing retarder eliminator) of G-pack op de bull? Houd hij dan inderdaad niet meer in, in de eerste 3 versnellingen het SDTV verhaal... of schiet je er weinig mee op? Als ik de site moet geloven is het de ecu te doen denken dat hij in de 5e versnelling staat en die ontstekings mapping pakt.
 
Heeft iemand van jullie ervaring met een TRE (timing retarder eliminator) of G-pack op de bull? Houd hij dan inderdaad niet meer in, in de eerste 3 versnellingen het SDTV verhaal... of schiet je er weinig mee op? Als ik de site moet geloven is het de ecu te doen denken dat hij in de 5e versnelling staat en die ontstekings mapping pakt.



..Ron....... de vriend van de show heeft hem erop zitten. :Y

Hij heeft de G-Spot versie da's de gevoelige versie :+
 
ik denk dat klein niet het woord is...ik denk eerder kort....
mijn sp1 was ook al heel kort en deze ook...
ik moet wel zeggen dat dit de eerste fiets is die mij zit als gegoten....alles precies op de goeie plek
ik denk wel dat dit soort fietsjes voor een forse kerel te klein worden...
ikzelf ben echter niet fors.....186lang en 70kg.....
mijn vriendin zei wel eens als ik met de bull thuiskwam..."is de brommer weer met je aan het rijden geweest?".... _O-


Ik snap niet dat ik geen foto's zie joh??? :? :?
 
Suzuki for life schreef,,,:

Heeft iemand van jullie ervaring met een TRE (timing retarder eliminator) of G-pack op de bull?

Houd hij dan inderdaad niet meer in, in de eerste 3 versnellingen het SDTV verhaal... of schiet je er weinig mee op?

Als ik de site moet geloven is het de ecu te doen denken dat hij in de 5e versnelling staat en die ontstekings mapping pakt.
Yep ; ik heb de 'G-spot'.

Kleine kastje dat voor mirakelse veranderingen zorgt. Nadeel..., fiets wordt er in versnelling twee en drie relatief onrustig van. Elke kleine beweging aan het gashandvat zorgt voor een reactie.

In versnelling 1 merk je niets van de G-Pack, want zeg nou zelf..., hoe vaak melk je de eerste versnelling nou helemaal uit ?!

In versnelling 2 en 3 reageert het ding echter als een horzel gestoken op het gas, en vooral als je het handvat gewoon onbedaarlijk open ropt.

Zonder aangesloten kastje kakt het blok een beetje in boven de 7500 toeren ofzo, maar met dat kastje aangesloten blaft het ding keihard door.

Mijn eerlijke mening..., met het kastje niet aangesloten (1 stekker, dus stelt niets voor) is de 1400 gewoon een brave koppelrijke fiets, waar je al best vlot mee onderweg kan zijn.
Met het kastje aangesloten komt er iets van een hooligan om de hoek kijken, met dus die kritische reactie op het gas.

Weet eerlijk gezegd zelf niet wat ik er van moet vinden. Dat hooligan gedoe is best leuk, want je gaat dan echt wel serieus van de plek, maar die kritische gasreactie bij deellast verstoort het feestje een beetje.

Vanaf versnelling 4 is trouwens alles weer zoals Suzuki het bedacht heeft.

Die G-Pack doet 'iets' met de ontsteking, en het ding doet 'iets' met de 2e gasklep in het inlaattraject.
Zeggen ze.

Feit is wel dat het ding wel degelijk voelbaar iets doet dus. Zonder kastje is de fiets gewoon een stuk braver en tammer in de omgang, zonder daarbij overigens echt langzaam te zijn.... ;)




G-Pack is active on the second gear between 1600 and 8000 rpm
and on the third between 1300 and 8000 rpm.

It operates simultaneously on ignition advance, injection and the movement of the second flapper valves.



WARNING : G-pack changes engine’s characteristics and performance.
Its use is not allowed on public roads; it's strictly foreseen for competition on closed racing tracks.
;)
 
...iets met weemoed... (of zo :/ )



...dus..., met de komende bezichtiging die gepland staat voor a.s. zaterdag door een belangstellende voor de 'Grijze Muis', vandaag het karretje maar eens onder z'n lakentje vandaan geplukt...

...stond daar tenslotte al weer sinds ergens in juni, en was nog niet weer van de plek geweest... :/
...en daarom vanmiddag maar een uurtje of wat rond dat ding gekropen...



* voorvorkpootjes weer iets (niet helemaal) terug gezet (had ze door de kroonplaat heen gestoken, maar dat beviel mij op de laatste rit toch niet helemaal) :N

* al het blanke aluminium nog maar een keertje met de StarGlanz doek opgewreven :9

* toch nog een keer scherp naar de (standaard) speling op het asje van het schakelpedaal gekeken, en daar een mooi spelingsvrije oplossing voor gevonden... ;)

* er zat nog altijd toch iets van 'viezigheid' tussen de letters die je op het remvloeistofpotje van de achterrem hebt staan..., en die viezigheid is nu ook weg... :/

* het G-Pack kastje afgekoppeld, gewoon om 'de standaard beleving' ook weer even te kunnen voelen

* en een betere (helderder) gloeilamp H4 in de koplamp gedrukt



...en dan van de week nog maar een keer een soort van afscheidstoertje gaan doen... -O-
...en nog een paar foto's maken...

...en dan klaar zetten voor Vinney, voor dus verderop in de week... :/

...tja..., en zo rommel en pruts je wat aan... ;)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan